Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-07, 11:58
Medlem
Tjabba

Jag vet att de har funnits ett inlägg för detta förr men kan inte hitta det så jag kör på.

Jag söker ett spel jag bara spelat som demo som man fick i jag tror de var PCGAMER för många år sen.

Spelet går/gick ut på att bygga ett samhälle och man "var" en indian stam och man kunde "förena"/para ihop människor så blev de tillslut en familj osv. Tyvärr är de allt jag kommer ihåg, de var dock rätt likt settlers 3 har jag för mig.

Kanske ni skulle kunna hjälpa mig hitta detta spel.

Det är inte age of empires eller totem tribe

Tack på förhand
Citera
2012-03-07, 13:50
Medlem
magicz91s avatar
Letar efter ett spel till ps1/n64 inte säker till vilken den var, det jag minns är att man är en slags robot med 2 ben och man hoppar runt i en stad, och minns även att första bossen är en robot haj .. någon som kan hjälpa mig ?? Om jag inte minns fel är man en kanin som sitter i roboten, fast är absolut inte säker
Citera
2012-03-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansi
Tjabba

Jag vet att de har funnits ett inlägg för detta förr men kan inte hitta det så jag kör på.

Jag söker ett spel jag bara spelat som demo som man fick i jag tror de var PCGAMER för många år sen.

Spelet går/gick ut på att bygga ett samhälle och man "var" en indian stam och man kunde "förena"/para ihop människor så blev de tillslut en familj osv. Tyvärr är de allt jag kommer ihåg, de var dock rätt likt settlers 3 har jag för mig.

Tack på förhand

Det är inte Black & White du tänker på?
Citera
2012-03-07, 15:14
Medlem
Minnet sviker mig och jag behöver eran hjälp.
Letar efter ett top-down arcade spel. Det gick att spela singleplayer och även multiplayer i splitscreen. När man lirade 1vs1 så fick man välja varsitt rymdskepp och köra runt och försöka blåsa skiten ur varandra. Det gick att plocka upp power-ups lite överallt och även skjuta sönder det mesta på banan. Tror även att det fanns någon form editor för att göra egna banor.

Hm... det var mycket röda och gula färger om det skulle hjälpa
Citera
2012-03-07, 16:13
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Minnet sviker mig och jag behöver eran hjälp.
Letar efter ett top-down arcade spel. Det gick att spela singleplayer och även multiplayer i splitscreen. När man lirade 1vs1 så fick man välja varsitt rymdskepp och köra runt och försöka blåsa skiten ur varandra. Det gick att plocka upp power-ups lite överallt och även skjuta sönder det mesta på banan. Tror även att det fanns någon form editor för att göra egna banor.

Hm... det var mycket röda och gula färger om det skulle hjälpa

Låter grymt mycket some Chase Ace
http://www.youtube.com/watch?v=SPa0XR4-h2I#t=0m28s

Provade dock inte editorn, men den fanns där
Senast redigerad av robotwo 2012-03-07 kl. 16:15.
Citera
2012-03-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Låter grymt mycket some Chase Ace
http://www.youtube.com/watch?v=SPa0XR4-h2I#t=0m28s

Provade dock inte editorn, men den fanns där

Tackar ödmjukast!
Citera
2012-03-07, 17:34
Medlem
Jag söker ett mysigt (flash?)spel som fanns på en onlinesida i stil med hamsterpaj för några år sedan.

Vad jag minns är att det är samma vy som tex. diablo 2 och man går runt i en medeltida värld och samlar kastanjer som man sedan säljer för cash (kan ha varit någon annan frukt/bär). Man köpte vapen, rustning osv.

Jag kom dock aldrig längre än till borgen som vaktades av två riddare. Helt omöjliga...

Någon som vet?!?
Citera
2012-03-07, 21:25
Medlem
Getings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicz91
Letar efter ett spel till ps1/n64 inte säker till vilken den var, det jag minns är att man är en slags robot med 2 ben och man hoppar runt i en stad, och minns även att första bossen är en robot haj .. någon som kan hjälpa mig ?? Om jag inte minns fel är man en kanin som sitter i roboten, fast är absolut inte säker

http://www.youtube.com/watch?v=cLM9WTOsVU0 ?
Citera
2012-03-07, 23:41
Medlem
eeeagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Interstate '76?
http://www.youtube.com/watch?v=3JCGZFQZkdc

HAHA! Tack som fan
Citera
2012-03-08, 09:07
Medlem
magicz91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geting
http://www.youtube.com/watch?v=cLM9WTOsVU0 ?

Ne inte det :/ hitta det spelet jumping flash 2 heter det

Söker ett till spel, när jag ändå håller på, detta var till ps1 om jag inte minns fel, man åker skateboard ner för backar och man kan även slå ner sina motståndare, hadde det på nån demo skiva om jag inte minns fel
Senast redigerad av magicz91 2012-03-08 kl. 09:18.
Citera
2012-03-08, 15:28
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansi
Tjabba

Tack på förhand

Nej, man var vikingar men kunde byta varor med indianstammar. Spelet du söker heter Cultures. Finns även en uppföljare.
Citera
2012-03-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Nej, man var vikingar men kunde byta varor med indianstammar. Spelet du söker heter Cultures. Finns även en uppföljare.

Jag har provat cultures 3 och de är samma typ. Men jag spelade demot som man fick med pcgamer och jag spelade indian, nästan 89% säker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in