Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-22, 23:18
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkatten
Nej det var mer som warcraft liknande..
Warlords?
Fast jag kommer inte ihåg några roliga repliker i dem
Citera
2011-12-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkatten
Hjälp.
jag söker ett spel från börjar på 2000-talet.
Det jag minns var att det fanns en god och en ond sida. Men valden en hero som var med och slogs. Den onda sidan hade typ zombies och monsters. Minns att replikerna var väldigt roligt.
Man fick ett demo med Pc-tiningen om det hjälper

Hjälp någon

Warhammer Dark Omen hade roliga repliker. Fanns med som demo i pc-gamer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer:_Dark_Omen
Citera
2011-12-25, 18:16
Medlem
Hummlers avatar
Jag letar efter ett spel till SNES där man kunde köra coop. Den ena gubben hade ett svärd och den andra en yxa. Gubbarna såg ut som romare eller riddare, minns inte vilket men det var i medeltiden iaf. Det är tyvärr all info jag ligger inne med haha men om någon känner igen det så hojta till!
Citera
2011-12-25, 18:39
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Jag letar efter ett spel till SNES där man kunde köra coop. Den ena gubben hade ett svärd och den andra en yxa. Gubbarna såg ut som romare eller riddare, minns inte vilket men det var i medeltiden iaf. Det är tyvärr all info jag ligger inne med haha men om någon känner igen det så hojta till!

Legend?

http://www.youtube.com/watch?v=3fnes665LEo
Citera
2011-12-25, 18:46
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
tänkte på golden axe först, men det fanns väl inte till snes?
king of dragons kanske? http://www.youtube.com/watch?v=x9AxeQpDJRQ
Citera
2011-12-25, 19:06
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
tänkte på golden axe först, men det fanns väl inte till snes?
king of dragons kanske? http://www.youtube.com/watch?v=x9AxeQpDJRQ

Legend var det!

Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Legend?

http://www.youtube.com/watch?v=3fnes665LEo

Tack
Citera
2011-12-26, 00:24
Medlem
Geomeisters avatar
Enkla spel till SNES?

Jag satt nyligen med ett ungt syskonbarn som bestämt ville spela SNES. Jag spelade främst "Super Mario World" vilket jag anser i mångt och mycket var ett simpelt spel (även om det givetvis finns svårare delar), men även detta spel var något för unge syskonbarnet.

När det blev dags att spela annat kom jag bara och tänka på ännu svårare spel. Super Protector, Super Street Fighter II, Megaman X osv.

Finns det några riktigt simpla (men ändå rätt bra) spel till SNES? Vilka är det?
Citera
2011-12-26, 00:32
Medlem
Old Insights avatar
Super Mario All-Stars är ju givet, alla tre NES Mario-spel i en förpackning. Sen så finns det ju Donkey Kong Country 1/2/3 som är lätta att ta upp och börja lira, finns så klart svårare delar med. TMNT IV: Turtles in Time är ett scrollande beat-em up som också är rätt lätt att hoppa in i, button smashing funkar i början men det blir svårare senare. Super Castlevania IV är inte överdrivet svårt heller till en början. Super Mario Kart är ju också ett enklare, men kul spel.
Citera
2011-12-26, 00:36
Medlem
RickyMcFlys avatar
Donkey Kong Country spelen kanske vore något?
Vill minnas att de var relativt lätta.
Citera
2011-12-26, 01:36
Medlem
Kautings avatar
DKC serien är faktist svårare än man minns. Skulle rekommendera Smash TV, Looney Tunes Sports och deras vanliga arkadspel. Sedan även Mario-Allstars ofc. Super Mario Kart?
Citera
2011-12-28, 15:42
Medlem
Hej,

Jag söker ett gammalt PC-spel. Det var ett tennis-spel där man spelade på ATP-touren. Man skapade sin egen spelare, fördelade en viss mängd poäng över diverse olika egenskaper, som t.ex. forehand och serve, och sedan började man spela sig uppåt i världsrankningen, med start på plats 100. Ju mer man klättrade på världsrankningen, ju bättre kunde man göra sin spelare. Spelet följde ATP-tourens spelschema.

Spelet var i sin design mycket enkelt. Under match vill jag minnas att man endast var streckgubbar, och spelet "filmades" från den ena kortsidan. Vid seger eller förlust dök det upp en snyggare grafisk bild över en segergest, eller en prisutdelning om man vunnit turneringen.

Jag vill minnas att den CPU-spelare som låg rankad etta vid spelets start hete Legendary (elr liknande) och han hade 120 poäng på varje egenskap, vilket var maximalt. Tvåa på rankningen tror jag en spelare vid namn Lingman var.

Årtalet för spelet är jag osäker på. Jag spelade detta i mitten på 90-talet, kanske 1995, men det behöver inte innebära att detta är utgivningsåret. Med anledning av den enkla designen skulle jag snarare gissa att det redan då hade några år på nacken. Jag har heller ingen uppfattning om spelet var populärt. Jag har sökt en del efter det utan den minsta framgång, så jag gissar att det inte var särskilt populärt.

Någon som har en idé om vad det kan var för spel, eller är det någon som har spelat detta och som kanske sitter på fler pusselbitar som kan hjälpa mig hitta spelet?
Citera
2011-12-29, 07:40
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbie1986
Hej,

Jag söker ett gammalt PC-spel. Det var ett tennis-spel där man spelade på ATP-touren. Man skapade sin egen spelare, fördelade en viss mängd poäng över diverse olika egenskaper, som t.ex. forehand och serve, och sedan började man spela sig uppåt i världsrankningen, med start på plats 100. Ju mer man klättrade på världsrankningen, ju bättre kunde man göra sin spelare. Spelet följde ATP-tourens spelschema.

Spelet var i sin design mycket enkelt. Under match vill jag minnas att man endast var streckgubbar, och spelet "filmades" från den ena kortsidan. Vid seger eller förlust dök det upp en snyggare grafisk bild över en segergest, eller en prisutdelning om man vunnit turneringen.

Jag vill minnas att den CPU-spelare som låg rankad etta vid spelets start hete Legendary (elr liknande) och han hade 120 poäng på varje egenskap, vilket var maximalt. Tvåa på rankningen tror jag en spelare vid namn Lingman var.

Årtalet för spelet är jag osäker på. Jag spelade detta i mitten på 90-talet, kanske 1995, men det behöver inte innebära att detta är utgivningsåret. Med anledning av den enkla designen skulle jag snarare gissa att det redan då hade några år på nacken. Jag har heller ingen uppfattning om spelet var populärt. Jag har sökt en del efter det utan den minsta framgång, så jag gissar att det inte var särskilt populärt.

Någon som har en idé om vad det kan var för spel, eller är det någon som har spelat detta och som kanske sitter på fler pusselbitar som kan hjälpa mig hitta spelet?

4D Sports Tennis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in