Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-02, 02:48
Medlem
Hispans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Jag söker namnet på ett spel jag spelade för väldigt många år sen. Det var faktiskt bara en demo också. Detta måste varit någon gång mellan 1997-2002. I demon så var man i alla fall 2-3 gubbar i någon post apocalypse miljö. Man går runt leta efter saker, ge vapen mellan de olika snubbarna som man hittar. Man möter också monster. Så i Striderna är det Turn based ungefär som i Heroes might of magick. Grafiken ska typ varit i någon 2D variant men inte så ful som i JA2.

Kommer nog aldrig hitta namnet på detta spelet Spelet fanns på demoskivor som var röda från någon tidning.

Det första jag kommer att tänka på är Fallout Tactics
Citera
2012-03-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hispan
Det första jag kommer att tänka på är Fallout Tactics

Nej tyvärr inget ur fallout serien. Borde jag skrivit. Karaktärerna man styrde är större och striderna påminner mer om hur man såg det i heroes might of magic serien. Karaktärerna börjar på ena sidan motståndarna på den andra.
Citera
2012-03-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landstrom740
Låter som Ports of call eller High seas trader.

Tyvärr inte, men tack ändå Upplägget på ports of call var rätt likt dock!
Citera
2012-03-04, 22:35
Medlem
Jake88s avatar
Jag söker ett spel jag spela när jag var liten. Fick det i en pc för alla så det var ett demo som allt annat på den tiden. Gissar att det va 95-99 . Man var en dektektiv som var på ett hotell och skulle reda ut nått som jag inte fatta eftersom jag inte kunde engelska så bra när ja va liten. Muspekaren var ett förstoringsglas.Man var en man ,ganska lång med grå rock och hatt. Minns att om man stod stilla länge tog gubben upp ett mynt och singla slant. Spelet var väll något mellanting från 2d-3d. Ganska färgstarkt med mysig miljö 40-50 tal.

Vet att jag kom alltid till samma ställe ett rum och hoppa ut genom ett fönster sen tog spelet slut. Vet inte om det var slut eller om man dog när man hoppa ut.

Jag och broshan har leta länge efter det men aldrig kommit på vad det heter. Vore kul om någon minns så man kan få klara det någon gång.
Citera
2012-03-04, 23:08
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jake88
Jag söker ett spel jag spela när jag var liten. Fick det i en pc för alla så det var ett demo som allt annat på den tiden. Gissar att det va 95-99 . Man var en dektektiv som var på ett hotell och skulle reda ut nått som jag inte fatta eftersom jag inte kunde engelska så bra när ja va liten. Muspekaren var ett förstoringsglas.Man var en man ,ganska lång med grå rock och hatt. Minns att om man stod stilla länge tog gubben upp ett mynt och singla slant. Spelet var väll något mellanting från 2d-3d. Ganska färgstarkt med mysig miljö 40-50 tal.

Vet att jag kom alltid till samma ställe ett rum och hoppa ut genom ett fönster sen tog spelet slut. Vet inte om det var slut eller om man dog när man hoppa ut.

Jag och broshan har leta länge efter det men aldrig kommit på vad det heter. Vore kul om någon minns så man kan få klara det någon gång.
Jack Orlando heter det, det tog mig en googling på "adventure game detective 97" med tanke på att Pc för alla började ges ut det året. Nästan säker på att jag har rätt iaf!

Sämst du är på söka!
Citera
2012-03-04, 23:26
Medlem
Jake88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Jack Orlando heter det, det tog mig en googling på "adventure game detective 97" med tanke på att Pc för alla började ges ut det året. Nästan säker på att jag har rätt iaf!

Sämst du är på söka!

Helt fantastiskt. Både jag och brorsan tackar!
Citera
2012-03-05, 02:19
ett SNES fighting spel, typ lite som mortal combat fast sämre grafik, man kunde vara varulvar och monster typ. kommer ihåg att ifall man tryckte på alla knappar när man nästan var KO så kunde man komma tillbaka.

hade grymt soundtrack.

någon?
Citera
2012-03-05, 02:31
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rilind
ett SNES fighting spel, typ lite som mortal combat fast sämre grafik, man kunde vara varulvar och monster typ. kommer ihåg att ifall man tryckte på alla knappar när man nästan var KO så kunde man komma tillbaka.

hade grymt soundtrack.

någon?

Killer Instinct?
Citera
2012-03-05, 02:34
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Killer Instinct?

yes det var det, tack!

dock var det sämre än vad jag kom ihåg men fortfarande grymt soundtrack.

sjukt att ett soundtrack likt detta kunde skapas på den tiden:
http://www.youtube.com/watch?v=avPSzGVCPH0
njut
Senast redigerad av Rilind 2012-03-05 kl. 02:38.
Citera
2012-03-06, 23:42
Medlem
eeeagles avatar
Söker ett spel från en PC Gamer demoskiva cirka 1998. I demot fick man köra runt i en bil i någon arizonaliknande öken. På bilen fanns det monterat olika vapen man kunde skjuta på andra bilar med. Man körde i tredje persons vinkel. Det jag är ute efter är introfilmen från när man startade spelet. Det var som ett tv-serieintro taget ur en cheesey 70-80-tals tv-serie, lite som Knight Rider. Jäkligt roligt minns jag. Är det någon som vet vilket spel jag menar?
Citera
2012-03-07, 00:04
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeeagle
Söker ett spel från en PC Gamer demoskiva cirka 1998. I demot fick man köra runt i en bil i någon arizonaliknande öken. På bilen fanns det monterat olika vapen man kunde skjuta på andra bilar med. Man körde i tredje persons vinkel. Det jag är ute efter är introfilmen från när man startade spelet. Det var som ett tv-serieintro taget ur en cheesey 70-80-tals tv-serie, lite som Knight Rider. Jäkligt roligt minns jag. Är det någon som vet vilket spel jag menar?

Interstate '76?
http://www.youtube.com/watch?v=3JCGZFQZkdc
Senast redigerad av DelGriffith 2012-03-07 kl. 00:11.
Citera
2012-03-07, 00:07
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeeagle

1nsane?

http://www.youtube.com/watch?v=UAvrqQ_dNs0

Eller Death Rally?

http://www.youtube.com/watch?v=4dZND99l6LM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här