Jag letar efter ett gammalt spel.. Jag hade en gammal cd med massor av små fina Macintosh gratisspel från 90-talet som jag nu tappat bort. Jag TROR att spelet bara fanns för Macintosh men är inte helt hundra på det.
Iallafall, i spelet var man en gubbe i militäruniform och brunt hår. Jag kommer ihåg att det kändes som ett gammalt GTA när jag var liten och lirade det, man vaknade i sitt hus, sedan kunde man ta bilen, åka och jobba(på ett kontor, man satt vid datorn och skrev tills man skulle skriva ut dokument, sedan fortsätta skriva, sedan skriva ut, efter tre gånger snackade man med chefen för att få pengarna), köpa vapen, råna banken, råna vapenaffären m,m...
Det var ett gammalt open-ended spel men det slutade nästan alltid med att man blev nedskjuten av snuten till sist. Jag undrar om någon annan kommer ihåg detta och vad det hette? Jag minns även att det jobbades på en uppföljare för ett par år sen, men arbetet avslutades mitt igenom så det som släpptes var ett halvfärdigt spel fullt med buggar, några saker jag kommer ihåg av det var att det var ungefär som orginalet men större och fler funktioner(man kunde bland annat gå med i gäng, hamna i finkan och rymma, supa sig full, raka sig, fajtas i en arena m,m).
Dessutom fanns det några spinoffs på det hela på nätet med samma karaktär, ett där man t.e.x skulle vara med i en tevereklam där man fick välja hur man skulle göra, ifall man ville säga rätt kommentarer eller helt uppåt väggarna. Det fanns dessutom en låda med en massa olika föremål man kunde plocka upp, varenda en med sina egna skumma funktioner (T.e.x en docka som skickade ner blixtar om jag minns rätt).
Skulle verkligen vilja köra de här spelen igen, så jag blir väldigt glad om någon kommer på namnet