Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-16, 01:14
Bannlyst
God afton min damer och herrar!
Jag söker ett Playstation 1 spel. Vet inte om det räknas som retro men testar här först.

Spelet gick ut på att döda Gigantiska insekter.
Man körde en litet rymdskepp.
det var i 3:dje persons vy.
Jag vill minnas att jag spelade det som Demo som man fick ifrån en gammal svensk Ps1 tidning.

Jag kan minnas några saker helt galet! Så om ni vet något liknande så nämn gärna det
Citera
2011-06-16, 17:52
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Långskott: Time Commando?
http://www.youtube.com/watch?v=itVMvFxqjhM

tyvärr inte det heller
Citera
2011-06-16, 21:03
Medlem
yantras avatar
Letar efter ett robotspel som jag tror kom någon gång i mitten av nittitalet, tror det var populär i arkadhallar men ej säker. man vart en robot och slogs mot andra robotar på en arena med missiler och annat mög. kanske hette nåt med knight är osäker
Citera
2011-06-16, 21:08
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
Letar efter ett robotspel som jag tror kom någon gång i mitten av nittitalet, tror det var populär i arkadhallar men ej säker. man vart en robot och slogs mot andra robotar på en arena med missiler och annat mög. kanske hette nåt med knight är osäker

mech warrior ?
Citera
2011-06-18, 19:17
Medlem
Jag söker titeln på ett semigammalt PC-spel som utspelade sig i vilda västern. Man skulle ha ihjäl folk har jag för mig, och det fanns en skala hur synlig man var och man kunde se hur folk tittade osv, det hela var då ett tredjepersonsspel, ungefär som ett strategispel fast med en spelare (så vitt jag kommer ihåg).

Det fanns ett demo av detta spel på en gammal PC-gamerskiva för länge sedan (runt 10 år sen om inte mer).

Ursäkta den virriga beskrivningen, men är det nån som känner igen vad jag svamlar om?
Citera
2011-06-18, 23:34
Medlem
Eleas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheetah1
Jag söker titeln på ett semigammalt PC-spel som utspelade sig i vilda västern. Man skulle ha ihjäl folk har jag för mig, och det fanns en skala hur synlig man var och man kunde se hur folk tittade osv, det hela var då ett tredjepersonsspel, ungefär som ett strategispel fast med en spelare (så vitt jag kommer ihåg).

Det fanns ett demo av detta spel på en gammal PC-gamerskiva för länge sedan (runt 10 år sen om inte mer).

Ursäkta den virriga beskrivningen, men är det nån som känner igen vad jag svamlar om?
Låter som Desperados: Wanted Dead or Alive.
Citera
2011-06-19, 05:49
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra

Virtual On?
http://www.youtube.com/watch?v=zNzS60AVrO4
Citera
2011-06-19, 23:37
Medlem
Letar ett gamalt DOS spel. Håller på och bli galen!

Man kunde välja att vara 2 olika personer. Antingen ett monster liknande typ "wookie" eller en kille.
Spelet gick ut på att hoppa över olika hinder osv i 2d. för varje level man klarade fick man en del till sin bil (Gul pickup?). typ, galler, strålkastare, spikar till fronten osv...

Tror man byggde på bilen för att fly från där man var men är inte säker.
Får upp namnet "hunter" i huvudet men har sökt och sökt.. blir galen!

Nån som vet vad jag menar??
Citera
2011-06-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elea
Låter som Desperados: Wanted Dead or Alive.
Mycket riktigt! Tack så hjärtligt!
Citera
2011-06-22, 17:19
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollen32
Letar ett gamalt DOS spel. Håller på och bli galen!

Man kunde välja att vara 2 olika personer. Antingen ett monster liknande typ "wookie" eller en kille.
Spelet gick ut på att hoppa över olika hinder osv i 2d. för varje level man klarade fick man en del till sin bil (Gul pickup?). typ, galler, strålkastare, spikar till fronten osv...

Tror man byggde på bilen för att fly från där man var men är inte säker.
Får upp namnet "hunter" i huvudet men har sökt och sökt.. blir galen!

Nån som vet vad jag menar??

Hunter Hunted

http://en.wikipedia.org/wiki/Hunter_Hunted_(game)
Citera
2011-06-22, 19:02
Medlem
Knipexs avatar
Tjenare!

Jag söker ett nintendo 8-bit spel, man börjar som någon slags soldat. Har för mig att man hoppade fallskärm i introt, för att sedan skjuta sina fiender. Man fick börja med ett gevär som hade typ 5 skott eller något sådant, sen kunde man plocka vapen och ammo som låg på backen ibland.

Mins även att efter en bit in i spelet så låg det minor, så man var tvungen att lägga sig ner och skjuta sönder dem alt hoppa över dom. Man kunde köra solo eller 2 spelare, och i bakgrunden så tror jag mig minnas att det ibland fanns typ missilbatterier.

Spelet är inte metal gear, och jag har för mig att jag trodde att det var yuggar man sköt.
Citera
2011-06-22, 19:13
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knipex
Tjenare!

Jag söker ett nintendo 8-bit spel, man börjar som någon slags soldat. Har för mig att man hoppade fallskärm i introt, för att sedan skjuta sina fiender. Man fick börja med ett gevär som hade typ 5 skott eller något sådant, sen kunde man plocka vapen och ammo som låg på backen ibland.

Mins även att efter en bit in i spelet så låg det minor, så man var tvungen att lägga sig ner och skjuta sönder dem alt hoppa över dom. Man kunde köra solo eller 2 spelare, och i bakgrunden så tror jag mig minnas att det ibland fanns typ missilbatterier.

Spelet är inte metal gear, och jag har för mig att jag trodde att det var yuggar man sköt.

Rush'n Attack

http://www.youtube.com/watch?v=UR983mCz-3o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in