Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-05-03, 21:20
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamina
Hejhej! Letat lite men tror ingen requestat detta spel förut. Jag spelade jämt detta då jag gick i kanske andra eller tredje klass, dvs ca 15 år sen. Spelet gick iaf ut på att man körde bilar, typ radiostyrda. Man såg bilarna köra uppifrån, och kameran följde alltid den som låg etta. Den som låg sist började brinna och hade typ 10sek på sig att köra om någon, annars sprängdes man och åkte ut. Likadant om du körde ner för diverse stup. Minns någon vad detta briljanta spel hette? Och finns det eller någon kopia till iPhone vore det super! Help a brotha out!

Spelläget där man inte får ligga sist när ett varv är kört finns i spelet Ignition.
Bild
Att kameran följde den som var först låter lite knas dock, kameran visade naturligtvis den bil man själv körde(?)
Citera
2012-05-03, 23:00
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamina
Hejhej! Letat lite men tror ingen requestat detta spel förut. Jag spelade jämt detta då jag gick i kanske andra eller tredje klass, dvs ca 15 år sen. Spelet gick iaf ut på att man körde bilar, typ radiostyrda. Man såg bilarna köra uppifrån, och kameran följde alltid den som låg etta. Den som låg sist började brinna och hade typ 10sek på sig att köra om någon, annars sprängdes man och åkte ut. Likadant om du körde ner för diverse stup. Minns någon vad detta briljanta spel hette? Och finns det eller någon kopia till iPhone vore det super! Help a brotha out!

Inte mycket som stämmer med vad jag kommer att tänka på, men kör man flera spelare i Micro Machines spelen så följer kameran första spelaren och man exploderar om man kör utanför kamerans synhåll.
Finns också massvis utav "stup" att falla ned från

fanns flera spel i serien , men runt '97 eller så så kanske det var V3 som gällde?
http://www.youtube.com/watch?v=xUlENy4lrgw#t=0m33s
Citera
2012-05-07, 01:31
Medlem
Sluberts avatar
Jag och min basist snackade om en massa spel från 95-2000, påväg till repet i Torsdags. Jag kom och tänka på ett spel jag hade på min dator då, men kommer inte ihåg vad spelet heter.

De jag kommer ihåg är att man har tre karaktärer att välja mellan, har för mig att de ska vara en kille med kåpa och stav, en biffig kille med bandage runt skallen och har en yxa eller ett svärd, sen är det en tjej som har en hunter typ (pilbåge och dolk). Kommer ihåg att man är i typ i en grotta eller i en katakomb och ska döda saker! Spelet är tredje persons spel, eller om det var ett fps.

Vet inte om detta hjälper mycket, men jag får hoppas på det, har suttit sen i Torsdags och sökt på google och youtube efter gameplays, hoppas att de finns någon med lite bättre minne än mig här inne, och någon som har spelat de. Skulle gärna vilja ha en nostalgitripp

(inte säker på om jag ska lägga de här ens, ville inte skapa en nytråd heller för att senare bli skickad hit)

Kind Regards
MR. S
Senast redigerad av Slubert 2012-05-07 kl. 01:34.
Citera
2012-05-07, 07:31
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slubert
Jag och min basist snackade om en massa spel från 95-2000, påväg till repet i Torsdags. Jag kom och tänka på ett spel jag hade på min dator då, men kommer inte ihåg vad spelet heter.

De jag kommer ihåg är att man har tre karaktärer att välja mellan, har för mig att de ska vara en kille med kåpa och stav, en biffig kille med bandage runt skallen och har en yxa eller ett svärd, sen är det en tjej som har en hunter typ (pilbåge och dolk). Kommer ihåg att man är i typ i en grotta eller i en katakomb och ska döda saker! Spelet är tredje persons spel, eller om det var ett fps.

Vet inte om detta hjälper mycket, men jag får hoppas på det, har suttit sen i Torsdags och sökt på google och youtube efter gameplays, hoppas att de finns någon med lite bättre minne än mig här inne, och någon som har spelat de. Skulle gärna vilja ha en nostalgitripp

(inte säker på om jag ska lägga de här ens, ville inte skapa en nytråd heller för att senare bli skickad hit)

Kind Regards
MR. S
Låter lite som Gauntlet: Legends från 1999. Fast där hade man i och för sig fyra karaktärer att välja mellan.
Senast redigerad av Justitiemord 2012-05-07 kl. 07:33.
Citera
2012-05-07, 09:10
Medlem
Sluberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Låter lite som Gauntlet: Legends från 1999. Fast där hade man i och för sig fyra karaktärer att välja mellan.

JAAA DE ÄR JU DE SPELET, fan vad glad jag är nu, stort tack till dig
Citera
2012-05-11, 16:52
Medlem
Tord_Ywels avatar
Vad heter det side scrollande spelet som ser ut som en serietidning där man går från ruta till ruta och slåss? Har för mig det fanns till b.la. SNES. Har glömt namnet och google suger pung.
Citera
2012-05-11, 18:58
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Vad heter det side scrollande spelet som ser ut som en serietidning där man går från ruta till ruta och slåss? Har för mig det fanns till b.la. SNES. Har glömt namnet och google suger pung.

Comix Zone till Sega Mega Drive?
Citera
2012-05-12, 10:01
Medlem
har letat efter ett spel till gamla game boy

plattformsspel, man är en riddare som går igenom borgar och sånt, hoppar runt, slår på fladdermöss

har för mig att musiken var ganska monoton och skön

lite samma stil som sumo fighter: tōkaidō basho

borde kanske finnas på den här listan
Citera
2012-05-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
har letat efter ett spel till gamla game boy

plattformsspel, man är en riddare som går igenom borgar och sånt, hoppar runt, slår på fladdermöss

har för mig att musiken var ganska monoton och skön

lite samma stil som sumo fighter: tōkaidō basho

borde kanske finnas på den här listan

Wizards & Warriors: Fortress of fear? http://www.youtube.com/watch?v=dAGeVuMHoKI

jag söker:

Ett MMO som släpptes ungefär samtidigt som WOW, men som då var jävligt mycket snyggare, det var sjukt snyggt med dåtidens standard. Man kunde t.ex ha flygande mattor som mounts.
Citera
2012-05-12, 15:40
Medlem
ja, där är den, wizard and warriors fortress of fear

tack
Citera
2012-05-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
ja, där är den, wizard and warriors fortress of fear

tack

Roligt att det var rätt! Originalet på NES är ett av mina absoluta favoritspel!
Citera
2012-05-13, 08:19
Medlem
landstrom740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantoII13
Hej! Jag söker ett gammalt spel som jag tror spelades i DOS-läge och som ursprungligen är ett brädspel. Spelet var dock animerat och utspelade sig i Europa i form av ett race. Jag skulle inte bli förvånad om speltiteln innehåller någonting med race. Målet var att ta sig från en punkt och sedan runt i europa och tillbaka till samma punkt igen. Man kunde se spelbrädan i en top-down view. Ganska säker att någon form av enarmad bandit var inblandat också.

Låter säkert riktigt luddigt det här men hoppas att någon kanske vet. Har letat länge.

Jag skulle tro att spelet du söker är: dr drago's madcap chase
http://www.youtube.com/watch?v=ALFQ_AsZmyI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in