Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-26, 16:48
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygis
Jag letar efter ett spel som går ut på att man får ledtrådar och ska åka runt till olika städer i sverige och fånga brottslingar. Det var på svenska (och för PC). Påminner något om tv-programmet "På Rymmen". Någon som har en idé?

Kommer att tänka på Sverigejakten. Förvisso kanske det inte stämmer överens helt och hållet med din beskrivning men i och med att spel på svenska är en smärre raritet så tänkte jag att det var värt att nämna.
Citera
2010-09-26, 18:55
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
The Crow: City Of Angels?

Man spelar inte som Bruce Lee men hans son, Brandon Lee, spelade huvudrollen i första filmen. Spelet är dock baserat på andra filmen där Brandon inte är med.

Nej, är inte det heller. Spelet jag söker hade annorlunda fighting-moment, och gubben såg inte heller ut sådär.
Citera
2010-09-26, 19:33
Medlem
BRZMs avatar
HITTADE DET!

En av klonerna till Boulder Dash heter Rockford, det var denna jag letade efter.

Här är ett klipp: http://www.youtube.com/watch#!v=VTdLD38EKy8&feature=watch_response
Citera
2010-09-28, 10:23
Medlem
Blygiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judge.Pasperton
Kommer att tänka på Sverigejakten. Förvisso kanske det inte stämmer överens helt och hållet med din beskrivning men i och med att spel på svenska är en smärre raritet så tänkte jag att det var värt att nämna.

Det var det! Tack!
Citera
2010-09-28, 21:55
Medlem
Hejsan!

För länge sedan när jag köpte ett nummer av PC Gamer, kanske ca 2001-2002, så fick jag med en demoversion av ett spel. Man spelade som en liten alien (tror jag?) gick runt typ i jungeln och samlade grejer för att kombinera dom och komma vidare i spelet. Det hette någonting med "The -nånting- Show".
Sitter fast litegrann, för det enda jag kan tänka på är filmen The Truman Show.

Någon som känner igen?
Citera
2010-09-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinhets
Hejsan!

För länge sedan när jag köpte ett nummer av PC Gamer, kanske ca 2001-2002, så fick jag med en demoversion av ett spel. Man spelade som en liten alien (tror jag?) gick runt typ i jungeln och samlade grejer för att kombinera dom och komma vidare i spelet. Det hette någonting med "The -nånting- Show".
Sitter fast litegrann, för det enda jag kan tänka på är filmen The Truman Show.

Någon som känner igen?
vild vild gissning bara for the ... show
The rocky horror show?
Citera
2010-09-28, 21:57
Medlem
haha! nej tyvär!
Citera
2010-09-29, 17:23
Medlem
Tja jag letar efter ett riktigt gammalt spel, kan vara ifrån tidigt 90-tal, man spelar det lite som Total war och sen börjar man i antingen N eller S på kartan. Målet är att döda fienden, sen så uppgraderar man vapen eller köper krigare ( något liknande iallafall) i en vagn innan man går in i slag fältet. Man kan även döda borgar. Tror spelet är 2d. Skulle vara skit sjysst om ni kunde hjälpa mig finna det, letat efter det i 4 år...

Edit 1: Bönderna slås iallafall med en treudd!
Senast redigerad av Baier 2010-09-29 kl. 18:02.
Citera
2010-09-29, 21:56
Medlem
cjkungens avatar
Jag söker ett spel från sent 90-tal som liknar klassikern Asteroid, men i lite "modernare" tappning.. Minns att man styrde skeppet likadant som i Asteroid, men själva skeppet var gult och man kunde få uppgraderingar till sina vapen.. Man kunde dessutom färdas i ett större område.

Någon som minns vad det är? Tacksam för hjälp!
Citera
2010-09-30, 02:06
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjkungen
Jag söker ett spel från sent 90-tal som liknar klassikern Asteroid, men i lite "modernare" tappning.. Minns att man styrde skeppet likadant som i Asteroid, men själva skeppet var gult och man kunde få uppgraderingar till sina vapen..

Chase Ace 1/2/Deluxe kanske? O.o
http://www.youtube.com/watch?v=SPa0XR4-h2I
Tror dock det var mer utav tidigt 2000-tal
Citera
2010-09-30, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baier
Tja jag letar efter ett riktigt gammalt spel, kan vara ifrån tidigt 90-tal, man spelar det lite som Total war och sen börjar man i antingen N eller S på kartan. Målet är att döda fienden, sen så uppgraderar man vapen eller köper krigare ( något liknande iallafall) i en vagn innan man går in i slag fältet. Man kan även döda borgar. Tror spelet är 2d. Skulle vara skit sjysst om ni kunde hjälpa mig finna det, letat efter det i 4 år...

Edit 1: Bönderna slås iallafall med en treudd!

Kanske lords of the realms 1/2/3
Citera
2010-09-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Kanske lords of the realms 1/2/3

Nej det var det inte, tror spelet jag syftar på är mkt äldre. Typ 2d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto