Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-27, 22:28
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onekind
Jag söker ett retro-spel. Jag har för mig att man kunde spela det på en typ 100mhz prolle-dator, windows 95, om ens det, runt ~96-97 kanske.

Jag har för mig, att man började på ett rymdskepp, och det var inte riktigt 3D, utan det var 2D. Jag har för mig, att man åker ifrån rymdskeppet, och kraschar på någon planet med nya invånare som har svans och ser nästan ut som människor. Kommer inte ihåg så bra. Det kan ha varit 3D också, när man fightas eller gick in i en grotta. Man hade en bag och det fanns VÄLDIGT många items man kunde plocka upp lite här och var.

Man kunde vara ute och inne, gå runt lite överallt i jungeln och på rymdskeppet i början osv.

Har även för mig att man hade ett party, dvs 1-2-3-4 personer bakom sig.

Jag har ingen aning vad spelet heter, jag vet bara hur det ser ut när man spelar, så en bild och ett namn på vad ni nu kan tro det är för spel jag menar skulle vara fint.

Tack för svar!

"Albion" kanske? :B
http://www.youtube.com/watch?v=pkKuhXprbxM
Citera
2011-03-28, 01:10
Jag letar efter ett spel till N64. Det var donkey kong. Man kunde spela olika karaktärer (?) och det hela gick ut på att rädda nåt monster från en bur. Jag minns inte allt säkert, eftersom jag var så liten när jag spelade det senast. Det fanns multiplayer-spel också, typ att man var på en plattform där man skulle putta ner varandra eller sprang runt i olika banor och kastade bomber på varandra.

Någon som har den blekaste om vilket spel jag talar om?

EDIT: Efter lite snabb sökning på wikipedia visade det sig att spelet heter nåt så simpelt som donkey kong 64.
Citera
2011-03-28, 01:31
Medlem
onekinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
"Albion" kanske? :B
http://www.youtube.com/watch?v=pkKuhXprbxM

Tack så mycket!
Citera
2011-03-28, 08:25
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmasen99
Spelade ett medeltida strategispel när jag var yngre men minns inte vad det hette. Det var runt 2000 jag spelade det. Men köpte trupper och flyttade armé, sedan när det blev krig så kom man in i slaget som Age of Empires, då gällde det att ta sig in i fortet och hissa flaggan, alternativt försvara. Man kunde hälla ut lava från borgen.
Lords of the Realm II kanske?
Citera
2011-03-28, 20:38
Medlem
ewmans avatar
Söker två spel till SEGA:

1. Har för mig att det hette "Star" men jag kommer ihåg att jag kallade det för "stjärnan" för att det var en bild på en stjärna på framsidan. Spelet gick också ut på att man var en stjärna som tog sig igenom banor och han hade rätt långa armar som han kunde ta tag i och typ "skalla".
Vore så jävla coolt om ni kunde hitta detta åt mig!

2. Det var ett boxningsspel där Evander Holleyfield var världsmästare. Man började längst ner och jobbade upp i rankingen tills man kom upp till Holleyfield.
Finns inte så mkt mer att säga.

EDIT: Hittade 2an
Greatest Heavyweights

EDIT 2: Hittade ettan också med en jävla massa sökande.
Heter: Ristar
Senast redigerad av ewman 2011-03-28 kl. 20:58.
Citera
2011-03-28, 21:05
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
EDIT 2: Hittade ettan också med en jävla massa sökande.
Heter: Ristar

Hittade Ristar på en loppis för ett tag sedan , lagomt lycklig man blev
Citera
2011-03-28, 22:31
Medlem
fiskmasen99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Lords of the Realm II kanske?

Det stämmer bra Jättetack
Citera
2011-03-31, 16:52
Medlem
snelhestens avatar
ett spel som fanns på blip.se innan sidan lades ner. Det gick ut på att fånga vedbitar och samla dem i högar för att få poäng. Spelet såg ut som något gammalt Game & Watch-lir.
Citera
2011-04-01, 02:29
Medlem
Jag söker två spel, vet inte om det är konsol eller PC.
Det ena är ett spel som påminner ganska mycket om Wii's Mart Racer se länk:
http://www.youtube.com/watch?v=E-yDrUiMSrs

Spelet har ganska många år på nacken tror att jag spelade det för åtminstone 7-8 år sedan. Grafiken liknar den som Mart Racer har, kan inte ge bättre beskrivning detta är vad jag kommer ihåg.

Spel nummer två är ett spel som jag spelade ungefär under samma period 7-8 år sedan. Man var på en karneval, i 2D fast med djup dvs man kunde gå höger/vänster. Man samlade på sig något överallt på banorna och har för mig att det var riktigt färgglad grafik och man kunde åka Berg-och-dalbanor för att hämta dessa "poäng" alltså som mynt i super mario vet bara inte hur "poängen" såg ut...

Vet att beskrivningen är lite i det magraste laget men hoppas att någon känner igen något av spelen
Citera
2011-04-01, 10:38
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prulle123
Jag söker två spel, vet inte om det är konsol eller PC.
Det ena är ett spel som påminner ganska mycket om Wii's Mart Racer se länk:
http://www.youtube.com/watch?v=E-yDrUiMSrs

Spelet har ganska många år på nacken tror att jag spelade det för åtminstone 7-8 år sedan. Grafiken liknar den som Mart Racer har, kan inte ge bättre beskrivning detta är vad jag kommer ihåg.

Spel nummer två är ett spel som jag spelade ungefär under samma period 7-8 år sedan. Man var på en karneval, i 2D fast med djup dvs man kunde gå höger/vänster. Man samlade på sig något överallt på banorna och har för mig att det var riktigt färgglad grafik och man kunde åka Berg-och-dalbanor för att hämta dessa "poäng" alltså som mynt i super mario vet bara inte hur "poängen" såg ut...

Vet att beskrivningen är lite i det magraste laget men hoppas att någon känner igen något av spelen

första spelet är iaf Mall Maniacs

http://www.youtube.com/watch?v=K4XOE-xa2dg
Senast redigerad av giss 2011-04-01 kl. 10:40.
Citera
2011-04-03, 14:00
Medlem
Hej. Jag söker efter ett spel.

Det fanns på den lokala bowlinghallen när jag var liten. Det var ett sånt spel man fick betala pengar för att spela. Men jag antar att det finns i andra versioner med.

Det var ett racing spel. Jag kommer ihåg en bana och då var ute i öknen och körde. Det kunde komma aliens har jag för mig och man kunde köra på dom. Man kunde köra på andra saker med typ som kaktusar och kossor har jag för mig. När man körde på dom så sprutade det inte så mycket blod utan dom gick typ sönder i olika saker typ som att man såg ben delar med blod på.

Vet någon vilket det är? ^^
Citera
2011-04-04, 14:22
Medlem
raunchys avatar
Tjenare!

Jag söker två olika spel.

Jag börjar med den första:
Kategori: Racing

Man kör runt med ett framtida skepp, futuristisk miljö och man tävlar i olika nivåer och det finns en massa speed-boosts efter vägen. Kommer ihåg att jag hade det på playstation 1, vet inte om det fanns till pc. Jag får upp något med warp i skallen, men kan vara helt ute och cyklar.

Andra spelet:
Kategori: Racing

Man kör runt med en bil som man kan utrusta med ett flertal saker på bilen. Handlar om att förstöra den andra bilen så mycket som möjligt, påminner väldigt mycket destruction derby men är säker på att det inte är samma. Det spelet jag söker har en mer skitig miljö och bilarna är större. Får upp en bild av en bulldozer som är smyckad med taggar och skit för att förstöra. Kommer också ihåg något om att det brinner i tunnor överallt.

Rätt kassa beskrivningar, fast någon hjälte kanske kommer på det.
Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in