Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joguwi
Jag söker namnet på ett gammalt pusselspel där man skulle guida en boll genom att bygga en "frukost uppfinning", dvs man låter bollen rulla över en vipparm som tänder en lampa som i sin tur lyser på en råtta i en bur osv osv.

Jag minns inte när det var jag spelade spelet, men det var länge sedan. Det var på antingen en 286:a eller en 386:a vill jag minnas.

Jag tror spelet hette något på "Tim" eller dyligt. Kan dock vara ute och cykla. Har försökt att googla men hittar inget..

Tack.

Förkortningen är tim ja.
The incredible machine är hela namnet.
Citera
2011-12-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Förkortningen är tim ja.
The incredible machine är hela namnet.

Tack för snabbt svar.
Citera
2011-12-14, 22:52
Medlem
Monizes avatar
hejsan jag söker ett gammalt datorspel jag spelade när jag var mindre.
det var ett simpelt gjort bilspel gjort under början på 2000 (???) kan varit mycket äldre men iallafall man var olika slags bilar som tex en "mini" en "monster truck" buss etc etc och efter ca 15 sekunder så fick man en "boost" som gjorde så att bilen åkte snabbare men också gjorde ett speciellt läte beroende på vilken slags bil man hade. banorna var väldigt olika tex en där man körde omkring i en stad på stora motorvägar och en bana när man åkte efter en landsväg och var tvungen att akta sig för ett tåg, efter det så hoppade man ner för ett berg.
som ni hör så var det inte precis nått seriöst raceing-spel utan det var gjort för att tilltala barn.
spelet påminde lite gran om micro machines. en sak som var specielt med spelet med var att det fanns en "spökbil" som var speciell mot andra bilar. sen minns jag att det fanns olika fusk och jag tror att på varje bana fanns det olika genvägar som ibland inte alltid var genvägar.
alla tips som kan hjälpa mig att hitta detta spel uppskattas
Citera
2011-12-14, 23:01
Medlem
pindelskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monize
hejsan jag söker ett gammalt datorspel jag spelade när jag var mindre.
det var ett simpelt gjort bilspel gjort under början på 2000 (???) kan varit mycket äldre men iallafall man var olika slags bilar som tex en "mini" en "monster truck" buss etc etc och efter ca 15 sekunder så fick man en "boost" som gjorde så att bilen åkte snabbare men också gjorde ett speciellt läte beroende på vilken slags bil man hade. banorna var väldigt olika tex en där man körde omkring i en stad på stora motorvägar och en bana när man åkte efter en landsväg och var tvungen att akta sig för ett tåg, efter det så hoppade man ner för ett berg.
som ni hör så var det inte precis nått seriöst raceing-spel utan det var gjort för att tilltala barn.
spelet påminde lite gran om micro machines. en sak som var specielt med spelet med var att det fanns en "spökbil" som var speciell mot andra bilar. sen minns jag att det fanns olika fusk och jag tror att på varje bana fanns det olika genvägar som ibland inte alltid var genvägar.
alla tips som kan hjälpa mig att hitta detta spel uppskattas

Jag tror det är Ignition, det är fortfarande kul att spela.

http://www.abandonia.com/games/107/Ignition.htm

OBS! vet ej om det är säkert att ladda ner från den länken.
Citera
2011-12-15, 00:15
Medlem
Vet inte om det här är rätt tråd nu, men...

Är det någon som vet vad den där bärbara maskinen där man kunde träna på simpel rättstavning, matematik osv heter?
Jag tror att den var blå, och när man startade den spelades en ganska munter melodislinga och så sa en röst "Hej! Tryck på ett kodnummer!" - sen om man svarade fel på nånting så sa den typ "ajajaj, försök igen" och annat trams.
Citera
2011-12-15, 00:34
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkatten
Hjälp.
jag söker ett spel från börjar på 2000-talet.
Det jag minns var att det fanns en god och en ond sida. Men valden en hero som var med och slogs. Den onda sidan hade typ zombies och monsters. Minns att replikerna var väldigt roligt.
Man fick ett demo med Pc-tiningen om det hjälper

Hjälp någon

Heroes of might & magic 1,2 eller3?
Citera
2011-12-15, 01:11
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Vet inte om det här är rätt tråd nu, men...

Är det någon som vet vad den där bärbara maskinen där man kunde träna på simpel rättstavning, matematik osv heter?
Jag tror att den var blå, och när man startade den spelades en ganska munter melodislinga och så sa en röst "Hej! Tryck på ett kodnummer!" - sen om man svarade fel på nånting så sa den typ "ajajaj, försök igen" och annat trams.

http://en.wikipedia.org/wiki/Speak_%26_Spell_%28toy%29 ?
Citera
soulreapers avatar

Moderatormeddelande

Postat av soulreaper 2011-12-16, 18:12
Medlem
Detta är inte en tråd för rekommendationer, för det har vi: https://www.flashback.org/t1162162
//MOD
2011-12-21, 21:59
Tjenare! Söker namnet på ett spel som jag spelade när jag var runt 10 år på PC.
I spelet var man en liten unge, tror han hette Orvar eller nåt sånt.. Iaf, spelet gick typ ut på att man skulle leta efter bananer i en lägenhet och man var tvungen att leta efter nycklar för att öppna dörrar osv... Det hela gick även på tid vill jag minnas. Även att spelet började i en hiss och att man kunde gå ner i en källare..

Sjukt tacksam om nån vet vad spelet heter!

Mvh
Citera
2011-12-22, 09:16
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Tjenare! Söker namnet på ett spel som jag spelade när jag var runt 10 år på PC.
att du spelade det när du var 10 ger inte så mycket till ledtråd utan att veta hur gammal du är...
Citera
2011-12-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrVissto
Heroes of might & magic 1,2 eller3?

Nej det var mer som warcraft liknande..
Citera
2011-12-22, 14:28
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
att du spelade det när du var 10 ger inte så mycket till ledtråd utan att veta hur gammal du är...
Ojdu, är 19 år nu så för runt tio år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in