Söker ett spel här. Är RÄTT säker på att vi snackar Amiga (C64 men troligen Amiga 500 eller 1200 t.o.m).
Jag hade för mig det hetter Space Mine, men det verkar inte vara i närheten.
Handling:
Man är i "rymden" på olika datorgenererade banor. Målet är att spränga bort motståndarens objekt innan ens egna är bortskjutet. Det fanns vapen i form av cascade, super cascade (alltså, bomber som exploderar vid träff och skapar ytterligare 3-7 bomber). Värsta vapnet man kunde använda var Nuclear Bomb, träffade man med den så var man så gott som död, även med halvmiss, men man kunde överleva med mkt tur.
Hur gjorde man?
Ungefär som "Worms 3D" Man väljer en riktning att skjuta i (beroende på vind) och väljer vapen och hur hårt man skulle skjuta, sen avfyrade man och hoppades på träff. Sen var det motståndarens tur och skjuta.
Man kunde uppgradera sig efter varje omgång och köpa saker som sköld (reflect, bounce, absorb etc) och även ammunition så klart. Allt man använde kostade pengar. En Nuclear Bomb kostade t.ex 15.000 och man fick i stort sett inte mkt mer än så för EN vinst, så man hade inte mkt till övers efter det.
Teleport var också något man kunde köpa (random teleport var billigt, men man kunde hamna precis bredvid motståndaren och bli rent överkörd, sen fanns en teleport där man själv kunde välja exakt vart man skulle hamna, mkt dyrare så klart).
Man spelar antingen mot datorn eller 1 vs 1 PvP
Man kör 3 ronder (eller valfritt upp till viss poäng)
MINA FRÅGOR:
Vad heter spelet jag söker och FINNS det en online version?

Antingen via browser eller något man måste ladda ner.

Hehe.
Tacksam för alla svar.