Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Rätt vag beskrivning men jag skulle nog våga gissa på Wizards & Warriors?(Se länk).
Det är ju inga ugglor direkt men man hade rätt livlig fantasi på den tiden.

Du kan inte komma på hur den "lilla snubben" såg ut mer specifikt?

jo vet att de va lite vagt. men kommer inte ihåg mycket mer. förutom att de va sjukt kul nej de spelet du länkade till känner jag inte igen
Citera
2010-11-07, 22:57
Medlem
snelhestens avatar
söker ett spel nu igen, det var med största sannolikhet ett Arkad-spel eller Dos, då jag under samma tid brukade lira Jazz Jackrabbit 2, Shadow Warrior och Simpsons Arcade. Iaf, spelet gick ut på att man är en kinses-snubbe som går runt och slår ner folk, sidescrolling beat em up. Ska antagligen föreställa Bruce Lee, men jag har inte hittat något när jag har sökt på det namnet. Kommer ihåg att man kunde slå sönder krukor, som innehöll en pappersrulle som gav nya attacker. Banorna var typ Chinatown-aktiga om jag inte minns fel.
Citera
2010-11-08, 18:37
Medlem
Kautings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
MicroMan (bild)

minns att jag hade det på någon skiva i stil med "100 in 1".
Det var det jag fick upp i huvudet med hans beskrivning iaf, hade det på samma skiva Antingen 100 in 1 eller 117 Spill
Citera
2010-11-08, 18:53
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
är det ett 2D spel vi pratar om här? för isåfall känner jag igen din beskrivning och är rätt så säker på att det är ett Net Yaroze-spel, med andra ord ett hemmagjort indiespel, vid namn Gravitation.

http://www.youtube.com/watch?v=rBKDaGd68vw

GRAVITATION! Du är en ängel
Citera
2010-11-09, 12:57
Medlem
Hardtails avatar
Jag satt nyss och kollade igenom några gamla klassiska spel och kom då att tänka på ett multiplayer-spel där man styrde varsitt gammalt röda baronen-liknande flygplan och skulle skjuta ner varandra.. Allting sågs från sidan och utspelade sig på olika kartor. Som jag minns det styrde man bara med två tangenter, upp och ned (och skjutknappen då) Detta kan väl ha varit kanske 7-8 år sedan och jag har för mig att det var internetbaserat... Någon som känner igen det?
Citera
2010-11-09, 16:12
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kauting
Det var det jag fick upp i huvudet med hans beskrivning iaf, hade det på samma skiva Antingen 100 in 1 eller 117 Spill

Hade också 117 Spill, att så mycket nostalgi kan få plats på en skiva
Tack för svaret giss.

Klarade nyss ut Super Castlevania 4 och undrar om det finns några fler liknande och bra spel till SNES?
Citera
2010-11-09, 16:42
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kauting

Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Tack för svaret giss.

ja det var den jag menade! men det var ju mest skit på den skivan ändå, kanske 10 spel som dög. har för mig att många spel bara var shareware-versioner också. att doom var med förstår jag inte!
Citera
2010-11-10, 22:29
Medlem
Walle1991s avatar
Glömt namnet på ett roligt gammalt spel :/ Man är en polis robot som kan förvandlas till ett plan och man skjuter missiler och har kulspruta. och när man köra multiplayer, och går det ut på att ta över vakttorn/flaggor(?) och där man gör pansarvangar och plan. Tror det fanns till ps1 också.. lagen var röd och blå..
Senast redigerad av Walle1991 2010-11-10 kl. 22:31. Anledning: Glömde vilka vapen det va..
Citera
2010-11-10, 22:37
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walle1991
Glömt namnet på ett roligt gammalt spel :/ Man är en polis robot som kan förvandlas till ett plan och man skjuter missiler och har kulspruta. och när man köra multiplayer, och går det ut på att ta över vakttorn/flaggor(?) och där man gör pansarvangar och plan. Tror det fanns till ps1 också.. lagen var röd och blå..

Future Cop: LAPD
Citera
2010-11-10, 23:03
Medlem
Walle1991s avatar
Tackar!!
Citera
2010-11-11, 01:04
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
söker ett spel nu igen, det var med största sannolikhet ett Arkad-spel eller Dos, då jag under samma tid brukade lira Jazz Jackrabbit 2, Shadow Warrior och Simpsons Arcade. Iaf, spelet gick ut på att man är en kinses-snubbe som går runt och slår ner folk, sidescrolling beat em up. Ska antagligen föreställa Bruce Lee, men jag har inte hittat något när jag har sökt på det namnet. Kommer ihåg att man kunde slå sönder krukor, som innehöll en pappersrulle som gav nya attacker. Banorna var typ Chinatown-aktiga om jag inte minns fel.

Låter precis som ett Jackie Chan spel jag brukade lira lite smått på GBA emulator. Om du nu inte spelat i det formatet så är det inte omöjligt att det fanns på annan konsol. Tror det är baserat på en teckand serie.
Citera
2010-11-11, 01:08
Medlem
Judge.Paspertons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Tack för svaret giss.

Klarade nyss ut Super Castlevania 4 och undrar om det finns några fler liknande och bra spel till SNES?

Ett utmärkt men tyvärr något kort Snes lir i Castlevania anda är ju Demon's Crest. http://www.youtube.com/watch?v=RLztbi98-cE
Senast redigerad av Judge.Pasperton 2010-11-11 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in