Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-30, 21:30
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baier
Tja jag letar efter ett riktigt gammalt spel, kan vara ifrån tidigt 90-tal, man spelar det lite som Total war och sen börjar man i antingen N eller S på kartan. Målet är att döda fienden, sen så uppgraderar man vapen eller köper krigare ( något liknande iallafall) i en vagn innan man går in i slag fältet. Man kan även döda borgar. Tror spelet är 2d. Skulle vara skit sjysst om ni kunde hjälpa mig finna det, letat efter det i 4 år...

Edit 1: Bönderna slås iallafall med en treudd!

ja du, detta stämmer väl inte så jättebra överens med din beskriving; men kan det vara Heroes of Might & Magic?

tänkte mest appropå böndernas look:
http://tartarus.rpgclassics.com/homm1/KnightFarm/PeasantS.png
Citera
2010-09-30, 21:50
Medlem
snelhestens avatar
söker ett spel till ps1. Spelet gick ut på att man gick runt och slog ner folk på olika ställen som typ gatan, i resturanger och massa annat. Man kunde även plocka upp olika saker som typ en stekpanna, och slå folk med. Har för mig att man spelar som Bruce Lee, men har aldrig hittat någon info om det när jag har letat. Någon som vet?
Citera
2010-10-01, 11:53
Medlem
NN9s avatar
När jag var liten så hade jag ett spel till playstation 1 som jag inte riktigt vet vad det hette. Jag tror att spelet hette Legend men jag är inte säker eftersom att det var bränt och jag fick det av en kompis. När jag googlar på det för att försöka hitta det så hittar jag ingenting om spelet. Man var en riddare(?), spelet var i 2d har jag för mig och man dödade troll, orcher och på sista banan har jag för mig att man skulle döda en drake. Det gick heller inte att spara.
Ganska så vag beskrivning men jag minns inte så mycket förutom att det var sjukt kul
Citera
2010-10-01, 12:31
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NN9
När jag var liten så hade jag ett spel till playstation 1 som jag inte riktigt vet vad det hette. Jag tror att spelet hette Legend men jag är inte säker eftersom att det var bränt och jag fick det av en kompis. När jag googlar på det för att försöka hitta det så hittar jag ingenting om spelet. Man var en riddare(?), spelet var i 2d har jag för mig och man dödade troll, orcher och på sista banan har jag för mig att man skulle döda en drake. Det gick heller inte att spara.
Ganska så vag beskrivning men jag minns inte så mycket förutom att det var sjukt kul

Legend är ju inte i 2D låter inte heller som det men men..

http://www.youtube.com/watch?v=Rc0omjBD5lo ?
Citera
2010-10-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giss
ja du, detta stämmer väl inte så jättebra överens med din beskriving; men kan det vara Heroes of Might & Magic?

tänkte mest appropå böndernas look:
http://tartarus.rpgclassics.com/homm1/KnightFarm/PeasantS.png

Inte det heller, min beskrivning är väldigt luddig eftersom det är så längesen jag spelat det.
Mina förhoppningar av att finna skiten är väldigt små.
Citera
2010-10-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Det andra var ett dinosaurie spel som man fick med 3d glasögon när man köpte det. Kommer inte ihåg vad man gjorde på det eller nåt.

Jag hade ett spel med 3d-glasögon som hette typ: Jakten på Dinosaurier, eller nåt liknande. Man fick bl.a leta dinosaurier i en labyrint och se 3d-filmer...Gammalt är det iaf
Citera
2010-10-01, 16:03
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baier
Inte det heller, min beskrivning är väldigt luddig eftersom det är så längesen jag spelat det.
Mina förhoppningar av att finna skiten är väldigt små.
Såg man spelet rakt uppifrån eller kan det vara Stronghold du tänker på?
http://www.mobygames.com/game/stronghold/screenshots
Citera
2010-10-01, 18:43
Medlem
NN9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Legend är ju inte i 2D låter inte heller som det men men..

http://www.youtube.com/watch?v=Rc0omjBD5lo ?

Tack! Det var det spelet! Tydligen var det inte 2d men man ser det från sidan så det var väll därför jag hade för mig det. Det var över 10 år sedan jag spelade det och jag var väll runt 9 år så minnena är vaga. Man kanske heller inte mötte en drake på sista banan, det var något jag bara hade för mig.
Senast redigerad av NN9 2010-10-01 kl. 18:48.
Citera
2010-10-01, 19:06
Medlem
snelhestens avatar
söker ett spel till ps1. Spelet gick ut på att man gick runt och slog ner folk på olika ställen som typ gatan, i resturanger och massa annat. Man kunde även plocka upp olika saker som typ en stekpanna, och slå folk med. Har för mig att man spelar som Bruce Lee, men har aldrig hittat någon info om det när jag har letat. Någon som vet?
Citera
2010-10-01, 20:23
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten

Tror inte du behöver re-posta samma förfrågan efter mindre än 24 timmar :/

Minns att man kan ta upp vapen och sånt i T.ex "Fighting Force" ... inte säker på ifall det finns en stekpanna dock.
Senast redigerad av robotwo 2010-10-01 kl. 20:31.
Citera
2010-10-01, 21:03
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Tror inte du behöver re-posta samma förfrågan efter mindre än 24 timmar :/

Minns att man kan ta upp vapen och sånt i T.ex "Fighting Force" ... inte säker på ifall det finns en stekpanna dock.

Jo det måste jag, då min post hamnar i skymundan. Det är inte fighting force.
Citera
2010-10-02, 13:32
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jo det måste jag, då min post hamnar i skymundan. Det är inte fighting force.

Easy! Jackie Chan: Stuntmaster?

http://www.gamespot.com/ps/action/jackiechansstuntmaster/index.html?tag=result;title;2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in