Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-18, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Söker alltså titeln på ett spel som jag lirade någongång runt 1988 till 1991 tror jag det var.
Kommer heller inte i håg om spelet var till Commodore 64:an eller till en Amiga 500.

Det är ett realtidsstrategispel med medeltida karaktär. Egentligen så förstod jag aldrig riktigt vad spelet gick ut på men det var ganska kul att gå runt och upptäcka en del saker. Jag utvecklade senare en förkärlek till just realtidsstrategispel och har spelat massa Red Alert, Dune och C&C.

Detta var det första realtidsstrategispel jag lade vantarna på och skulle vilja damma av och återupptäcka detta spel från datorspelhistorien.

Längst upp i vänstra hörnet på kartan fanns det en medeltida by och ett slott. Följde man med vad människorna där gjorde så får de för sig att hänga en individ. Denna individ kan man rädda och då blir det här en trogen följeslagare som hjälper till att slåss om det behövs.

Det finns en liten drake som går runt i spelet och är elak. Om man hjälper denna så blir detta också en vän i spelet som kan slåss vid behov. Tror det finns en trollkarl eller någon till karaktär i spelet som går att bli vän med.

Det går att gå runt i skogen och gå upp till slottet, sedan kan man vandra runt och smyga in i slottet, men vakterna dödar en och hänger en på galgen utanför slottet i byn om de får fatt i en.

I början av spelet ute i menyn så kommer jag ihåg att det går en medeltida melodi nonstop. Så är det en bild på ett träd där med.

Vad är hette detta spelet? Någon mera måste väl komma i håg det.

låter lite som the adventures of robin hood
http://www.mobygames.com/game/amiga/adventures-of-robin-hood
Citera
2010-08-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.mobygames.com/images/covers/large/1081877759-00.jpg ?
Tyvärr inte :/

Som sagt: Jag söker ett spel man var en stridsvagn på och gjorde uppdrag, spelet sågs uppifrån (alltså topdown). Kommer ihåg att första banan var målet till vänster. Om jag minns rätt så är cdfodralet till spelet gul bakgrund med något tecken på.. (kan varit ett + plustecken som var rött och en stridsvagn som är grön på.. Spelet är till PC glömde jag att tilllägga förut

Framsidan kan ha sett ut såhär: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Spelet%20%28ungef%E4r%29.jpg

Fast det inte var ett kors, utan mer plus tecken och bakgrunden mer bercheller ljus gul.. Eller om det var ett sikte

Kan också vara ett sikte som är och inte ett kors men som zoomar in och ska skjuta en tank... som sagt länge sen

Som sagt var det uppifrån, inget tecken av 3d om jag kommer ihåg

Det var till Windows, och man hade en cd (inte de nyare utan de som är som fyrkanter, sådanna här: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/cd%20fodral.jpg
Senast redigerad av Myrix 2010-08-18 kl. 12:41.
Citera
2010-08-18, 17:40
Medlem
Söker ett spel troligtivis till Sega mega drive.
Var ett bilspel men typen rail racing eller alltså man kunde inte styra bilen själv utan var helt enkelt låst till att trycka på vänster/höger gas/broms när symbolerna kom upp.
Va någon slags vengeance story då huvudkaraktärens flickvän blir dödad i början, var en helt del action delar och en av banorna åkte man igenom ett köpcentrum.
Citera
2010-08-20, 18:10
Medlem
ducky123s avatar
Jag söker ett spel som jag har spelet på pc, när jag gick på fritids.
Spelet gick ut på att man var en slalomåkare som skulle undvika granar och olika hinder, och jag kommer ihåg att om man kom lite längre började självaste Yeti börja jaga dig.
Är det någon som kommer ihåg detta spel och vet vad det heter?
Citera
2010-08-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ducky123
Jag söker ett spel som jag har spelet på pc, när jag gick på fritids.
Spelet gick ut på att man var en slalomåkare som skulle undvika granar och olika hinder, och jag kommer ihåg att om man kom lite längre började självaste Yeti börja jaga dig.
Är det någon som kommer ihåg detta spel och vet vad det heter?

skifree
Citera
2010-08-20, 23:20
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret
Söker ett spel troligtivis till Sega mega drive.
Var ett bilspel men typen rail racing eller alltså man kunde inte styra bilen själv utan var helt enkelt låst till att trycka på vänster/höger gas/broms när symbolerna kom upp.
Va någon slags vengeance story då huvudkaraktärens flickvän blir dödad i början, var en helt del action delar och en av banorna åkte man igenom ett köpcentrum.

Ett av mina favoritspel till Mega CD (från början ett arkadspel för Laserdisc).

Wolfteams "Road Avenger"/"Road Blaster".

Titellåten är fortfarande rent guld... "When i hide - My fear - On the road!" Tralala.

http://www.youtube.com/watch?v=9CNf3luFiLw
Citera
2010-08-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Ett av mina favoritspel till Mega CD (från början ett arkadspel för Laserdisc).

Wolfteams "Road Avenger"/"Road Blaster".

Titellåten är fortfarande rent guld... "When i hide - My fear - On the road!" Tralala.

http://www.youtube.com/watch?v=9CNf3luFiLw

Tack, spot on! Time for some nostaligi.
Citera
2010-08-21, 01:33
Medlem
Sobofieds avatar
Jag söker ett Fightingspel till PC. Det enda jag kommer ihåg om det var att man stred med stora robotar; det stod spjut utställda på banan som man kunde plocka upp och kasta mot motståndaren; och det var något japanskt över det....tror jag.
Citera
2010-08-22, 15:42
Medlem
LocoKushs avatar
Jag söker ett spel till SNES med ungefär samma sorts gameplay som i Contra 3: The Alien Wars fast det spelet jag är ute efter utspelar sig under medeltid eller liknande. Spelet är extremt underhållande när man lirar co-op. Minns inte så bra men har för mig att man bekämpar fiender med svärd och eventuell magi utövas även. Skulle vara awesome ifall någon kotte här visste vilket lir jag menade eftersom det är ett utav de roligaste co-op spel jag spelat under min livstid.
Citera
2010-08-22, 15:48
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LocoKush
Jag söker ett spel till SNES med ungefär samma sorts gameplay som i Contra 3: The Alien Wars fast det spelet jag är ute efter utspelar sig under medeltid eller liknande. Spelet är extremt underhållande när man lirar co-op. Minns inte så bra men har för mig att man bekämpar fiender med svärd och eventuell magi utövas även. Skulle vara awesome ifall någon kotte här visste vilket lir jag menade eftersom det är ett utav de roligaste co-op spel jag spelat under min livstid.

Kan inte säga vilket spel du menar med så lite info men kan ge dig 2 exempel på hack'nslash med medeltidstema, King of Dragons och Knights of the round. Riktigt bra spel så testa dem även om det kanske inte de är det du sökte efter.
Citera
2010-08-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LocoKush

Jag trollar inte nu och har säkert fel. Har inte spelat Contra 3 vad jag vet om, men tänkte på Golden Axe. Det är ju grymt i Co-Op. Iaf tyckte vi det då : I
Citera
2010-08-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag söker ett Fightingspel till PC. Det enda jag kommer ihåg om det var att man stred med stora robotar; det stod spjut utställda på banan som man kunde plocka upp och kasta mot motståndaren; och det var något japanskt över det....tror jag.
Rise of the Robots? Men jag känner inte igen det där med spjuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in