Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-05, 16:36
Medlem
Paladias avatar
Vad heter låten som spelas på titelskärmen av King's Quest 1? Den spelas precis i början av http://www.youtube.com/watch?v=EdNGpUjbPPA
Citera
2010-09-05, 21:11
Medlem
Myoubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Vad heter låten som spelas på titelskärmen av King's Quest 1? Den spelas precis i början av http://www.youtube.com/watch?v=EdNGpUjbPPA

Greensleves, heter den. Engelsk gammal folkvisa.

Edit: Riktigt mysig på piano.
Citera
2010-09-05, 21:59
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myoubi
Greensleves, heter den. Engelsk gammal folkvisa.

Edit: Riktigt mysig på piano.
Tack så mycket för din hjälp.
Citera
2010-09-06, 09:21
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Areyoulost
Har kollat igenom allt där faktiskt, men inte hittat det jag sökte. Antagligen är det en mindre känd titel eller så e det helt enkelt inte Ocean

Näe, Ocean är det inte, gissar på Capcom, spelet Megaman, har polare än idag som snackar om den episka musiken i Megaman 2 och så fort man partar lite så drar de igång den på Spotify .

En blå / grön människo-robot som kan upgraderas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Megaman
Senast redigerad av Janne-Taikon 2010-09-06 kl. 09:34.
Citera
2010-09-06, 13:17
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacrazycat
Tjo
Söker ett spel jag spelade hos en kompis för ett bra tag sedan.
Det var på data och i pixel grafik. Något typ av strategi spel. Man hade sin by o så kunde man Typ ha trähuggare, krigare, jagare osv osv. Man befann sig i ett djungel-lik natur o det kunde komma Typ leoparder.
Jag har för mig att man var de gröna. och så fanns det 3 byar till. Gula och röda och de lila. De lila var de mest kraftfulla typ. Är inte helt hundra på att det var 3 fiende byar. Men jag e hundra på att det var 2 och att de lila fanns.

Ja. Jag har absolut ingen aning om vad spelet hette, men blev plöttsligt sugen på att spela det, men jag behöver ett namn ^^' Hjälp? Tack.
Age of Empires kanske?
Citera
2010-09-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zin91
Såg de och kollade upp de på youtube... De va inte fallout Som jag sa så är de 2 bokstäver, tror inte de va nån siffra i namnet... Och spelet liknade Ragnarök
ys?
Citera
2010-09-12, 19:55
Medlem
Camakas avatar
Spelade ett spel på 90 talet, man satt i en stridsvagn och åkte runt på någon planet.

Man byggde baser på olika energifält och kunde välja att bygga stridsvagnfabriker eller flygplatsfabriker.

Sedan använde man f1-f12 för att skicka ut flygplan osv, och runt baserna kunde man bygga vakttorn som försvarade basen.

Någon som vet vad det hette??
Citera
2010-09-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
Spelade ett spel på 90 talet, man satt i en stridsvagn och åkte runt på någon planet.

Man byggde baser på olika energifält och kunde välja att bygga stridsvagnfabriker eller flygplatsfabriker.

Sedan använde man f1-f12 för att skicka ut flygplan osv, och runt baserna kunde man bygga vakttorn som försvarade basen.

Future cop: LAPD?
Citera
2010-09-13, 14:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka

Det hette så mycket som Uprising, ett av mina favoritlir på den tiden. Tvåan är ganska mycket bätte, åtminstone rent tekniskt sätt.
Citera
2010-09-13, 19:10
Medlem
Hej!

Jag är i desperat behov av hjälp att hitta detta spelet.
Det är från 90-talet och jag tror det ursprungligen är ett barnspel.. Jag har för mig att det är ett click and point spel, och det utspelar sig i ett slott, där det finns en massa mystiska saker att undersöka. En tavla som visar ett ansikte som man kan byta ut ansiktsdelar på.. Det fanns ett rum med frankensteins monster i som låg på en bår, och när det blixtrade blev han till liv. Sen fanns det en trädgård där man kunde plantera blommor och det var en massa musik där.. Jag har bara små minnesluckor av detta spel, men jag hoppas någon här kommer ihåg det..
Citera
2010-09-13, 19:16
Medlem
karatejannes avatar
Hallå.

Är på jakt efter ett spel jag spelade under 90-talet, det är ett plattformsspel där man hoppar på en pogo/hoppstylta. Man hade också någon sorts hjälm på sig. Som Mario fast med hoppstylta typ.
Citera
2010-09-13, 19:18
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuuta
Hej!

Jag är i desperat behov av hjälp att hitta detta spelet.
Det är från 90-talet och jag tror det ursprungligen är ett barnspel.. Jag har för mig att det är ett click and point spel, och det utspelar sig i ett slott, där det finns en massa mystiska saker att undersöka. En tavla som visar ett ansikte som man kan byta ut ansiktsdelar på.. Det fanns ett rum med frankensteins monster i som låg på en bår, och när det blixtrade blev han till liv. Sen fanns det en trädgård där man kunde plantera blommor och det var en massa musik där.. Jag har bara små minnesluckor av detta spel, men jag hoppas någon här kommer ihåg det..

Det finns något spel som heter Greve Draculas Hemlighet eller liknande, det är ett barnspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in