Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-10-07, 17:31
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Tja letar efter namnet på ett spel jag spelade mycket förut...det är ett spel där man styr ett litet rymdskepp som man upgraderar vapen till osv...va någon gång under windows 98 tiden detta spel kom, saknar det som fan Någon som har en aning om vad jag pratar om?

Tyrian / Tyrian 2000?
http://www.youtube.com/watch?v=THpa6POfjLo
Citera
2010-10-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Tyrian / Tyrian 2000?
http://www.youtube.com/watch?v=THpa6POfjLo

Japp detdär! tack så mycket
Citera
2010-10-08, 12:04
Medlem
zedisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Rats!

JA det var det! tack!
Citera
2010-10-09, 18:58
Medlem
Hej jag brukade alltid lira Realmz med polarna när vi var kids, och älskade det, googlade lite och blev så jävla sugen på att kolla om det fortfarande håller måttet
problemet är att jag har pc med windows 7 och spelet är gjort för Mac, men eftersom spelet är från 94 och är kult är jag rätt säker på att det måste finnas en pc-version

Är det någon som vet vart jag kan hitta detta?
Citera
2010-10-11, 00:40
Medlem
bobbo.ks avatar
Söker ett spel.

För dom som var med på den här tiden, kanske kommer ihåg att det fanns en "kasett" med 190, spel på.

http://www.youtube.com/watch?v=1E-A9c235lg

Men ett spel på denna kasett, gick ut på att man skulle ta sig från toppen på ett hus, ner genom alla våningarna som det kunde finnas massa "Agenter/skurkar" på, ner till en bil, så hade man klarat banan.

Kommer någon igåg/vet vad det är för typ av spel jag pratar om, svara gärna och skicka gärna mig ett PM.

Edit: Vi pratar inte om samma spel!

Tusen tack!
Senast redigerad av bobbo.k 2010-10-11 kl. 00:47.
Citera
2010-10-11, 15:52
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbo.k
Söker ett spel.

För dom som var med på den här tiden, kanske kommer ihåg att det fanns en "kasett" med 190, spel på.

http://www.youtube.com/watch?v=1E-A9c235lg

Men ett spel på denna kasett, gick ut på att man skulle ta sig från toppen på ett hus, ner genom alla våningarna som det kunde finnas massa "Agenter/skurkar" på, ner till en bil, så hade man klarat banan.

Kommer någon igåg/vet vad det är för typ av spel jag pratar om, svara gärna och skicka gärna mig ett PM.

Edit: Vi pratar inte om samma spel!

Tusen tack!

Kan inte tänka mig någe annat än "Elevator Action"
http://www.youtube.com/watch?v=durTn-5IAms
Citera
2010-10-19, 11:06
Medlem
Applesins avatar
Hej alla retro-gamers! Söker ett Snes-spel från -95~. Det var i still med Seiken Densetsu 3/Secret of Mana (Seiken Densetsu 2) Fast betydligt snyggare. Temat var även fantasy här och du hade möjligheten och välja olika attribut till dina vapen (is, eld etc) för att bryta stenblock och annat dylikt, och självklart hade du NPCs som följde efter och hjälpte till.

Minns att en NPC hade en piska medan man själv hade möjligheten att byta från svärd till yxa mm(?). Tror man också kunde transporteras runt världen/kartan med hjälp av kanoner (precis om i SoM). Dock såg kartan betydligt annorlundare ut. Och istället för en hel värld/planet så utspelade sig det hela på en kontinent (a la zelda). Det fanns t.ex en dvärgstad täckt med snö. Det fanns även risk att man blev förvandlad till något djur när man använde dessa kanoner... ja det är väl att jag minns.
Citera
2010-10-19, 11:26
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Söker ett hyffsat nytt fighting spel till PC. Gärna något realistiskt, hemskt gärna i stuk med UFC undisputed som bara finns till konsoler tyvärr!

Går bra om det är ett boxnings spel också, bara det ser bra och gärna relativt nytt som sagt.
Citera
2010-10-19, 12:02
Medlem
Caaladors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Söker ett hyffsat nytt fighting spel till PC. Gärna något realistiskt, hemskt gärna i stuk med UFC undisputed som bara finns till konsoler tyvärr!

Går bra om det är ett boxnings spel också, bara det ser bra och gärna relativt nytt som sagt.

Jag hänvisar till https://www.flashback.org/t1162162 =)
Citera
2010-10-19, 12:07
Medlem
backmeisters avatar
tjena!

jag söker ett bilspel som jag spelade för många många många år sedan. det var på Playstation 1 när det var som nyast. jag minns inte så mycket av spelet men det var iaf ett bilspel, du körde race mot datorn och hade vapen. sen skulle du ta klockor som låg utspridda på banan och då var det en röst som sa "EXTRA TIME!" .. det är typ det ända jag minns :S jag minns att det var väldigt svårt att klara det för missade man 1-2 klockor så hann man inte till nästa checkpoint och då tog tiden slut och bilen stannade.

det är inte Carmageddon men det är rätt likt det.

EDIT: söker även 2 andra spel:

detta spelade jag på datorn för ca 1 år sedan men jag tror spelet i sig är rätt gammalt. man fick välja en "ras" att spela som, sen vart man ett rymdskepp, man kunde flyga omkring i rymden för att ta över olika planeter, man kunde skjuta sönder "meteors" och samlade delarna av dom. sedan kunde man uppgradera skeppet så man fick större inventory, bättre vapen, mer health osv osv. tror det var 6 olika raser man kunde välja mellan. man tog Hyperspace för att komma till andra planeter för att försöka ta över, man kunde även bilda alliancer med de andra raserna genom att hjälpa dom att döda andra raser och då fick man discount när man uppgraderade saker på deras planet.

sist men inte mist, spel 3. lirade det på SNES när det kom, jag tror att spelet hette "Cloak and Dagger" eller något sådant, dock hittar jag det inte på google. man var 2 st råttor tror jag det var. sen fick man ett item som man skulle gömma och den andra fick söka efter det. hittade dom föremålet så fick dom gömma sen vart det en ny bana. väldigt roligt spel.

hoppas ni kan hjälpa mig ^^
Senast redigerad av backmeister 2010-10-19 kl. 12:14.
Citera
2010-10-19, 16:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
tjena!

jag söker ett bilspel som jag spelade för många många många år sedan. det var på Playstation 1 när det var som nyast. jag minns inte så mycket av spelet men det var iaf ett bilspel, du körde race mot datorn och hade vapen. sen skulle du ta klockor som låg utspridda på banan och då var det en röst som sa "EXTRA TIME!" .. det är typ det ända jag minns :S jag minns att det var väldigt svårt att klara det för missade man 1-2 klockor så hann man inte till nästa checkpoint och då tog tiden slut och bilen stannade.

det är inte Carmageddon men det är rätt likt det.

EDIT: söker även 2 andra spel:

detta spelade jag på datorn för ca 1 år sedan men jag tror spelet i sig är rätt gammalt. man fick välja en "ras" att spela som, sen vart man ett rymdskepp, man kunde flyga omkring i rymden för att ta över olika planeter, man kunde skjuta sönder "meteors" och samlade delarna av dom. sedan kunde man uppgradera skeppet så man fick större inventory, bättre vapen, mer health osv osv. tror det var 6 olika raser man kunde välja mellan. man tog Hyperspace för att komma till andra planeter för att försöka ta över, man kunde även bilda alliancer med de andra raserna genom att hjälpa dom att döda andra raser och då fick man discount när man uppgraderade saker på deras planet.

sist men inte mist, spel 3. lirade det på SNES när det kom, jag tror att spelet hette "Cloak and Dagger" eller något sådant, dock hittar jag det inte på google. man var 2 st råttor tror jag det var. sen fick man ett item som man skulle gömma och den andra fick söka efter det. hittade dom föremålet så fick dom gömma sen vart det en ny bana. väldigt roligt spel.

hoppas ni kan hjälpa mig ^^

Spel 2 kan nog vara Sword of The Stars.
http://www.youtube.com/watch?v=Bsdf6u4Me94
http://www.youtube.com/watch?v=W5ASOMbzXXo
Citera
2010-10-19, 20:07
Medlem
MarioForPresidents avatar
Jag söker ett spel jag såg en gång hos en kompis, det var till Amiga 500 tror jag men jag vet inte om det var exklusivt för formatet.
Spelet var någon slags tredjepersons-action i blockig 3D-grafik, väldigt färgglad ö man befann sig på tror jag... Har för mig att karaktären man spelade var klädd i rött, kunde kasta granater och lite sådant.

Jag kommer inte för allt i världen på titeln för spelet, men det vart hyfsat kort, bara bestående av ett ord...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in