2011-03-06, 20:46
Medlem
Butondemass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
G-Police kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=ZTEIh0sLlc0#t=7m55s
Ja där har vi det! Är ganska säker på att jag spelade det på PC men det kanske fanns där också.
Citat:
Ursprungligen postat av MaelDuin
Tror det förkortades TD eller DT och sedan årtalet, i Dos-menyn. Kan vara en ledtråd. Hittar inget på google än dock.
GP verkar det förkortas till i spelet, om vi nu tänkte på samma spel.
Citera
2011-03-06, 21:12
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butondemas
Ja där har vi det! Är ganska säker på att jag spelade det på PC men det kanske fanns där också.

aa , körde G-police på PC själv , men hittade bara videos från Ps1 versionen (identiska dock vad jag vet)
Citera
2011-03-07, 23:00
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag har ett eget spel som jag letar efter. Det påminner om Space Invaders, eller kanske rent av är en clon av Space Invaders. Jag spelade det på en dator med MS-DOS någon gång i början av 90-talet. Kännetecknande för spelet är att det inte stöds av något ljudkort, men att det spelade musik genom PC-speakern av förvånandsvärt hög kvalitet.
Senast redigerad av Paddan1000 2011-03-07 kl. 23:04.
Citera
2011-03-08, 17:24
Medlem
CrestFallens avatar
Hej, kommer nog vara Sveriges sämsta förklaring på spel detta men kör från det jag minns.

Tror (poängtera tror, ytterst osäker) att man ser huvudkaraktären ovanfrån, man skulle lösa diverse pussel/döda fiender. Fanns bossar osv med också om jag inte är helt tokig, tror det fanns med ailens också ^^. Som vapen kunde man kasta runda bollar, fanns olika färger, minns speciellt en gul och en röd. Dom var olika starka då förstås. Tror man kunde hitta på darts också, detta är ungefär allt jag minns utav spelet! (någonting med att man hade en bil och kunde köra runt till olika ställen också, eller om det var typ som gryphon point i wow)

edit: Det var ett pc spel har jag för mig!
Citera
2011-03-08, 17:36
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har ett eget spel som jag letar efter. Det påminner om Space Invaders, eller kanske rent av är en clon av Space Invaders. Jag spelade det på en dator med MS-DOS någon gång i början av 90-talet. Kännetecknande för spelet är att det inte stöds av något ljudkort, men att det spelade musik genom PC-speakern av förvånandsvärt hög kvalitet.
Något av dessa?
Space Invaders clones
Senast redigerad av Justitiemord 2011-03-08 kl. 17:39.
Citera
2011-03-08, 22:44
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Något av dessa?
Space Invaders clones

Nej, inget av dessa.
Jag funderar på om det kan ha varit en Breakout-clon istället. Jag minns att jag fick med ett Breakout på en demo-disk som följde med ett nummer av PC Zone år 1994. Det kan vara det jag tänker på. I det spelet kunde man få väldigt många bonusar, extrabollar o.s.v. Man fick också slåss mot bossar på en del banor. En boss var ett slags rymdskepp som hade en ring av saker som snurrade runt honom, och man skulle slå sönder dessa saker för att döda honom.

Men jag är inte säker på om det var denna breakout-clon jag var ute efter. Det som var mest utmärkande för det spelet jag menade var iallafall att det inte hade något ljudkortsstöd, men otroligt bra ljud och musik för att vara PC-speaker.
Citera
2011-03-09, 00:34
Medlem
MaelDuins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Nej, inget av dessa.
Jag funderar på om det kan ha varit en Breakout-clon istället. Jag minns att jag fick med ett Breakout på en demo-disk som följde med ett nummer av PC Zone år 1994. Det kan vara det jag tänker på. I det spelet kunde man få väldigt många bonusar, extrabollar o.s.v. Man fick också slåss mot bossar på en del banor. En boss var ett slags rymdskepp som hade en ring av saker som snurrade runt honom, och man skulle slå sönder dessa saker för att döda honom.

Men jag är inte säker på om det var denna breakout-clon jag var ute efter. Det som var mest utmärkande för det spelet jag menade var iallafall att det inte hade något ljudkortsstöd, men otroligt bra ljud och musik för att vara PC-speaker.

Ah-ha! Mutant space bats of doom?!
http://www.dosgamesarchive.com/download/invasion-of-the-mutant-space-bats-of-doom/ (finns film till höger)

Kalaskul spel.
Citera
2011-03-09, 18:06
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaelDuin
Ah-ha! Mutant space bats of doom?!
http://www.dosgamesarchive.com/download/invasion-of-the-mutant-space-bats-of-doom/ (finns film till höger)

Kalaskul spel.

Ja, det är något liknande jag är ute efter. Men jag tror inte det är det, för den titeln hade man nog kommit ihåg. Spelet jag letar efter hade nog en mer fantasilös titel, eftersom jag inte kommer ihåg den.
Citera
2011-03-09, 21:36
Medlem
Korvnisses avatar
Ett spel till Neo Geo, ett shoot em up, där det kommer ryska trädockor flygandes i luften. Har letat på youtube, men inte hittat det. Skrattade ordentligt när jag såg det en gång, men minns inte namnet...
Citera
2011-03-10, 21:12
Medlem
Hej!

Jag och min bror sitter och försöker hitta gamla spel som vi spelade när vi var små. Vi har vaga minnen av ett spel där karaktären var en bloddroppe med solglasögon, men vi kan inte komma ihåg vad det egentligen hette eftersom vi inte kunde engelska. Det är heller inte säkert att det var just en bloddroppe utan det kan ha varit någon rund röd grej, en ballong eller något. Men vi kallade det iallafall för bloddroppespelet eller något liknande...

Vi spelade spelet ungefär år ~1995 och det är ett dos spel.
Citera
2011-03-10, 21:15
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-nuht
Hej!

Jag och min bror sitter och försöker hitta gamla spel som vi spelade när vi var små. Vi har vaga minnen av ett spel där karaktären var en bloddroppe med solglasögon, men vi kan inte komma ihåg vad det egentligen hette eftersom vi inte kunde engelska. Det är heller inte säkert att det var just en bloddroppe utan det kan ha varit någon rund röd grej, en ballong eller något. Men vi kallade det iallafall för bloddroppespelet eller något liknande...

Vi spelade spelet ungefär år ~1995 och det är ett dos spel.

Cool Spot?
Citera
2011-03-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Cool Spot?

TACK!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto