Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-03, 18:14
Medlem
Hej, söker ett pc spel jag lirade när jag var mindre. Allt jag kan komma ihåg är att de var ett "turn based" spel och man rörde sig i hexagon rutor. Vet också att spelet hette nånting på bara 2 bokstäver, men kan inte komma på vad

Jag har även för mig att spelets karaktärer liknade nåt i stil med Ragnarök Online.. men jag är inte hundra på de.
Citera
2010-09-03, 18:38
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zin91
Hej, söker ett pc spel jag lirade när jag var mindre. Allt jag kan komma ihåg är att de var ett "turn based" spel och man rörde sig i hexagon rutor. Vet också att spelet hette nånting på bara 2 bokstäver, men kan inte komma på vad

Jag har även för mig att spelets karaktärer liknade nåt i stil med Ragnarök Online.. men jag är inte hundra på de.
Jag postade i din andra tråd. Men eftersom den antagligen kommer slänger snart så svarar jag här också.

Du kanske tänker på Fallout 2. Förkortas F2
Citera
2010-09-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Jag postade i din andra tråd. Men eftersom den antagligen kommer slänger snart så svarar jag här också.

Du kanske tänker på Fallout 2. Förkortas F2

Såg de och kollade upp de på youtube... De va inte fallout Som jag sa så är de 2 bokstäver, tror inte de va nån siffra i namnet... Och spelet liknade Ragnarök
Citera
2010-09-03, 18:44
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Såg de och kollade upp de på youtube... De va inte fallout Som jag sa så är de 2 bokstäver, tror inte de va nån siffra i namnet... Och spelet liknade Ragnarök
Det är inte ragnarok då? >_< Det förkortas ju RO..

Edit: nevermind :3
Senast redigerad av Typoopie 2010-09-03 kl. 18:49.
Citera
2010-09-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Det är inte ragnarok då? >_< Det förkortas ju RO..

Nej då, de va inte nåt online spel. Och de var turn based osv...
Citera
2010-09-03, 18:53
Medlem
Typoopies avatar
Citat:
Nej då, de va inte nåt online spel. Och de var turn based osv...
Haha! Minnet är bra men kort Har letat runt lite men hittar inget på 2 bokstäver.. Sorry mang! Inte så mycket att gå på
Citera
2010-09-03, 23:45
Medlem
söker ett äldre spel till pc, man är små soldater på ett köksbord, det är ett strategispel, liknande red alert. hjälp snabbers tack
Citera
2010-09-03, 23:52
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjarn
söker ett äldre spel till pc, man är små soldater på ett köksbord, det är ett strategispel, liknande red alert. hjälp snabbers tack

http://en.wikipedia.org/wiki/Army_Men_%28series%29 ?
Citera
2010-09-04, 00:10
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjarn
Skulle nog säga att det är nummer 2 i army men-serien.
EDIT: Vid närmare eftertanke är det nog Army Men: Toys in Space
Citera
2010-09-04, 19:02
Medlem
Myoubis avatar
Tjenna! Jag letar efter ett spel som jag spelade någon gång på 90-talet - jag har fått för mig att det hör till DOS, är platt och fyrkantigt (2D och uppdelat i celler), och har ganska mörka/dunkla färger. Minns jag rätt liknar det Boulder Dash en hel del till utseendet, men jag kanske blandar ihop dem.
Det tydligaste minnet är av en eld i vad som såg ut som torv. Minns inte riktigt vad som hände när man brände de cellerna.
Hjälp?
Citera
2010-09-04, 20:13
Medlem
Tjo
Söker ett spel jag spelade hos en kompis för ett bra tag sedan.
Det var på data och i pixel grafik. Något typ av strategi spel. Man hade sin by o så kunde man Typ ha trähuggare, krigare, jagare osv osv. Man befann sig i ett djungel-lik natur o det kunde komma Typ leoparder.
Jag har för mig att man var de gröna. och så fanns det 3 byar till. Gula och röda och de lila. De lila var de mest kraftfulla typ. Är inte helt hundra på att det var 3 fiende byar. Men jag e hundra på att det var 2 och att de lila fanns.

Ja. Jag har absolut ingen aning om vad spelet hette, men blev plöttsligt sugen på att spela det, men jag behöver ett namn ^^' Hjälp? Tack.
Citera
2010-09-04, 23:05
Medlem
Oatmeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacrazycat
Tjo
Söker ett spel jag spelade hos en kompis för ett bra tag sedan.
Det var på data och i pixel grafik. Något typ av strategi spel. Man hade sin by o så kunde man Typ ha trähuggare, krigare, jagare osv osv. Man befann sig i ett djungel-lik natur o det kunde komma Typ leoparder.
Jag har för mig att man var de gröna. och så fanns det 3 byar till. Gula och röda och de lila. De lila var de mest kraftfulla typ. Är inte helt hundra på att det var 3 fiende byar. Men jag e hundra på att det var 2 och att de lila fanns.

Ja. Jag har absolut ingen aning om vad spelet hette, men blev plöttsligt sugen på att spela det, men jag behöver ett namn ^^' Hjälp? Tack.

Kan det vara nån ifrån the settlers serien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in