Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-16, 02:24
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
jag vet jag vet spelet heter wannabi och här finns en tråd https://www.flashback.org/t469403
de var inte de spelet jag menade tyvärr. de här känns som nån backpacker i karriärsteg :S
jag minns att de spelet jag söker efter var man typ bla programledare (minns nått om frågesportsprogram ledare) spelet var oxå helt på svenska. spelade spelet omkring 2000
Citera
2010-03-16, 23:06
Medlem
Piloruss avatar
Söker ett pc-spel. Bilspel i 3d där man kör runt och spränger varandra. En bana jag minns var Paris, där man kunde spränga eiffeltornet bland annat. Jävligt vag beskrivning, men hoppas att nån kommer på det.
Citera
2010-03-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilorus
Söker ett pc-spel. Bilspel i 3d där man kör runt och spränger varandra. En bana jag minns var Paris, där man kunde spränga eiffeltornet bland annat. Jävligt vag beskrivning, men hoppas att nån kommer på det.
Carmageddon?
Citera
2010-03-17, 14:37
Medlem
olletheones avatar
Jag söker ett spel, vet inte mycket om det. Det var familjens vänner i Göteborg som hade detta spel på sin Hem pc. Det var då jag var liten. Internet var väldigt nytt vi hade det själv inte hemma. Kan det ha varit runt 97,98? spelet kan vara lite äldre men PC var det iaf

Spelet det är 2D typ äventyr/mysterie. Tror att huvudkaraktären är en tjej man är i väldigt olika miljöer det liknar Spel nr 5 på denna bild http://www.n0.se/v/fa9319_spel.jpg

Man går från ruta till ruta genom att klicka eller dylikt, man kan hitta olika items om man trycker på rätt ställen osv. Kommer ihåg att det fanns en stor kittel/gryta som man behövde.

När jag spelade som liten blev jag även tillfånga tagen av en Yeti som hade mig som fånge i dennes grotta, jag kunde inte fly därifrån.

vet inte hur bra beskrivningen är men name dropa lite!

tack på förhand// The One
Citera
2010-03-17, 14:40
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletheone
Jag söker ett spel, vet inte mycket om det. Det var familjens vänner i Göteborg som hade detta spel på sin Hem pc. Det var då jag var liten. Internet var väldigt nytt vi hade det själv inte hemma. Kan det ha varit runt 97,98? spelet kan vara lite äldre men PC var det iaf

Spelet det är 2D typ äventyr/mysterie. Tror att huvudkaraktären är en tjej man är i väldigt olika miljöer det liknar Spel nr 5 på denna bild http://www.n0.se/v/fa9319_spel.jpg

Man går från ruta till ruta genom att klicka eller dylikt, man kan hitta olika items om man trycker på rätt ställen osv. Kommer ihåg att det fanns en stor kittel/gryta som man behövde.

När jag spelade som liten blev jag även tillfånga tagen av en Yeti som hade mig som fånge i dennes grotta, jag kunde inte fly därifrån.

vet inte hur bra beskrivningen är men name dropa lite!

tack på förhand// The One
King's Quest 7? http://micro.info/jeux/classique/kingsquest/kq7_3max.jpg
Citera
2010-03-17, 14:44
Medlem
olletheones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
King's Quest 7? http://micro.info/jeux/classique/kingsquest/kq7_3max.jpg

Nej, lite samma stuk i upplägget, vänster till höger. Grafiken är mer .. mja, det var inte så gulligt "tecknat". Spelet var lite mer vuxet mycket engelska absolut inget för barn, jag som liten förstod inte ett smack vet inte ens vad det gick ut på. Bara ett långt äventyr där man kunde plocka på sig diverse items som behövdes för att komma vidare vissa personer.
Citera
2010-03-17, 15:40
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Nej, lite samma stuk i upplägget, vänster till höger. Grafiken är mer .. mja, det var inte så gulligt "tecknat". Spelet var lite mer vuxet mycket engelska absolut inget för barn, jag som liten förstod inte ett smack vet inte ens vad det gick ut på. Bara ett långt äventyr där man kunde plocka på sig diverse items som behövdes för att komma vidare vissa personer.
kanske nån av dom tidigare i serien? det är inget barnspel..
finns ganska många peka/klick-äventyr i den stilen, kan inte komma på något som stämmer in helt på din beskrivning, men namedroppar några potentiella iaf:
Discworld
Legend of Kyrandia
Simon the Sorcerer
en stor kittel är väl med i alla Monkey Island, men där finns ingen som kan likna en yeti vad jag kan minnas.
Citera
2010-03-18, 19:35
Medlem
fizzles avatar
Söker denna gamla klassikern http://en.wikipedia.org/wiki/Creative_Writer
Jag vet inte huruvida Fine Artist är med i den utgåvan men jag antar det!

De har ingen liknande tråd i Windowsforumet vad jag såg, men jag eftersöker också Fine Art för att jag anser det som ett spel.
Citera
2010-03-18, 22:35
Medlem
Kongo_89s avatar
söker ett barnspel. minns inte alls titeln. men de är ifrån nångång på 90 talet, till pc. minns att de va hönor med eller nått sen nån typ verkstad. de är inget lek å lär eller petsson. de var mkt lägga färg eller så tror jag. jag spelade de på lekis för cirka 15 år sen minns jag :P
Citera
2010-03-19, 11:08
Medlem
Hultens avatar
Citat:

Jag tänker på spelet "Fable" som väl kom runt den tiden du pratar om. minns att jag spelade det runt ´97 (kanske diffar något år plus minus) på en P100 med Win95.
Kan det stämma?

EDIT:
Screenshots
Citera
2010-03-20, 21:10
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilorus

Något i "Twisted Metal" serien?
Citera
2010-03-20, 23:05
Medlem
existentialisms avatar
Vet inte hur gammalt detta spel är men iaf ett par år gammalt och efter 2000...
Här kommer beskrivningen så gott som jag kommer ihåg den.
Det är ett RP spel som är singleplayer. Typ som nwn. Man fick MAX ha 3 gubbar tror jag, man kunde vara archer, mage eller något kommer inte riktigt ihåg. Spelet var väldigt ensidigt och det fanns en jäääävla massa fusk till det. Andra världen man åkte till, eller tredje, va VÄLDIGT grön..Alltså massa träd, och man åkte upp till någon plattform - där va savespot eller basen så att säga. Sen åkte man ner och döda.. Hoppas detta räcker, uppskattar svar som FAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in