Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-17, 22:49
Medlem
Hummlers avatar
Jag har letat efter ett spel jag hade när jag var liten i flera år nu. Minns dock inte så mycket av det.

Detta kommer jag ihåg: Man började i något slags tempel och döda massa såna med hundansikten i egyptisk historia, även kallade anubis. Tror att man hade magi och sånt och kunde förvandla sig till något cpskadat med någon slags stav. Minns en sak skarpt som jag tyckte var häftigt när jag hade det, på tutorial tror jag att det var så skulle man över lava och om man ramla ner så fick man börja om men liket låg kvar. Tyckte det var häftigt på den tiden.. var kanske 96-97 eller något sånt.

Ursäkta dåliga förklaringen men minns inte mycket mer förutom att fodralet jag hade var en stor box, den va röd! Haha

Någon som vet vilket spel jag söker?
Citera
2009-07-18, 14:11
Medlem
Söker ett spel som jag spelade en del för ett par år sedan.
Spelet var till playstation och det var någon typ av arcade spel.
Var väldigt schyst att spela två spelare på då man spelade tillsammans och gick runt och dödade en massa soldater. Om jag minns rätt så kunde man ta upp vapen så som pistoler och sånt, slås med händer och kasta tunnor.

tacksam för svar då jag har haft väldigt kul med detta spelet!
Citera
2009-07-18, 14:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Part
Var väldigt schyst att spela två spelare på då man spelade tillsammans och gick runt och dödade en massa soldater. Om jag minns rätt så kunde man ta upp vapen så som pistoler och sånt, slås med händer och kasta tunnor.

kan det vara den gamla railshootern area kanske?
Citera
2009-07-18, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
kan det vara den gamla railshootern area kanske?
kanske det, hittade inte spelet. Och om du menade area 51 så vet jag heller inte, hittade inga screenshots från de spelet.
Citera
2009-07-18, 15:25
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:

Fan är det samma som jag tänker på? Har suttit och letat i 2 timmar sen jag läste din post..

Jag lägger på lite mera info, om det inte är samma kanske ni kan hjälpa mig vad det spelet hette.

Man kunde välja mellan 4 karaktärer. En riktigt stor och stark kille. En medelstor "tuff" kille. Sen två tjejer, en liten och en lång.

Man gick igenom olika banor, tex varuhus, tunnelbana, vidare in i tåget, militärbas m.m.

Man kunde ta upp i stort sätt allt på banan. Använda bildäck och kasta på fienden, slita av räcket och använda järnröret. Reseväskor, fiendens vapen, m.m.
Citera
2009-07-18, 16:48
Medlem
När jag var liten lirade jag ett spel på min morshan macintosh, detta var för ungefär 10 år sen och spelet var i 2d.
Jag har sök på internet men hittar tyvär inget förutom två spel som liknar det, ett heter "gold miner joe" och det andra "vga miner".
Spelet gick ut på att man skulle med olika redskap som t.ex. dynamit, grappling hook gå igenom en bana som liknar mycket som "vga miner" (dock kanske lite bättre grafik).
Jag minns att man möte olika personer för den banan man spelade t.ex. en militär, cyklop m.m. Minns också att jag lirade The command and conquer saga demot samtigit som detta spel.
Jag skulle verkligen bli glad om någon kunde hitta det eller känner igen det som jag förklarar det.
Citera
2009-07-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Fan är det samma som jag tänker på? Har suttit och letat i 2 timmar sen jag läste din post..

Jag lägger på lite mera info, om det inte är samma kanske ni kan hjälpa mig vad det spelet hette.

Man kunde välja mellan 4 karaktärer. En riktigt stor och stark kille. En medelstor "tuff" kille. Sen två tjejer, en liten och en lång.

Man gick igenom olika banor, tex varuhus, tunnelbana, vidare in i tåget, militärbas m.m.

Man kunde ta upp i stort sätt allt på banan. Använda bildäck och kasta på fienden, slita av räcket och använda järnröret. Reseväskor, fiendens vapen, m.m.

Japp det måste vara samma spel. Ville inte skriva för mycket för jag är inte helt säker på allt. var där inte en boss som kom flygandes i en hovercopter?
Citera
2009-07-18, 19:05
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Japp det måste vara samma spel. Ville inte skriva för mycket för jag är inte helt säker på allt. var där inte en boss som kom flygandes i en hovercopter?

Fan vad fint! Fick tag på min kompis som jag lirat det med. Och han sa att det var samma företag som gjort Tomb Raider. Så från det tog det 1 sec att hitta spelet

Fighting Force
http://www.youtube.com/watch?v=1IAtWEfXXwo&hl=sv

Finns tydligen en tvåa också.
Citera
2009-07-19, 23:32
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Söker ett fotbollsspel till snes, vad jag minns är att det gick jävligt snabbt och man spelade inomhus. Tror även det hette något med soccer?
Låter som Microprose Soccer men det verkar inte vara släppt till SNES.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microprose_Soccer
"based on the American indoor league of the time."

Jag hade iallafall väldigt roligt med det spelet på C64an.
Citera
2009-07-20, 17:06
Medlem
IngvarHs avatar
Hallo!

Söker ett rätt så gammalt spel till PC om jag inte minns allt för fel.
Tror att det heter något med DOTS eller något i den stilen.

Det är samma spel stuk som på Secret of the Monkey Island, men är ett par ungdomar som man få spela och springer runt i något hus.

Kommer ihåg att det är en person som bryter sig in i en bil med kofoten så ska man ge han ett par nycklar, rätt så trevligt spel

Finns det någon som vet vilket spel jag syftar på?

//IngvarH
Citera
2009-07-20, 17:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarH
Hallo!

Söker ett rätt så gammalt spel till PC om jag inte minns allt för fel.
Tror att det heter något med DOTS eller något i den stilen.

Det är samma spel stuk som på Secret of the Monkey Island, men är ett par ungdomar som man få spela och springer runt i något hus.

Kommer ihåg att det är en person som bryter sig in i en bil med kofoten så ska man ge han ett par nycklar, rätt så trevligt spel

Finns det någon som vet vilket spel jag syftar på?

//IngvarH

Day of The Tentacle också känd som DoTT tror jag du tänker på..

http://www.fabricoffolly.co.uk/images/games/dott.gif
Citera
2009-07-20, 17:55
Medlem
IngvarHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Day of The Tentacle också känd som DoTT tror jag du tänker på..

http://www.fabricoffolly.co.uk/images/games/dott.gif

Där är det ja!
Få tackar så mycket har letat ett tag efter det.

Nu ska det liras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in