Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-28, 21:29
Medlem
Besk Bandits avatar
Hallå!

Ett par snabba sökningar gör att jag tror att det är Digimon Digital Card Battle som är spelet du söker. Andra länken går till ett bildgalleri med screenshots som kanske ser bekanta ut.

Wikipedia

Screenshots
Citera
2011-10-30, 00:52
Medlem
DaCriLLs avatar
tjenare, söker bekräftelse på ett spel namn.

gammalt peka och klicka spel på dator.

tror det hette "pennsylvania".

man spelade som nån snubbes hustru..dom bodde i ett stort hus, typ mansion om jag inte minns fel.

har för mig att man misstänkte sin man ha mördat nån och man undersökte det hela.
kommer ihåg man kunde gå iväg till nån form av marknad vid.....hamnen tror jag.

det mest konkreta jag kommer ihåg va det sista jag spelade, man skulle komma in i nåt litet hus/skjul men man kunde inte gå in genom grinden(ett litet trästaket o trägrind runt huset/sjkulet) för det var en ?svart? hund som vakta, till slut hitta jag en köttbit man slängde till hunden sen kunde man gå in.

VÄLDIGT vagt minne av vad som var på insidan för jag fick sluta precis när jag kommit in, men kommer ihåg att det va mycke trämöbler, kan vatt nån form av hantverkar-verkstad.

har sökt på gamespot, google, ptb och torrentz.com men inget spel kommer upp överhuvudtaget på "pennsylvania".

har mitt minnet lurat mig? börjar närma sig hela 20 år sen men har alltid vatt relativt säker på det namnet.

nån som kan skina lite ljus över det hela?
Citera
2011-10-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
tjenare, söker bekräftelse på ett spel namn.

gammalt peka och klicka spel på dator.

tror det hette "pennsylvania".

man spelade som nån snubbes hustru..dom bodde i ett stort hus, typ mansion om jag inte minns fel.

har för mig att man misstänkte sin man ha mördat nån och man undersökte det hela.
kommer ihåg man kunde gå iväg till nån form av marknad vid.....hamnen tror jag.

det mest konkreta jag kommer ihåg va det sista jag spelade, man skulle komma in i nåt litet hus/skjul men man kunde inte gå in genom grinden(ett litet trästaket o trägrind runt huset/sjkulet) för det var en ?svart? hund som vakta, till slut hitta jag en köttbit man slängde till hunden sen kunde man gå in.

VÄLDIGT vagt minne av vad som var på insidan för jag fick sluta precis när jag kommit in, men kommer ihåg att det va mycke trämöbler, kan vatt nån form av hantverkar-verkstad.

har sökt på gamespot, google, ptb och torrentz.com men inget spel kommer upp överhuvudtaget på "pennsylvania".

har mitt minnet lurat mig? börjar närma sig hela 20 år sen men har alltid vatt relativt säker på det namnet.

nån som kan skina lite ljus över det hela?

Låter lite som att det skulle kunna vara Phantasmagoria? Pennsylvania - Phantasmagoria, potato - tomato
http://www.youtube.com/watch?v=mRHJYETptXU&
Citera
2011-10-31, 16:04
Medlem
IvanDragos avatar
Söker ett gammalt svenskt datorspel, kommer inte ihåg så mycket av själva spelet förutom att jag tror det utspelade sig på ett nöjesfält.
Omslaget är en ''ond'' kvinna med pirathatt och ögonlapp samt svart läppstift. Väldigt mörkt spel vill jag minnas.
Citera
2011-11-02, 00:09
Medlem
DaCriLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkn
Låter lite som att det skulle kunna vara Phantasmagoria? Pennsylvania - Phantasmagoria, potato - tomato
http://www.youtube.com/watch?v=mRHJYETptXU&

de va de satan va B det ser ut så här 10 år efter, tro fan att ja inte hitta det haha,

tack så jättemycke
Citera
2011-11-04, 12:59
Medlem
Jag söker ett spel där man är 2 lag (tror jag) och skall springa över till det andra laget och hämta flaggor, man skall alltså samla så många flaggor som möjligt
Citera
2011-11-04, 16:23
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoundShit
Jag söker ett spel där man är 2 lag (tror jag) och skall springa över till det andra laget och hämta flaggor, man skall alltså samla så många flaggor som möjligt

Kan du utveckla lite..? Capture the flag och varianter på det förekommer oftare än Siba reklamen på tv.
Citera
2011-11-05, 10:25
Medlem
Hej! För en hel del år sedan spelade jag och min lillebror ett spel som utspelades sig i någon form av manison/hotell. Jag tror att det var i ett "första-personsperspektiv" och man gick runt och klickade på grejer, och, antar jag, löste uppgifter. Jag var nog inte ens tio år när jag spelade det vilket gör att jag borde ha spelat det före 1998.

Jag kommer ihåg ett rum med en tavla med massa rosa i. Klickade man på tavlan trycktes två barnhänder genom tavlan och bildade avtryck, tror att det var något läskigt ljud också. Jag och min bror hade naturligtvis mardrömmar efter att ha sett det och fick inte spela det något mer efter den händelsen hur mycket vi än tjatade .

Någon som har någon idé om vilket spel det kan vara? Barnhänderna borde vara en sån grej man minns tycker jag...

Tack!
Citera
2011-11-05, 15:03
Medlem
Söker ett spel.

Spelade detta runt 1999, ett super mario likande spel där du hoppade runt med en gubbe som skrek så att fiender dog eller blev tillfälligt stela. Tror att du även klunder skrika sönder väggar och likande. Det var beware-skyltar utplacerade lite överallt. Detta spel var rätt tråkigt men är nyfiken på vad dct hette. Miljön var helvetesliknadne, d v s svart och rött.
Citera
2011-11-05, 16:01
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaanejj
Söker ett spel.

Spelade detta runt 1999, ett super mario likande spel där du hoppade runt med en gubbe som skrek så att fiender dog eller blev tillfälligt stela. Tror att du även klunder skrika sönder väggar och likande. Det var beware-skyltar utplacerade lite överallt. Detta spel var rätt tråkigt men är nyfiken på vad dct hette. Miljön var helvetesliknadne, d v s svart och rött.

Bill the Demon?
Citera
2011-11-05, 16:48
Medlem
Cergics avatar
Edit: Secret of evermore var det jag tänkte på!
Senast redigerad av Cergic 2011-11-05 kl. 16:50.
Citera
2011-11-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Bill the Demon?

Ja! Stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto