Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-25, 19:16
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radialus
Jag söker ett spel där man är en liten figur som åker i en sort stav (ser ut som en carvingskida) och man ska ta sig igenom en bana med olika hinder, man kan även snurra på staven.

Spelade spelet för några år sedan men minns ej vad det heter. Kameran är förresten ovanför.

skulle kunna vara Kuru Kuru Kururin

http://www.youtube.com/watch?v=78eHxHYUmJs (spola till 0:25)
Citera
2010-07-25, 19:17
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radialus
Jag söker ett spel där man är en liten figur som åker i en sort stav (ser ut som en carvingskida) och man ska ta sig igenom en bana med olika hinder, man kan även snurra på staven.

Spelade spelet för några år sedan men minns ej vad det heter. Kameran är förresten ovanför.
Kuru Kuru Kururin?

Fast staven snurrar av sig själv.
Citera
2010-07-25, 19:34
Medlem
radialuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
skulle kunna vara Kuru Kuru Kururin

http://www.youtube.com/watch?v=78eHxHYUmJs (spola till 0:25)

Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Kuru Kuru Kururin?

Fast staven snurrar av sig själv.

Tusen tack precis det spelet
Citera
2010-07-26, 17:58
Medlem
skytraxs avatar
Tips på Retro multiplayerspel. (även söker efter q2ace)

Tjabba, jag och en polare sittare och laddar ner spel som man spelade mot varandra förut.
Vi har gått igenom, cs, wc3, q3, soldat med flera.
Ge gärna tips på flera som vi kan pröva som dom flesta spelat

Sedan söker jag också efter en liten special version av Quake2 som hette något i stil med q2ace.
Spelet var typ bara några mb stort och den enda banan som fanns var the edge och de gick bara att spela multiplayer lan. Har letat som fan efter detta men lyckas inte komma någon vart med mitt googlande, HJÄLP!!
Citera
2010-07-27, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Det är Quest for Glory du tänker på, närmare bestämt del 4 i serien.

Efter lite koll så ser det ut som att det är det spelet jag söker. Är nästan så att jag vill säga att jag älskar dig!
Citera
2010-07-28, 10:03
Bannlyst
Jag kom ihåg när vi skaffade våran första dator. Med datorn ingick ett spel som var som så att man var i en tunnelbana och skulle döda terrorister. Man kunde skjuta i sönder toaletterna och så. Man började vid grindarna vid ingången och skulle öppna så att man kom ner till banan. Sedan skulle man hoppa på taket på ett tunnelbanetåg och jaga terrorister. Tror spelet var gjort innan 2000 men är inte säker. Spelet var i färg.
Citera
2010-07-28, 13:15
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiocheck
Jag kom ihåg när vi skaffade våran första dator. Med datorn ingick ett spel som var som så att man var i en tunnelbana och skulle döda terrorister. Man kunde skjuta i sönder toaletterna och så. Man började vid grindarna vid ingången och skulle öppna så att man kom ner till banan. Sedan skulle man hoppa på taket på ett tunnelbanetåg och jaga terrorister. Tror spelet var gjort innan 2000 men är inte säker. Spelet var i färg.

Det får man verkligen hoppas, då jag antar att monokromskärmarna spelat ut sin roll kring sekelskiftet 99/00.

Hur som helst: Soldier of Fortune?
Citera
2010-07-28, 18:14
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag söker ett arkadspel som jag har för mig att jag såg runt 1990 på färjan till Danmark (fanns ju ingen bro på den tiden).
Det var en 2D-sidescroller, ungefär som Ghost 'n Goblins. Huvudpersonen var en manlig barbar i stil med karaktären i Golden Axe. Jag kom ihåg att man kunde få ett brinnande svärd som vapen.
Citera
2010-07-28, 19:11
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag söker ett arkadspel som jag har för mig att jag såg runt 1990 på färjan till Danmark (fanns ju ingen bro på den tiden).
Det var en 2D-sidescroller, ungefär som Ghost 'n Goblins. Huvudpersonen var en manlig barbar i stil med karaktären i Golden Axe. Jag kom ihåg att man kunde få ett brinnande svärd som vapen.

finns säkert en massa lir med liknande karaktär, men drar till med en chansning: Magic Sword

http://maws.mameworld.info/maws/img/shots/mwsnap/msword.png

Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Det får man verkligen hoppas, då jag antar att monokromskärmarna spelat ut sin roll kring sekelskiftet 99/00.

Hur som helst: Soldier of Fortune?

måste vara SoF, ja. lite offtopic kanske men blev sjukt sugen på att spela SoF nu! jag minns när det kom och man satt och tyckte att det var så häftigt att man kunde skjuta av kroppsdelar på folk så man satt och våldförde sig totalt på alla lik som låg kvar tills det bara var en blodig torso med uthängande inälvor. riktigt bra spel dock, ifall minnet inte sviker. om det håller än idag återstår att se.
Senast redigerad av giss 2010-07-28 kl. 19:16.
Citera
2010-07-28, 23:41
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
finns säkert en massa lir med liknande karaktär, men drar till med en chansning: Magic Sword

http://maws.mameworld.info/maws/img/shots/mwsnap/msword.png

Det var likt, men när jag gick igenom alla spel i genren hittade jag spelet "Rastan" som jag tror är det jag menade.
Citera
2010-07-29, 18:31
Medlem
multimegas avatar
Finns även Rygar, men lite fundersam på det brinnande svärdet vapnet.

Rastan var iaf ett kanonlir tycker jag :-)
Citera
2010-07-31, 23:15
Medlem
Biatchs avatar
Jag söker även ja ett spel till NES.

Läste nån liten artikel om det i en LEVEL-tidning, men nu hittar ja fan den inte.

Men iaf så kom spelet ut någon gång tidigt 90tal..
Man var en riddare som sprang omkring i en rustning i olika miljöer.
Man kunde även öppna skattkistor som fanns lite överallt med diverse innehåll.
Blandannat kunde man få en fjäder som gjorde att man inte föll och dog i långa fall, man kunde stoppa tiden..

Slutbossen tror jag var i ett slott och man slogs mot ett skelett som bara blev mindre och mindre...

Någon som känner till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in