Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-06, 18:43
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benden
Hej, jag söker efter ett spel till Mega Drive som jag hade förlänge sen.

Det är två pojkar, en vithyad pojke och en afrikanskpojke. Det var en 2d plattform som earthworm jim. Dom hade super soakers som sköt grönt slem. Har för mig också att man jagade efter McDonalds märket M.

Global Gladiators
Citat:
Ursprungligen postat av skabbdegen
man börjar undervatten, simmar upp ifrån tentackler som försöker dra ner en. sedan undvika bli dödad av svarta maskar på marken, sedan kommer något jättemonster och jagar en och man får slinga sig från lijaner och så blir man tillfångatagen av utomjordingar. i buren gungar man fram och tillbaka tills man ramlar ur och snor en plasmapistol som kan skjuta sköldar, laserstrålar eller fetingstrålen.

vad heter spelet?
Another World.
Citera
2009-05-06, 18:46
Medlem
flax^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benden
Spelet var som earthworm jim den med fast man styrde en Commando snubbe som gick runt med en kniv. han hade den klassiska militärutstyrseln och en basker. färg på kläderna va typ grå eller mörkblå. Jag kommer ihåg att de va nån level där en helikopter flög framför honom.

Rush 'n Attack?
Citera
2009-05-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabs
hej

Jag söker som sagt ett SNES spel som jag spelade för många år sedan. Har sökt mig förjäves på internet utan framgång. Ska förklara så gott det går.

Jag har för mig att man väljer flygplan i början, som man senare kan uppgradera vapen på (som många andra spel). Det går från vänster till höger. Det som jag kommer ihåg och som utmärkte spelet från andra var att det fanns banor där man startade på vänstersidan, flög ner mot mitten av det fältet där det stod stridsvagnar, så sköt man allt vad man orkade, sen när man var förbi så vände planet efter en liten stund och sen tillbaka igen för att skjuta det man missat.

Om jag minns rätt var det flygplan av 90talets godingar som F-18 och liknande.

Vet inte om det har skrivits något om detta innan men i så fall borde det ju inte vara så svårt att svara.

Är väldigt tacksam för svar.

Det där är UN squadron. Ett av mina favortispel, har klarat det många gånger.
Finns även en uppföljare men bara till arkad, även det första spelet är från början på arkad men det är helt annorlunda.
Citera
2009-05-06, 23:11
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Namnet låter inte bekant tyvärr. Jag vet att jag kommer känna igen titeln när jag ser den.
Det släpptes ursprungligen under titeln ESPN Extreme Games och följdes sedan upp med 2Xtreme och 3Xtreme.
Citera
2009-05-07, 09:20
Medlem
Pertans avatar
Söker ett bilspel jag spelade på lokala video butiken som liten.

Det var en arkad maskin, man såg spelet snett uppifrån, man styrde med en ratt å pedal för gas. Spelet påminner om t.ex "Death rally", sladdar igenom banor (det var inga rund-banor) å styra undan för hinder som kommer ner på banan.

Året var ungefär samtidigt som det var inne och hyra SNES maskin med spel i en hel dag.

Har testat sökt lite å kommit framtill att det inte är "Champion Sprint".
Citera
2009-05-07, 20:51
Medlem
chippyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pertan
Söker ett bilspel jag spelade på lokala video butiken som liten.

Det var en arkad maskin, man såg spelet snett uppifrån, man styrde med en ratt å pedal för gas. Spelet påminner om t.ex "Death rally", sladdar igenom banor (det var inga rund-banor) å styra undan för hinder som kommer ner på banan.

kan det vara Neo Drift Out eller Trash Rally?
Citera
2009-05-07, 21:07
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Eller Super Probotector som egentligen är precis samma spel men med robotar!

http://www.youtube.com/watch?v=ZfCHuftlwlE

Det var det spelet! Thx och tack till Alien Wars killen också
Citera
2009-05-07, 22:38
Medlem
Pertans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chippyboy
kan det vara Neo Drift Out eller Trash Rally?

Ingen av dom var det..

Själva banan var en enda lång bana som skiftade mellan asfalt, grus och ibland snö/is. Mellan banorna fanns det pitstops där man kunde köpa lite bättre grejer osv..
Citera
2009-05-08, 09:22
Medlem
amiga

Hej kommer ihåg ett amiga spel och sökt efter detta spel många år nu tror det börjar på V eller W men e osäker men iaf

Man är/styr en stor robot/krigsmaskin i ruinerna av olika städer bla LA osv och man skjuter fan exakt allt soldater, hästar, bilar, kanoner, glidflygare lite halvt köttigt sådär. Första bossen e en atombomb/missil iaf

Tack på förhand
Citera
2009-05-08, 16:14
Medlem
fugus avatar
Ett spel till NES eller SNES. Beachvolleyboll (2manna tror jag) där man kunde göra extra kraftiga smashar så det blixtrade i händerna!
Citera
2009-05-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax^
Rush 'n Attack?

haha jaaa! fy fan, om jag minns rätt kom jag aldrig över bron i 1a banan haha
Citera
2009-05-09, 19:00
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Ett spel till NES eller SNES. Beachvolleyboll (2manna tror jag) där man kunde göra extra kraftiga smashar så det blixtrade i händerna!

Super Spike V'Ball
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in