Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-18, 20:34
Medlem
snelhestens avatar
ingen som verkar känna till skitet jag frågade om där uppe? Aja, har ett annat spel som jag kom på nu.

Det är ett spel där man går runt på olika resturanger och gator och spöar ner ligister typ. Det är till ps1 och känns Kina/HongKong inspirerat, typ som Bruce Lee. Trodde förut att spelet hette nått med Bruce Lee men det verkar heta nått annat. Man kunde plocka olika föremål och slå folk med, mins särskilt en stekpanna
Citera
2010-06-18, 21:53
Medlem
Hallå!
Letar efter ett gammalt PC-spel från 90-talet. Strategi, turn-based (om jag minns rätt).
Man kan antingen vara humans eller aliens. Aliens har en väldigt datagjord röst. Man bygger sin bas med torn och murar och bygger units för att sedan flyga iväg med dem på rymdskepp till fiendens bas. Där försöker man döda alla fiender och vinner där med "landet". Det finns en karta som visar vem som äger vad. Blå färg = humans, röd färg = aliens (iirc). Jag minns att aliens hade en grå tank med svarta tigerränder. Tror man kunde släppa en atombomb också. Gubbarna kunde inte gå hur långt som helst (turn-based som sagt).
Lite luddig förklaring, men hoppas att någon känner igen det. Det liknar Command and Conquer: Tiberian Sun, men det är det inte.
Citera
2010-06-20, 02:47
Medlem
Holmertzs avatar
Vet inte om det är rätt ställe att fråga på eftersom jag vet namnet på spelet, jag söker bara själva spelet

Iallafall, jag letar efter nåt ställe, helst online (vill INTE ladda ner emulatorer), där jag kan spela det klassiska Tetris som släpptes till Game Bot 1989! Alltså svartvitt och väldigt basic. Har sökt på google men hittar bara nya varianter av spelet.

Tack på förhand!
Citera
2010-06-20, 03:59
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmertz
Vet inte om det är rätt ställe att fråga på eftersom jag vet namnet på spelet, jag söker bara själva spelet

Iallafall, jag letar efter nåt ställe, helst online (vill INTE ladda ner emulatorer), där jag kan spela det klassiska Tetris som släpptes till Game Bot 1989! Alltså svartvitt och väldigt basic. Har sökt på google men hittar bara nya varianter av spelet.

Tack på förhand!

http://www.thesmartass.info
Under Games -> GameBoy -> Tetris V1.1
Tänkte dock varna dig att Emulatorn är lite udda och det händer lätt att något ljud fastnar när du stänger av emulatorn , detta kan kräva att du startar om din webläsare för att slippa ljudet.
Citera
2010-06-20, 13:44
Medlem
Holmertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
http://www.thesmartass.info
Under Games -> GameBoy -> Tetris V1.1
Tänkte dock varna dig att Emulatorn är lite udda och det händer lätt att något ljud fastnar när du stänger av emulatorn , detta kan kräva att du startar om din webläsare för att slippa ljudet.

Perfekt, funkar klockrent!
Tackar och bockar för snabbt svar!
Citera
2010-06-21, 01:16
Medlem
AliasHiddens avatar
Jag letar efter ett spel till NES (vad jag tror?).
Liknar Actraiser (SNES).

Man är en "Riddare".
På andra(?) banan är det massa träd och man kan komma upp bland trädkronorna.
Tyvärr så kommer jag inte ihåg mera just nu. Och jag hoppas att det inte är Actraiser jag menar
Citera
2010-06-21, 01:41
Medlem
clogzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliasHidden
Jag letar efter ett spel till NES (vad jag tror?).
Liknar Actraiser (SNES).

Man är en "Riddare".
På andra(?) banan är det massa träd och man kan komma upp bland trädkronorna.
Tyvärr så kommer jag inte ihåg mera just nu. Och jag hoppas att det inte är Actraiser jag menar

Wizzrad and Warriors.
Citera
2010-06-21, 16:07
Medlem
AliasHiddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clogz
Wizzrad and Warriors.

Yeah! Det var fan det. Tack tack.
Citera
2010-06-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neith
Hallå!
Letar efter ett gammalt PC-spel från 90-talet. Strategi, turn-based (om jag minns rätt).
Man kan antingen vara humans eller aliens. Aliens har en väldigt datagjord röst. Man bygger sin bas med torn och murar och bygger units för att sedan flyga iväg med dem på rymdskepp till fiendens bas. Där försöker man döda alla fiender och vinner där med "landet". Det finns en karta som visar vem som äger vad. Blå färg = humans, röd färg = aliens (iirc). Jag minns att aliens hade en grå tank med svarta tigerränder. Tror man kunde släppa en atombomb också. Gubbarna kunde inte gå hur långt som helst (turn-based som sagt).
Lite luddig förklaring, men hoppas att någon känner igen det. Det liknar Command and Conquer: Tiberian Sun, men det är det inte.

Antar att ingen känner igen det?
Spelade det på Windows 95, om det hjälper lite.
Terrängen på de olika "banorna" ("länderna") varierade från snölikt till skogigt.
Aliens hade också ett stridsvapen som flög en aning över marken (hoover) och såg nästan ut som en fladdermus i formen. Även den grå med svarta tigerränder (iirc).
Citera
2010-06-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neith
Antar att ingen känner igen det?
Spelade det på Windows 95, om det hjälper lite.
Terrängen på de olika "banorna" ("länderna") varierade från snölikt till skogigt.
Aliens hade också ett stridsvapen som flög en aning över marken (hoover) och såg nästan ut som en fladdermus i formen. Även den grå med svarta tigerränder (iirc).

Tänker på UFO - Enemy Unknown, men det spelet spelade jag inte ens för jag förstod inget av det. Passar inte in på det du skrivit heller kanske.
Citera
2010-06-22, 19:11
Medlem
Njee, ingen av UFO-spelen är det :/
Citera
2010-06-22, 21:59
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
ingen som verkar känna till skitet jag frågade om där uppe? Aja, har ett annat spel som jag kom på nu.

Det är ett spel där man går runt på olika resturanger och gator och spöar ner ligister typ. Det är till ps1 och känns Kina/HongKong inspirerat, typ som Bruce Lee. Trodde förut att spelet hette nått med Bruce Lee men det verkar heta nått annat. Man kunde plocka olika föremål och slå folk med, mins särskilt en stekpanna

Var man ensam, eller i grupp? Kan det isåfall vara Fighting Force?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in