Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-15, 02:07
Medlem
Hangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Det finns en 2:a också.

Det var 2'an!

Lyfter hatten för dig!
Citera
2010-06-15, 03:50
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Ingen aning om vilken dator men första spelet låter som BC's Quest For Tires.
http://www.youtube.com/watch?v=y8q9IMTnQ9w

Det verkar onekligen så... Men ändå. Jag minns spelet som liksom svart-vitt?
Citera
2010-06-15, 03:51
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Spelen just vet jag inte men det låter verkligen som någon DOS-variant innan windows-95

Det säger mig egentligen just ingenting. Jag är inte så insatt. Fanns det många sådana DOS-varianter?
Citera
2010-06-15, 05:30
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --linnea--
Det säger mig egentligen just ingenting. Jag är inte så insatt. Fanns det många sådana DOS-varianter?

När du spelade dom här spelen, kom ljuden från ett par högtalare eller kom ljuden från inuti datorn och lät väldigt synth-aktiga?
Citera
2010-06-16, 14:08
Medlem
oets avatar
Jag söker efter ett spel till Playstation 1 liknande Twisted metal alltså ett bilspel där bilarna är utrustade med diverse vapen vars mål är att förgöra motståndaren.
Kommer ihåg att en bana utspelades i en skidort där man kunde hoppa i en backhoppningsbana och skjuta sönder skidliftar.

Det var inga fasta banor utan man fick åka runt hur man ville.
Senast redigerad av oet 2010-06-16 kl. 14:19.
Citera
2010-06-16, 14:12
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oet
Jag söker efter ett spel till plastation 1 liknande Twisted metal alltså ett bilspel där bilarna är utrustade med diverse vapen vars mål är att förgöra motståndaren.
Kommer ihåg att en bana utspelades i en skidort där man kunde hoppa i en backhoppningsbana och skjuta sönder skidliftar.

Det var inga fasta banor utan man fick åka runt hur man ville.

Vigilante 8 ?
Finns en bana där som heter "Ski Resort" med liftar och backtorn.
Citera
2010-06-16, 20:31
Medlem
Disappearances avatar
Jag söker ett skateboard-spel på PS1. Kommer verkligen inte ihåg vad det hette, och tror inte det är ett av Tony Hawk-spelen. Kommer ihåg att man på första banan (kanske hela spelet) är en snubbe med lila heltäckande tröja, typ en hockey eller baskettröja, och ett par shorts. Och precis i början på första banan är det en snubbe i bakgrunden som säger typ "Comman, bust out some moves" eller nått liknande. Man åker igenom en bana från början till mål och måste nå upp till ett visst poängantal för att få godkänt och gå vidare till nästa bana.

Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2010-06-16, 21:54
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disappearance
Jag söker ett skateboard-spel på PS1. Kommer verkligen inte ihåg vad det hette, och tror inte det är ett av Tony Hawk-spelen. Kommer ihåg att man på första banan (kanske hela spelet) är en snubbe med lila heltäckande tröja, typ en hockey eller baskettröja, och ett par shorts. Och precis i början på första banan är det en snubbe i bakgrunden som säger typ "Comman, bust out some moves" eller nått liknande. Man åker igenom en bana från början till mål och måste nå upp till ett visst poängantal för att få godkänt och gå vidare till nästa bana.

Nån som kan hjälpa mig?

Street Sk8er
Citera
2010-06-16, 22:19
Medlem
Disappearances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Street Sk8er

Du räddade precis min kväll. Tack som fan dude!
Citera
2010-06-16, 23:53
Medlem
Oatmeals avatar
Citat:
Street Sk8er

Oh, jag ägde på det spelet. Får blåsor på fingrarna bara jag tänker på det :P
Citera
2010-06-17, 13:07
Medlem
snelhestens avatar
kom igen fan, finns det INGEN som kan namnet på det här spelet;

Hej. Söker ett spel till ps1 som jag har glömt namnet på. Det är ett actionspel, antagligen fps, där man skjuter på massa monster eller robotar. Minns särskilt en bana där man är på taket av ett åkande tåg. Det kommer fram ett enögt monster som hela tiden närmar sig, typ kryper med sina armar. Meningen var antagligen att peppra den här saken i ögat eller liknande, kommer inte ihåg.
Nån som vet=?
Citera
2010-06-18, 18:54
Medlem
oets avatar
Citat:
Vigilante 8 ?
Finns en bana där som heter "Ski Resort" med liftar och backtorn.

Tackar och bockar, efter lite googlande så visade det sig att det var uppföljaren Vigilante 8: Second Offense jag sökte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in