Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-08, 02:45
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Letar efter ett spel där man spelar som en pansarvagn på en plat kvadratisk bana. Man får uppgraderingar och grejer som gör en bättre. Tror att man kunde spela vs mot andra människor och mot datorn. Banorna har hinder som t.ex. tegelstensväggar och buskar.

Return Fire?
Citera
2010-05-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Letar efter ett spel där man spelar som en pansarvagn på en plat kvadratisk bana. Man får uppgraderingar och grejer som gör en bättre. Tror att man kunde spela vs mot andra människor och mot datorn. Banorna har hinder som t.ex. tegelstensväggar och buskar.
Battle City?
Citera
2010-05-08, 16:58
Medlem
Sockerbits avatar
Glömde säga att det är ett NES spel.

EDIT: battle city ser helt rätt ut. tack.
Citera
2010-05-08, 17:01
Medlem
LCLOs avatar
Har fruktansvärt lite info om spelet jag söker.
Jag är nästan 100% säker på att det är till Nintendo 64.
Det ända jag kommer ihåg från spelet är att man flyger flygplan. Kan också vara så att låten "Celebration" (http://www.youtube.com/watch?v=3GwjfUFyY6M) spelas under en bana.
Citera
2010-05-08, 17:06
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LCLO
Har fruktansvärt lite info om spelet jag söker.
Jag är nästan 100% säker på att det är till Nintendo 64.
Det ända jag kommer ihåg från spelet är att man flyger flygplan. Kan också vara så att låten "Celebration" (http://www.youtube.com/watch?v=3GwjfUFyY6M) spelas under en bana.

Ingen aning om det stämmer men Pilotwings 64?
Citera
2010-05-08, 17:07
Medlem
LCLOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Ingen aning om det stämmer men Pilotwings 64?

Visst är det Pilotwings!! Tack!
Citera
2010-05-10, 15:42
Medlem
gottmospahedens avatar
Hmm, jag minns en viss bosssekvens ett gammalt pcspel (ca 97-99). Man är en tjej med morotsfärgat hår(?), och man möter en gammal kinesgubbe (kameravinkeln påminner om den i t.ex. Tomb raider, spelet påminner hyfast mycket om tomb raider faktiskt). Minns att jag och min styvfar spelade spelet och just den bosssekvensen massvis med gånger, men lyckades inte döda bossen. Man hade även en inventory, där man kunde ha t.ex. äpplen och liknande. Bossfighten pågick inomhus, t.ex. i en grotta eller någonting sådant.

Minns även att styvfadern sa någonting om att det var fel på spelet, och att man inte kunde döda bossen

Tack på förhand!
Citera
2010-05-10, 20:21
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Hmm, jag minns en viss bosssekvens ett gammalt pcspel (ca 97-99). Man är en tjej med morotsfärgat hår(?), och man möter en gammal kinesgubbe (kameravinkeln påminner om den i t.ex. Tomb raider, spelet påminner hyfast mycket om tomb raider faktiskt). Minns att jag och min styvfar spelade spelet och just den bosssekvensen massvis med gånger, men lyckades inte döda bossen. Man hade även en inventory, där man kunde ha t.ex. äpplen och liknande. Bossfighten pågick inomhus, t.ex. i en grotta eller någonting sådant.

Minns även att styvfadern sa någonting om att det var fel på spelet, och att man inte kunde döda bossen

Tack på förhand!

O.D.T.: Escape... Or Die Trying ?
Citera
2010-05-11, 01:49
Medlem
Justitiemords avatar
Söker ett NES-spel från mitten/slutet på 80-talet. Det var ett sidescroller och jag kommer inte ihåg särskilt mycket av det. Det jag dock minns, var att all musik i spelet bestod av kända klassiska stycken, som till exempel In the hall of the mountain king av Edvard Grieg, och Rondo Alla Turca av Mozart.

Någon som känner igen?
Senast redigerad av Justitiemord 2010-05-11 kl. 01:54. Anledning: stavning
Citera
2010-05-11, 03:03
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Söker ett arkadspel från sent 80-tal tid tidigt 90-tal, ca. 89-92. Det är ett sidescroller (åt höger), run and gunner/platform-spel. Man sprang och sköt, man hade tre (tror jag) olika vapen, laser, någonslags röda ringar och ett tredje jag inte minns. Dessa vapen blev bättre, större, ju längre man avancerade. Man kunde skjuta i alla riktningar, tror jag.

Någon som har en aning?

Yay! Äntligen har jag hittat det. Chelnov Atomic Runner hette spelet. Gjorde av med en och annan femkrona på detta spel.

Lite gameplay:http://www.youtube.com/watch?v=6XCNNauWr5E
Citera
2010-05-11, 20:50
Medlem
julsmutss avatar
Jag söker ett spel till SNES som är en sidescroller. Det handlar om två monstertyper, vet inte riktigt vad dessa skulle föreställa. Men man spelade co-op och slog/sparkade/kastade omkring soldater som kom med helikoptrar osv om jag inte minns fel. Det var ett ganska groteskt spel, men väldigt charmigt. Nävar blev stora när man slog, likaså fötterna när man sparkade. Någon som minns detta fantastiska spel?
Citera
2010-05-11, 21:04
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsmuts
Jag söker ett spel till SNES som är en sidescroller. Det handlar om två monstertyper, vet inte riktigt vad dessa skulle föreställa. Men man spelade co-op och slog/sparkade/kastade omkring soldater som kom med helikoptrar osv om jag inte minns fel. Det var ett ganska groteskt spel, men väldigt charmigt. Nävar blev stora när man slog, likaså fötterna när man sparkade. Någon som minns detta fantastiska spel?

Ingen aning om det stämmer men King Of The Monsters? Uppföljare finns också.
Eller kanske något Rampage-spel? Jag vet dock inte om det någonsin fanns till SNES.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in