Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-23, 17:16
Medlem
redektons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://en.wikipedia.org/wiki/Oddworld:_Abe%27s_Oddysee ?
Tack så mycket! Du ska bara veta hur länge jag letat efter det!!
Citera
2011-07-23, 23:36
Medlem
hetfields avatar
Söker ett spel. Kommer endast ihåg spelet vagt men here goes.

Sega Megadrive alternativt Master System. Kommer tyvärr inte ihåg vad spelet egentligen gick ut på men att ta sig levande från punkt A till punkt B förbi hinder och monster var väl essensen. Kommer ihåg två banor lite lätt. Den ena banan var ljus (vit-blå), med hinder som liknande trappor som gick åt höger på skärmen. Den andra banan var grön med gröna larver som monster. Har även för mig att man vid något tillfälle var instängd, ungefär som när man ska ta en emerald på Sonic, med undantaget att denna bana var mörk.

Går det att få ut nånting av det här?
Citera
2011-07-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Kommer o tänka på Chase Ace av någe anledning
http://www.youtube.com/watch?v=PkHkcCHQFxY

Nej det är inte det spelet. Skeppet har ungefär samma storlek på skärmen dock. Lite mer svårstyrt än i detta spelet. Man gör långsammare vändningar och tar ut svängarna lite mer.
Citera
2011-07-24, 16:18
Medlem
soulreapers avatar
Den här tråden är INTE till för att få tips om var man kan köpa/ladda ner retro-spel!
//MOD
Citera
2011-07-25, 10:27
Medlem
Hej,
jag söker ett spel till nintendo 8-bit. det såg ut som en vanlig kasett, men det fanns runt sjukt många spel på den. lär ha varit nåt asiatiskt. har sökt överallt. hittar inget. svårt att söka när man inte har nåt att gå på direkt :/
det jag vet säkert är att det fanns en version av tetris på den och det är den tetrisversionen jag vill åt. lite som dr mario när man tävlar mot varandra samtidigt. den som blir klar först vinner.

någon som kan hjälpa en 80-talist? )
Citera
2011-07-25, 16:01
Medlem
Det där lär bli sjukt svårt att hitta. De där klassiska 75-1, 150-1 och allt vad de hette var väl piratkasetter, och vilken version du hade blir alltså lite svårt att veta.
Citera
2011-07-25, 18:38
Medlem
SprutLuders avatar
Har inte läst igenom hela tråden men jag undrar över ett spel som jag tror var till något Sega. Man behövde inte ha något spel i själva konsolen utan det startade av sig självt när man startade upp konsolen utan spel i, man var någon gubbe som boxade sönder saker och mycket mer. Minns knappt någonting av spelet kommer bara ihåg att jag gillade det som fan. Någon som vet vilket jag menar ??
Citera
2011-07-25, 20:32
Medlem
clogzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomman1112
Hej,
jag söker ett spel till nintendo 8-bit. det såg ut som en vanlig kasett, men det fanns runt sjukt många spel på den. lär ha varit nåt asiatiskt. har sökt överallt. hittar inget. svårt att söka när man inte har nåt att gå på direkt :/
det jag vet säkert är att det fanns en version av tetris på den och det är den tetrisversionen jag vill åt. lite som dr mario när man tävlar mot varandra samtidigt. den som blir klar först vinner.

Tror nog att jag kan hjälpa dej... Jag hade en famicom när jag var liten med en 76-in-1-kasett, där fanns en version av Tetris man kunde spela 2-player. Att spela 2-player mot datorn var dock sjukt segt eftersom den aldrig drog ner bitarna snabbt. Jag har nu en ROM som är denna version. Ladda hem den här, i spelet gå in på page 8, där finns "Tetris 2".
Citera
2011-07-25, 20:35
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomman1112
Hej,

Äre Tetris2 du söker?
http://www.youtube.com/watch?v=MKhHHWVS5OA
Citera
2011-07-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprutLuder
Har inte läst igenom hela tråden men jag undrar över ett spel som jag tror var till något Sega. Man behövde inte ha något spel i själva konsolen utan det startade av sig självt när man startade upp konsolen utan spel i, man var någon gubbe som boxade sönder saker och mycket mer. Minns knappt någonting av spelet kommer bara ihåg att jag gillade det som fan. Någon som vet vilket jag menar ??

Vi hade ett Sega med inbyggt spel och det var "Alex the Kidd"

http://youtu.be/WbBPHaV8Ty8
Citera
2011-07-25, 21:10
Medlem
robotwos avatar
Tror det bara varit MasterSystem och MasterSystem2 som haft inbyggda spel.
MasterSystem hade Snail Maze
och MasterSystem 2 hade enra Alex Kidd eller Sonic.
Citera
2011-07-25, 22:31
Medlem
Fast har du Wii kan du köpa det till det: http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=83128
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in