Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-08, 00:17
Medlem
Söker ett spel jag spelade till Amiga 500 tidigt och i mitten av 90-talet. Man var en cowboy av något slag i vilda västern. Där fanns en liten "stad" och det fanns en saloon och lite andra saker. För att skaffa pengar kunde man gå ut till gruvorna och leta guld. Man kunde även spela poker (tror jag) och vaska guld i vatten.

Det fanns även ett "inventory" där man kunde köpa med sig saker såsom mat, vatten och olika tillbehör (en hacka till guldgruvorna minns jag man kunde köpa)
Ah, man kunde även bli rånad kom jag på nu, tror jag
Citera
2009-03-08, 00:18
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81er
Varsågod:

Nåt av dom du kan rekomendera som är relativt lätt att införskaffa och i bra prisklass
Citera
2009-03-08, 01:11
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Söker ett spel jag spelade till Amiga 500 tidigt och i mitten av 90-talet. Man var en cowboy av något slag i vilda västern. Där fanns en liten "stad" och det fanns en saloon och lite andra saker. För att skaffa pengar kunde man gå ut till gruvorna och leta guld. Man kunde även spela poker (tror jag) och vaska guld i vatten.

Det fanns även ett "inventory" där man kunde köpa med sig saker såsom mat, vatten och olika tillbehör (en hacka till guldgruvorna minns jag man kunde köpa)
Ah, man kunde även bli rånad kom jag på nu, tror jag

Låter som "Gold Rush" från Sierra om jag inte minns fel, mina favorit spelutvecklare på amigatiden, utan tvekan

Har jag rätt?
Citera
2009-03-08, 01:29
Medlem
Djungelvråls avatar
Jag söker ett skidspel, till PC.
Man åkte ner för en backe och skulle hålla sig borta från diverse hinder, när man kom ner en bit kom nästan alltid Big Foot (yeti kanske) fram (och åt upp en?).

Någon som känner igen det?
Citera
2009-03-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Låter som "Gold Rush" från Sierra om jag inte minns fel, mina favorit spelutvecklare på amigatiden, utan tvekan

Har jag rätt?
Yes, "Gold Rush" heter det. Tusen tack
Denna forumdel är en guldgruva

EDIT: Nej, det var inte Gold Rush jag syftade på.

http://www.oldgames.sk/images/oldgames/adventure/Gold.Rush/goldrush-002.png
Är ovanstående bild ett screenshot från det Gold Rush du menade? Isåfall är det fel

EDIT 2: "Lost Dutchman Mine" heter spelet jag sökte
Senast redigerad av engl 2009-03-08 kl. 10:04.
Citera
2009-03-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelvrål
Man åkte ner för en backe och skulle hålla sig borta från diverse hinder, när man kom ner en bit kom nästan alltid Big Foot (yeti kanske) fram (och åt upp en?).

Tråkigt spel imo. Men jag har för mig att det var ett gratisspel som följde med Windows 3.1. Minns jag inte vad det hette.
Senast redigerad av engl 2009-03-08 kl. 09:47.
Citera
2009-03-08, 10:17
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelvrål

SkiFree

http://ski.ihoc.net/

Ingick i det alldeles fantastiska WEP.

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Entertainment_Pack
Citera
2009-03-08, 10:48
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Yes, "Gold Rush" heter det. Tusen tack
Denna forumdel är en guldgruva

EDIT: Nej, det var inte Gold Rush jag syftade på.

http://www.oldgames.sk/images/oldgames/adventure/Gold.Rush/goldrush-002.png
Är ovanstående bild ett screenshot från det Gold Rush du menade? Isåfall är det fel

EDIT 2: "Lost Dutchman Mine" heter spelet jag sökte

Ah, tänka sig. Det var spelet lost dutchman mine jag tänkte på också
http://www.abandonia.com/files/games/740/Lost%20Dutchman%20Mine_1.png

Men av någon anledning fick jag upp namnet gold rush i huvudet, jag måste ha blandat ihop dom. Lost dutchman mine var iallafall roligt, namnet känns inte så bekant som det borde så jag undrar om jag kanske hade skrivit något annat på min diskett
Citera
2009-03-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Ah, tänka sig. Det var spelet lost dutchman mine jag tänkte på också
http://www.abandonia.com/files/games/740/Lost%20Dutchman%20Mine_1.png

Men av någon anledning fick jag upp namnet gold rush i huvudet, jag måste ha blandat ihop dom. Lost dutchman mine var iallafall roligt, namnet känns inte så bekant som det borde så jag undrar om jag kanske hade skrivit något annat på min diskett
Okej, hehe. Ett väldigt roligt spel av vad jag kan minnas iallafall. Jag hade tänkt fixa det och lira lite igen. Hoppas det är lite roligt som det var för 10-15 år sedan
Citera
2009-03-09, 00:33
Medlem
Grumbledocks avatar
Jag söker ett spel från min ungdom.
Brukade spela det på mitt SNES och älskade det.
Det var ett flygspel, man var pilot som flög i krigsområden.
Sidescroll spel, där man såg planet från sidan, och kunde släppa bomber på fienderna. Inför varje uppdrag (man valde dem på en karta) så fick man instruktioner av en blond överste (eller något, snaggad militär, rädda världen etc.).

Första banan var en ökenstad där man blev beskjuten/skulle bomba pansarvagnar, andra flyg, aa etc.
Andra banan befann man sig högt uppe i luften och flög i ett åskoväder. fienderna där var först attackflyg som kom i >-formation och lättast bekämpades med vapen 2 (se nedan). Efter att ha mött några vågor av dem mötte man Jättestora(halva skärmen typ) flygplan som man skulle bomba från ovan eller bara överleva som sköt såväl skott (laserbollar?) som missiler).

När man klarat en bana kunde man köpa uppgraderingar (man fick betalt för kills), bomber hade man oändligt (tror jag), andra uppgraderingen/bomben var en eldring som sprängdes runt planet (ett par meter bort) och dödade alla i området. Tredje vapnet man kunde köpa var en rejäl blixt som grillade/sprängde alla fiender på skärmen. Klarade aldrig längre än första banan, men skulle gärna göra ett försök idag om någon kunde komma på vad det är för spel (farsan sålde det förståts och minns ej namnet.)
Citera
2009-03-09, 07:19
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbledock
Jag söker ett spel från min ungdom.
Brukade spela det på mitt SNES och älskade det.
Det var ett flygspel, man var pilot som flög i krigsområden.
Sidescroll spel, där man såg planet från sidan, och kunde släppa bomber på fienderna. Inför varje uppdrag (man valde dem på en karta) så fick man instruktioner av en blond överste (eller något, snaggad militär, rädda världen etc.).

Första banan var en ökenstad där man blev beskjuten/skulle bomba pansarvagnar, andra flyg, aa etc.
Andra banan befann man sig högt uppe i luften och flög i ett åskoväder. fienderna där var först attackflyg som kom i >-formation och lättast bekämpades med vapen 2 (se nedan). Efter att ha mött några vågor av dem mötte man Jättestora(halva skärmen typ) flygplan som man skulle bomba från ovan eller bara överleva som sköt såväl skott (laserbollar?) som missiler).

När man klarat en bana kunde man köpa uppgraderingar (man fick betalt för kills), bomber hade man oändligt (tror jag), andra uppgraderingen/bomben var en eldring som sprängdes runt planet (ett par meter bort) och dödade alla i området. Tredje vapnet man kunde köpa var en rejäl blixt som grillade/sprängde alla fiender på skärmen. Klarade aldrig längre än första banan, men skulle gärna göra ett försök idag om någon kunde komma på vad det är för spel (farsan sålde det förståts och minns ej namnet.)

Låter som UN Squadron. Var betydligt roligare till arkad vill jag minnas än vad det var till SNES.
Citera
2009-03-09, 14:38
Medlem
clogzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Söker ett spel som jag lirade för ett herrans massa år sen, minns inte allt för mycket men utspelades någon gång på romartiden skulle jag tro där man styrde en trupp infanterister och ryttare. Striderna kan liknas med Rome Total war, fast mkt mindre slagfält med ett lag på varje sida. Sedan om man vann striden så fick man en tumme upp eller en tumme ner om man ville att den andra kjejsaren skulle klara sig. Skulle gissa på att spelet är cirka 15 år gammalt.

Låter som Centurion- Defender of Rome. Bra spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in