Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-13, 22:57
Medlem
Enads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Jag tror att skivan du söker heter 117 av världens bästa spel och spelet är kanske Medieval War v1.4

Ah, den skivan kan det mycket väl ha varit! Spelet stämmer dock inte, men jag hittade en 117 spel torrent så det löser sig nog, tack så mycket
Citera
2010-06-13, 22:58
Bannlyst
Vad heter det där plattformsliret till playstation i vilket man är en liten kille med en hund i 2dperspektiv? Hunden har kidnappats eller något? Minns att det var rätt snyggt för sin tid.
Citera
2010-06-13, 23:03
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enad
Ah, den skivan kan det mycket väl ha varit! Spelet stämmer dock inte, men jag hittade en 117 spel torrent så det löser sig nog, tack så mycket

Econs Arena då? Jag har en iso öppen just nu.

http://img691.imageshack.us/img691/2884/econ.png
Citera
2010-06-13, 23:19
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakoniwa
Vad heter det där plattformsliret till playstation i vilket man är en liten kille med en hund i 2dperspektiv? Hunden har kidnappats eller något? Minns att det var rätt snyggt för sin tid.

Heart Of Darkness.
Citera
2010-06-14, 00:01
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --linnea--
När jag ändå är i frågartagen

Tidigt nittiotal, våran första dator. Fråga mig inte vilken sort, texten var grön och bakkgrunden var svart när man skrev på den:

Som Mario rörde sig från vänster till höger var också detta spel uppbyggt.
Det var en gubbe som rullade sig fram på en stock och skulle ta sig förbi diverse hinder. I höger sida av skärmen stod det hela tiden en pratbubbla som ropade "help".

Till denna dator minns jag även ett väldigt roligt tennis. Man behövde inte spela det, om man bara lät det stå en stund började spelarna av sig själva och man behövde bara titta på.

Nån som vet vilken dator och vilka spel det kan ha varit? Jätteluddigt, jag vet. Jag kan inte ha varit många äpplen hög vid den tiden!
Ingen aning om vilken dator men första spelet låter som BC's Quest For Tires.
http://www.youtube.com/watch?v=y8q9IMTnQ9w
Citera
2010-06-14, 00:36
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enemyWithin
Tjo!

Jag söker ett spel till PS1(?)

Man kunde åka skateboard, cykel, longboard, inlines tror jag. Sen skulle man genom hinder och grejer ta sig igenom gröna/gula(?) ringar för att få mer tid!

Någon som vet?

Extreme Games
Citera
2010-06-14, 23:42
Medlem
MaelDuins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oatmeal
Hade detta spel på en demoskiva för ett jäkla bra tag sen. Till PC.
Har för mig att det va i framtiden, och en tjej med röd utstyrsel åkte runt på någon slags svävarhoj. Hela världen va också röd som om det va lava på marken. Hon fick instruktioner och uppdrag över radion, ifrån någon som satt i en bas någonstans.

Tror det va i 3d, möjligtvis sett inifrån hjälmen.

"Blam! Machinhead" kanske?

Minns själv bara spelet lite kort från en polares eventuella demoskiva, eller fullversion.
Citera
2010-06-15, 00:19
Medlem
Oatmeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaelDuin
"Blam! Machinhead" kanske?

Minns själv bara spelet lite kort från en polares eventuella demoskiva, eller fullversion.

Japp, det stämde! Kommer ihåg att introt va så konstigt, med killen som kollar på tv och plötsligt blir till en röd sörja som sprids över hela världen. Ville kolla upp vad allt igentligen handlade om

Tackar
Citera
2010-06-15, 01:44
Medlem
Hangarens avatar
Jag söker ett PC-spel som jag tror är från ~90 någongång, som jag alltid lirade förr;

Det är ett spel i "mario-vinkel" dvs från sidan (plattformer?), där karaktärerna är två stycken kaniner som man kan välja mellan. Om jag minns rätt så är kaninerna ganska muskulösa, och har varsin "rymdpistol" eller liknande, som man kan skjuta med!

Om någon vet vad jag pratar om, så skulle det varit riktigt awesome!
Tack på förhand!
Citera
2010-06-15, 01:55
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangaren
Jag söker ett PC-spel som jag tror är från ~90 någongång, som jag alltid lirade förr;

Det är ett spel i "mario-vinkel" dvs från sidan (plattformer?), där karaktärerna är två stycken kaniner som man kan välja mellan. Om jag minns rätt så är kaninerna ganska muskulösa, och har varsin "rymdpistol" eller liknande, som man kan skjuta med!

Om någon vet vad jag pratar om, så skulle det varit riktigt awesome!
Tack på förhand!

Jazz Jackrabbit?
Citera
2010-06-15, 01:59
Medlem
Hangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Jazz Jackrabbit?

Kan vara det, jag är inte helt säker, jag hade för mig att kaninerna var mer..
Muskulösa osv.
Att det var ganska groteskt osv, att det påminde lite om earthworm Jim..
Men annars stämmer det, och jag har för mig att kaninen var grön.
Jag vet faktiskt inte, men tack!
Citera
2010-06-15, 02:05
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangaren
Kan vara det, jag är inte helt säker, jag hade för mig att kaninerna var mer..
Muskulösa osv.
Att det var ganska groteskt osv, att det påminde lite om earthworm Jim..
Men annars stämmer det, och jag har för mig att kaninen var grön.
Jag vet faktiskt inte, men tack!

Det finns en 2:a också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in