Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-26, 07:08
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag söker ett spel som är DOS-baserat men spelades i windows 95. Spelet gick ut på att man hade ett flyg som man kunde uppgradera vapnen på. Spelet ser ut som 1942 men utspelar sig i rymden.

Wild guess men Tyrian?
Citera
2009-02-27, 13:19
Medlem
knasputtes avatar
Vilken perfekt tråd, då jag söker efter ett gammalt spel:
Spelet var för PC omkring -96, kan ev. ha hetat "Skogen".
Idéen var att man skulle driva ett sågverk, köpa in skog mm. Spelet var på svenska.

Att googla "+spel +skogen" har inte gett så mycket, någon här kanske vet tillverkare etc?
Citera
2009-02-27, 15:29
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasputte
Vilken perfekt tråd, då jag söker efter ett gammalt spel:
Spelet var för PC omkring -96, kan ev. ha hetat "Skogen".
Idéen var att man skulle driva ett sågverk, köpa in skog mm. Spelet var på svenska.

Att googla "+spel +skogen" har inte gett så mycket, någon här kanske vet tillverkare etc?

Vete fan vad det kan vara, däremot borde du kunna hitta det på wikipedia, genom att söka på: Datorspel 1996

http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:S%C3%B6k?search=Datorspel+1996
Citera
2009-02-28, 13:23
Medlem
Knarkboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitruz
Gah! Tror jag vet precis vilket du menar! Nyklarna har olika färg, man kan köra 2 players har jag för mig o det finns spakar o grejer man kan dra i för att öppna luckor och dörrar. Kan inte komma på vad det heter tyvärr
Ja, exakt!
Det fanns på någon gammal Komputer för alla-skiva eller nåt sånt, eller hur?
Problemet är att jag fick för mig att slänga alla mina såna skivor för nåt år sedan.
Citera
2009-02-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag söker ett spel som är DOS-baserat men spelades i windows 95. Spelet gick ut på att man hade ett flyg som man kunde uppgradera vapnen på. Spelet ser ut som 1942 men utspelar sig i rymden.
Det finns ju väldigt många, men Xenon 2: Megablast var ett av de bästa och mest spelade. Kolla videon här: http://www.youtube.com/watch?v=tj1y46Ux2ac
Citera
2009-02-28, 17:19
Medlem
Bestebrors avatar
Söker ett spel som jag lirade för ett herrans massa år sen, minns inte allt för mycket men utspelades någon gång på romartiden skulle jag tro där man styrde en trupp infanterister och ryttare. Striderna kan liknas med Rome Total war, fast mkt mindre slagfält med ett lag på varje sida. Sedan om man vann striden så fick man en tumme upp eller en tumme ner om man ville att den andra kjejsaren skulle klara sig. Skulle gissa på att spelet är cirka 15 år gammalt.
Citera
2009-02-28, 19:33
Medlem
Jag letar efter ett spel som kom 1997-1999. Det var ganska likt DOOM, alltså att man gick runt som en gubbe och sköt. Spelet var i Westernmiljö och man var cowboy och skulle skjuta andra comboys och - vad jag kommer ihåg - ta nycklar för att sedan kunna ta sig någonstans.

Vad heter det?
Citera
2009-02-28, 19:47
Medlem
Bestebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Jag letar efter ett spel som kom 1997-1999. Det var ganska likt DOOM, alltså att man gick runt som en gubbe och sköt. Spelet var i Westernmiljö och man var cowboy och skulle skjuta andra comboys och - vad jag kommer ihåg - ta nycklar för att sedan kunna ta sig någonstans.

Vad heter det?

Låter som Outlaws?!

Söker ett spel som jag lirade för ett herrans massa år sen, minns inte allt för mycket men utspelades någon gång på romartiden skulle jag tro där man styrde en trupp infanterister och ryttare. Striderna kan liknas med Rome Total war, fast mkt mindre slagfält med ett lag på varje sida. Sedan om man vann striden så fick man en tumme upp eller en tumme ner om man ville att den andra kjejsaren skulle klara sig. Skulle gissa på att spelet är cirka 15 år gammalt.
Citera
2009-02-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien

Vad heter det?
Som föregående talare, definitivt Outlaws.
Citera
2009-03-07, 00:08
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Jag söker inte ett specifikt spel, jag vill veta spel till nes som man använder zappern till.
Dom spel jag vet om är hogans alley och duck hunt .
Citera
2009-03-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Jag söker inte ett specifikt spel, jag vill veta spel till nes som man använder zappern till.
Dom spel jag vet om är hogans alley och duck hunt .
Varsågod:
Citat:
The Adventures of Bayou Billy
Baby Boomer
Barker Bill's Trick Shooting
Chiller
Duck Hunt
Freedom Force
Gotcha! The Sport!
Gumshoe
Hogan's Alley
Laser Invasion
The Lone Ranger
Mechanized Attack
Operation Wolf
Shooting Range
To the Earth
Wild Gunman
Citera
2009-03-07, 09:39
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81er
Varsågod:
Du glömde Track n Field 2. Finns mellansekvenser mellan tävlingsdagarna där man antingen får glidflyga eller skjuta gangsters i en gränd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in