Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-15, 23:55
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmannen
Tjenare, jag söker ett spel som jag spelade på dator för en massa år sedan.
Kan inte riktigt säga hur gammalt det är, men jag är ganska säker på att man var en trollkarl som gick runt i ett slott.
Man såg spelet snett uppifrån, och man rörde sig runt i olika rum på slottet.
Det som jag minns starkast är nog det att gubben som man var hoppade eller skuttade varje gång man flyttade på sig.

Hoppas att någon kommer ihåg detta gamla spelet
Ah, jag minns det. Det var iso va? Typ att man såg spelet som denna bild: http://www.me.umn.edu/courses/me2011/handouts/drawing/index_files/fig_07.jpeg
Man var en äldre herre med käpp om jag inte minns fel.

Om det var så har jag också lirat det. Ska se om jag kan hitta namnet i min retro samling sen om ingen hittat det innan.
Citera
2009-11-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Ah, jag minns det. Det var iso va? Typ att man såg spelet som denna bild: http://www.me.umn.edu/courses/me2011/handouts/drawing/index_files/fig_07.jpeg
Man var en äldre herre med käpp om jag inte minns fel.

Om det var så har jag också lirat det. Ska se om jag kan hitta namnet i min retro samling sen om ingen hittat det innan.

Ja, det ringer lite klockor där måste jag säga.
Jag är inte 100 på om man var en trollkarl, men jag är väldigt säker på att man var en äldre gubbe med käpp.
Den isometriska vyn känns inte heller helt främmande.
Jag har sökt runt en hel del efter det utan resultat, så jag håller tummarna på att du eller någon annan kan komma på vad det hette
Citera
2009-11-16, 00:23
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmannen
Tjenare, jag söker ett spel som jag spelade på dator för en massa år sedan.
Kan inte riktigt säga hur gammalt det är, men jag är ganska säker på att man var en trollkarl som gick runt i ett slott.
Man såg spelet snett uppifrån, och man rörde sig runt i olika rum på slottet.
Det som jag minns starkast är nog det att gubben som man var hoppade eller skuttade varje gång man flyttade på sig.

Hoppas att någon kommer ihåg detta gamla spelet

Hmm, vet inte om det finns någon PC-version. Men jag tycker det låter som Solstice http://www.youtube.com/watch?v=E20jk5vgkdQ
Citera
2009-11-16, 00:23
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Tjena, finns mario bros 3 och ladda ner gratis nånstans som ej innehåller virus/spyware o sån skit?
kolla på coolrom.com
Citera
2009-11-16, 00:55
Medlem
Så nu äntligen snubblade jag över det.
Heter Mystic Towers för er som är intresserade
Citera
2009-11-16, 08:53
Medlem
haiguises avatar
Tjena. Ska köpa en chippad ps2a nu i dagarna och jag behöver tips på spel. PS2 kanske inte känns som en speciellt aktuell konsol men den är ju billig och som världens populäraste konsol borde det finnas en del bra spel iallafall, så jag vill inte argumentera om varför jag borde köpa en xbox 360 eller liknande istället ( Har haft en 360, sålde skiten)

Iallafall, vad jag söker är främst spel som är roliga multiplayer, typ sociala spel. Tekken och burnout har jag redan planerat att fixa, sånt är ju alltid kul, men har ni några mer tips? Får vara alla genrer/typer osv, grafik spelar ingen roll bara det är kul liksom. Men ni kan utesluta Guitar hero och liknande, av uppenbara anledningar.

Så för att summera -> Multiplayer, anything goes bara det har bra underhållningsvärde och inte är Guitar hero.

PS Om ni kommer på några riktigt sjukt bra singleplayerlir kan ni förstås tipsa om det med.

Iom att ps2 är mitt i mellan retro och aktuellt så postar jag i både Jag söker ett spel - RETRO-tråden och Jag söker ett spel-tråden. Tack på förhand!
Citera
2009-11-16, 14:55
Medlem
Paranoixs avatar
Jag söker ett gammalt snes spel, kommer ihåg att jag köpte det med en kompis för massa år sen och har nu glömt vad det heter.

Det är liknelse med pokémon typ, fast mer manligt man fångar fiender i "bubblor" eller i bollar eller liknande, man använder dom sedan som vapen hör jag för mig. Mörkt spel men jävligt snyggt.

Hoppas någon fattar vad jag menar

edit: kan eventuellt vart till psOne
Citera
2009-11-16, 21:26
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
Jag söker ett gammalt snes spel, kommer ihåg att jag köpte det med en kompis för massa år sen och har nu glömt vad det heter.

Det är liknelse med pokémon typ, fast mer manligt man fångar fiender i "bubblor" eller i bollar eller liknande, man använder dom sedan som vapen hör jag för mig. Mörkt spel men jävligt snyggt.

Hoppas någon fattar vad jag menar

edit: kan eventuellt vart till psOne

Jade Cocoon?
Citera
2009-11-16, 21:48
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Jade Cocoon?

jaaaa! jag har letat hur länge som helst efter det spelet!

TAAAACK! Min flickvän kommer hata mig nu men TACK!
Citera
2009-11-17, 02:54
Bannlyst
Hej, jag söker ett gammalt 90-talsspel.

Man kunde välja mellan flera olika karaktärer som hade deras styrkor/svagheter.

Och man började/slutade alltid i en sal med flera portaler. Man fick tillgång till nya portaler efter varje avslutad nivå.

Någon som vet?
Citera
2009-11-17, 10:36
Medlem
NES - Rpg tips?

Jag söker något bra gammalt rpg på nes. Bussresor är väldigt tråkiga men med vNes till mobil blir det mycket roligare.

Har redan testat ladda ner ff1 från många olika sidor och varje gång är det något fel så texten i rutorna inte finns. Dom är bara tomma. Samma problem om jag kör en vanlig emulator på dator.

Om någon vet ett spel likt Shining Force på genesis skulle jag bli otroligt glad.
Citera
2009-11-17, 10:54
Moderator
Falukropps avatar
Crystalis är det enda RPG till NES jag tycker är nåt vidare.

Visst, det finns en del annat halvschysst (FF-serien, Dragon Warrior, etc), men spelens ålder ger sig verkligen till känna där. Det är inte så att de är slarvigt gjorda eller så, det är de tekniska begränsningarna hos NES som sätter käppar i hjulet. Det finns så mycket bättre grejer till andra konsoller att NES-varianterna känns riktigt gamla och stela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in