Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Vilken vy var det? Direkt ovanifrån? Var det ett 3D-spel?
Snett uppifrån. Glömde att skriva detta men editerade precis. I vilket fall som helst såg det ju inte ut som ett 3D-spel men jag tror inte heller att det på något sätt var gjort med 3D-modeller, men där kan jag förstås ha fel. Jag vill dock minnas att grafiken var lite "grynig" med stora pixlar så där som gamla DOS-spel brukade vara.
Senast redigerad av lollercaust2011 2010-05-06 kl. 16:02.
Citera
2010-05-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollercaust2011
Snett uppifrån. Glömde att skriva detta men editerade precis. I vilket fall som helst såg det ju inte ut som ett 3D-spel men jag tror inte heller att det på något sätt var gjort med 3D-modeller, men där kan jag förstås ha fel. Jag vill dock minnas att grafiken var lite "grynig" med stora pixlar så där som gamla DOS-spel brukade vara.

Jävlar vad jag känner igen spelet, nu blev jag också sugen på dethär ju.
Någon får gärna fixa denhär!

Edit: Kan ha jävligt fel men har en känsla av att det hette någonting med fire
Senast redigerad av Smagg 2010-05-06 kl. 17:20.
Citera
2010-05-06, 18:35
Medlem
fuskas avatar
Citat:

Kanske Virus?
Citera
2010-05-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Kanske Virus?
Nej, långt ifrån. Antar att du syftar på remaken av det där spelet eftersom det jag söker gjordes runt 1995, inte 1987 (men heller inte 1998). Vet inte hur du uppfattade mitt inlägg men det spel jag söker är heller inte i 3D utan ses snett uppifrån (isometriskt har jag för mig) i 2D. Man skjuter med olika vapen som jag beskrev men på vad minns jag inte riktigt, antagligen dock på andra rymdskepp eller vad det nu var för sorts farkoster. Spelet går dessutom ganska snabbt.

Edit: Skeppet man åkte runt i var för övrigt svart/grått minns jag, med en futuristisk design inte olik Battlecruisers och Wraiths i Starcraft. Det är också möjligt att jag överskattar hur gammalt spelet var (jag var mycket liten när jag spelade det) och att det snarare gjordes 96-97.
Senast redigerad av lollercaust2011 2010-05-06 kl. 18:52.
Citera
2010-05-06, 20:12
Medlem
Citat:
Nej, långt ifrån. Antar att du syftar på remaken av det där spelet eftersom det jag söker gjordes runt 1995, inte 1987 (men heller inte 1998). Vet inte hur du uppfattade mitt inlägg men det spel jag söker är heller inte i 3D utan ses snett uppifrån (isometriskt har jag för mig) i 2D. Man skjuter med olika vapen som jag beskrev men på vad minns jag inte riktigt, antagligen dock på andra rymdskepp eller vad det nu var för sorts farkoster. Spelet går dessutom ganska snabbt.

Edit: Skeppet man åkte runt i var för övrigt svart/grått minns jag, med en futuristisk design inte olik Battlecruisers och Wraiths i Starcraft. Det är också möjligt att jag överskattar hur gammalt spelet var (jag var mycket liten när jag spelade det) och att det snarare gjordes 96-97.

Jag är nästan säker på att det är samma spel vi tänker på, har googlat runt på fire men hittar inget som ser ut som det jag tänker på.

På det jag tänker på så skulle man typ åka omkring och skjuta ner andra skepp och byggnader som stog lite här och där. Man kunde också beama upp saker genom att åka in ovanför dom, varför eller vad minns jag inte men antagligen var det uppdragsgrejer, kan ha varit vapen också.

Kommer ihåg att vapnena man hade orsakade ganska tuffa explosioner som åtminstone för sin tid var ganska snyggt gjorda. Måste ha varit runt 95-98 nån gång jag spelade det, kommer ihåg vilken dator jag hade det på...
Citera
2010-05-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mthrfckr.
North & South?

Hittade det själv tror jag. Express raider var spelet jag sökte
Citera
2010-05-07, 18:35
Medlem
Qlipps avatar
Varning för sjukt vag beskrivning!

Hursomhelst, spelade spelet på pc för minst sju år sedan, troligtvis ett demo. I spelat kunde man antingen vara en röd eller blå robot som skulle döda varandra, poliser fanns också, var också en relativt stor map. Detta är typ det enda jag kommer ihåg Hoppas någon ens har en aning om vilket spel jag söker.
Citera
2010-05-07, 19:12
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlipp
Varning för sjukt vag beskrivning!

Hursomhelst, spelade spelet på pc för minst sju år sedan, troligtvis ett demo. I spelat kunde man antingen vara en röd eller blå robot som skulle döda varandra, poliser fanns också, var också en relativt stor map. Detta är typ det enda jag kommer ihåg Hoppas någon ens har en aning om vilket spel jag söker.

Versus läge på Future Cop LAPD?
http://www.youtube.com/watch?v=W2rPuRDtL_s

Versus läge på Metal Warriors?
http://www.youtube.com/watch?v=Z3FnOom37js

Rock'em Sock'em Robots?
http://www.youtube.com/watch?v=xV7cx4cQOuU
Senast redigerad av robotwo 2010-05-07 kl. 19:20.
Citera
2010-05-07, 19:17
Medlem
Qlipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Versus läge på Future Cop LAPD?
http://www.youtube.com/watch?v=W2rPuRDtL_s

JAAAAA! Fy faen vad bra du är, tack så mycket!
Citera
2010-05-07, 19:21
Medlem
robotwos avatar
Spelar det ofta med kompisar ...
sjukt bra spel , men inte så känt
Citera
2010-05-07, 19:21
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Orka ställa obskyra frågor i samlingstrådar, men försöka kan knappast skada:

Jag behöver få tag i ett spel på NES/SNES där det finns ett tåg med i spelet. Lång historia, men tar gärna emot tips om någon har

Turtles in Time är spelet du söker Fightingspel/plattform. Finns en bana som utspelar sig på ett tåg.
Citera
2010-05-08, 00:20
Medlem
Sockerbits avatar
Letar efter ett spel där man spelar som en pansarvagn på en plat kvadratisk bana. Man får uppgraderingar och grejer som gör en bättre. Tror att man kunde spela vs mot andra människor och mot datorn. Banorna har hinder som t.ex. tegelstensväggar och buskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in