Citat:
Ursprungligen postat av lollercaust2011
Nej, långt ifrån. Antar att du syftar på remaken av det där spelet eftersom det jag söker gjordes runt 1995, inte 1987 (men heller inte 1998). Vet inte hur du uppfattade mitt inlägg men det spel jag söker är heller inte i 3D utan ses snett uppifrån (isometriskt har jag för mig) i 2D. Man skjuter med olika vapen som jag beskrev men på vad minns jag inte riktigt, antagligen dock på andra rymdskepp eller vad det nu var för sorts farkoster. Spelet går dessutom ganska snabbt.
Edit: Skeppet man åkte runt i var för övrigt svart/grått minns jag, med en futuristisk design inte olik Battlecruisers och Wraiths i Starcraft. Det är också möjligt att jag överskattar hur gammalt spelet var (jag var mycket liten när jag spelade det) och att det snarare gjordes 96-97.
Jag är nästan säker på att det är samma spel vi tänker på, har googlat runt på fire men hittar inget som ser ut som det jag tänker på.
På det jag tänker på så skulle man typ åka omkring och skjuta ner andra skepp och byggnader som stog lite här och där. Man kunde också beama upp saker genom att åka in ovanför dom, varför eller vad minns jag inte men antagligen var det uppdragsgrejer, kan ha varit vapen också.
Kommer ihåg att vapnena man hade orsakade ganska tuffa explosioner som åtminstone för sin tid var ganska snyggt gjorda. Måste ha varit runt 95-98 nån gång jag spelade det, kommer ihåg vilken dator jag hade det på...