2010-12-03, 23:34
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexunderground
Tjenare!

jag vill veta namnet på ett gammalt bilspel som jag spelade som barn andra halvan av 90 talet.

jag vet att spelet hade "GTA-vinkel" d.v.s man såg allt uppirån, och att man körde i smutsiga och ler miljöer ( i varje fall på några banor) och jag hade för mig att man hade vapen, men är inte helt säker.
jag vet också att man kunde köra ijäl åskadare o få lite poäng för det.

en sista sak som jag kommer ihåg är att man fick börja i en VW bubbla, och ville man köpa en bil som man inte hade råd med, så komm det ett Hån-skrattande röst då man inte hade råd att köpa.

skulle vara roligt att spela igen, men det inte vad spelet heter, nån som har någon gissning eller vet vad jag pratar om? spelet är från 90 talet nångång.

Death Rally
http://www.youtube.com/watch?v=-RQGk9sOcSY
Citera
2010-12-03, 23:35
Medlem
Tack för ett sådant express svar

ska ladda ner det nu!
Citera
2010-12-03, 23:44
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexunderground
Tack för ett sådant express svar

ska ladda ner det nu!

Tror dom släpte det som freeware nyligen ... bör inte vara allt för svårt att få tag på
http://www.remedygames.com/games/deathrally
Yupp , nyutgivet med stöd för Vista och Win7
Citera
2010-12-04, 10:27
Medlem
Yes, funkar perfekt på min XP burk, gamla minnen! ska spela vidare nu
Citera
2010-12-04, 15:36
Medlem
Pungzors avatar
Hallå där, jag söker ett gammalt spel jag och och en polare spelade på PC för ett bra tag sedan, vågar nog säga 98-00 där någonstans. Jag har väldigt vagt minne av spelet, och det vore helt fantastiskt om någon prickade rätt på de få saker jag kan lägga fram från mitt minne.

Det var ett RPG-spel, med levelsystem, svärd och magier. Ett sidescroller, ganska mörka färger, som om man var i en grotta. Jag kommer i alla fall ihåg att första fienden man mötte var en fladdermus. Det låter ju som ett Castlevania men det var det inte.

Där har vi mitt urusla minne från detta spelet, om någon kan sätta denna efterfrågan är det verkligen hatten av för dig. Tack på förhand.
Citera
2010-12-04, 19:48
Medlem
Hej! Jag söker efter Zelda Oracle of seasons till gamboy color. Vart kan jag köpa det någonstans? Gamegirl.se verkade scam, så jag undrar om det finns någon bra site med retro spel?
Citera
2010-12-04, 19:51
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Hej! Jag söker efter Zelda Oracle of seasons till gamboy color. Vart kan jag köpa det någonstans? Gamegirl.se verkade scam, så jag undrar om det finns någon bra site med retro spel?

Jag rekommenderar att du införskaffar dig det på någon säljsajt i stil med blocket eller tradera.
Webbutikerna som säljer retrospel har en tendens att ta ett rejält överpris.
Citera
2010-12-04, 20:37
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Gamegirl ska enligt uppgift vara seriösa, även om sidan ser ut som skit. Jag vill även minnas att någon bakom affären har uttalat sig här på forumet för en tid sedan.

Själv skulle jag aldrig handla där eftersom de tar ut löjligt höga priser. Båda Oracle-spelen dyker upp med jämna mellanrum på Tradera. Här har du ett komplett exemplar just nu. Är du enbart ute efter kassetten finns det mängder på ebay för tillfället.
Citera
2010-12-04, 21:25
Medlem
aliceinwonderlands avatar
Jag letar efter ett spel jag inte tänkt på, på flera år. Minns att det var grymt dåligt grafik och ex antal buggar. Tror det var förstapersonsperspektiv och minns att det var vid vattnet då en av buggarna var att man lyckades simma förbi hajarna (vilket jag tror inte skulle vara möjligt) och komma till någon ökenliknande värld. Minns tyvärr inte så mycket av själva syftet av spelet. Hoppas någon hänger med och känner till det

Glömde tillägga att det är ett PC-spel
Senast redigerad av aliceinwonderland 2010-12-04 kl. 21:40.
Citera
2010-12-05, 12:28
Medlem
gethundens avatar
Jag söker ett NES-spel vars omslag föreställde något i stil med en liten pojke som flyger på en säng genom skogen, det är natt eller månsken.

Någon?
Citera
2010-12-05, 12:33
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gethunden
Jag söker ett NES-spel vars omslag föreställde något i stil med en liten pojke som flyger på en säng genom skogen, det är natt eller månsken.

Någon?

Little Nemo: The Dream Master
Citera
2010-12-05, 12:43
Medlem
gethundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Little Nemo: The Dream Master

Tackar! Spot on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera