Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-12, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --linnea--
Hej!

Jag har lite vaga minnen av ett spel på Playstation 1 som min kompis hade ett demo till.

Det var ungefär som Tekken och Streetfighter, man gick i duell mot varandra och slogs tills man inte hade mer liv kvar på mätaren.

Det enda jag direkt kan beskriva av det är två karaktärer. Den ena hette typ "Eilis". Hon var tjej och hade antingen gröna eller blå rastaflätor tror jag.

Den andra var en kinesgubbe som hette Fo?

Makes any sense? Om någon begriper vilket spel det kan vara kommer jag i alla fall att bli överlycklig!

Kan det vara Battle Arena Toshinden?
Citera
2010-06-12, 05:42
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonen
Kan det vara Battle Arena Toshinden?

Det stämmer! Underbart, tack så jättemycket
Citera
2010-06-12, 10:49
Medlem
Söker ett äldre 2D-spel som jag hade till ett japanskt Nintendo 8 bit (Famicom). Spelet går ut på att man har varsin stridsvagn med vilken man ska förstöra sin motståndares staty som är en örn om jag inte minns helt fel. Spelplanen som är uppbyggd liknande ett schackbräde och för att nå statyn ska man skjuta sig fram genom sand, växter, skyddsmur m.m. Minns inte om spelet var turbaserat men det gick i alla fall att vara två spelare och bygga egna banor.
Citera
2010-06-12, 11:49
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensbaby
Söker ett äldre 2D-spel som jag hade till ett japanskt Nintendo 8 bit (Famicom). Spelet går ut på att man har varsin stridsvagn med vilken man ska förstöra sin motståndares staty som är en örn om jag inte minns helt fel. Spelplanen som är uppbyggd liknande ett schackbräde och för att nå statyn ska man skjuta sig fram genom sand, växter, skyddsmur m.m. Minns inte om spelet var turbaserat men det gick i alla fall att vara två spelare och bygga egna banor.

Battle City
Citera
2010-06-12, 19:33
Medlem
Sledbornes avatar
Hittade inte någon annanstanss att lägga detta inlägg på så jag hoppas att de blir rätt!
När jag var lite yngre så hade jag då på min fars dator ett liten spel där man kunde såga,hammra mm på själva skärmen. jag hoppas att någon vet vad jag menar skulle vara grymt tacksam
Citera
2010-06-13, 02:03
Medlem
Oatmeals avatar
Hade detta spel på en demoskiva för ett jäkla bra tag sen. Till PC.
Har för mig att det va i framtiden, och en tjej med röd utstyrsel åkte runt på någon slags svävarhoj. Hela världen va också röd som om det va lava på marken. Hon fick instruktioner och uppdrag över radion, ifrån någon som satt i en bas någonstans.

Tror det va i 3d, möjligtvis sett inifrån hjälmen.
Citera
2010-06-13, 03:53
Medlem
snelhestens avatar
Hej. Söker ett spel till ps1 som jag har glömt namnet på. Det är ett actionspel, antagligen fps, där man skjuter på massa monster eller robotar. Minns särskilt en bana där man är på taket av ett åkande tåg. Det kommer fram ett enögt monster som hela tiden närmar sig, typ kryper med sina armar. Meningen var antagligen att peppra den här saken i ögat eller liknande, kommer inte ihåg.
Nån som vet=?
Citera
2010-06-13, 04:24
Awaiting Email Confirmation
När jag ändå är i frågartagen

Tidigt nittiotal, våran första dator. Fråga mig inte vilken sort, texten var grön och bakkgrunden var svart när man skrev på den:

Som Mario rörde sig från vänster till höger var också detta spel uppbyggt.
Det var en gubbe som rullade sig fram på en stock och skulle ta sig förbi diverse hinder. I höger sida av skärmen stod det hela tiden en pratbubbla som ropade "help".

Till denna dator minns jag även ett väldigt roligt tennis. Man behövde inte spela det, om man bara lät det stå en stund började spelarna av sig själva och man behövde bara titta på.

Nån som vet vilken dator och vilka spel det kan ha varit? Jätteluddigt, jag vet. Jag kan inte ha varit många äpplen hög vid den tiden!
Citera
2010-06-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --linnea--
När jag ändå är i frågartagen

Tidigt nittiotal, våran första dator. Fråga mig inte vilken sort, texten var grön och bakkgrunden var svart när man skrev på den:

Som Mario rörde sig från vänster till höger var också detta spel uppbyggt.
Det var en gubbe som rullade sig fram på en stock och skulle ta sig förbi diverse hinder. I höger sida av skärmen stod det hela tiden en pratbubbla som ropade "help".

Till denna dator minns jag även ett väldigt roligt tennis. Man behövde inte spela det, om man bara lät det stå en stund började spelarna av sig själva och man behövde bara titta på.

Nån som vet vilken dator och vilka spel det kan ha varit? Jätteluddigt, jag vet. Jag kan inte ha varit många äpplen hög vid den tiden!
Spelen just vet jag inte men det låter verkligen som någon DOS-variant innan windows-95
Citera
2010-06-13, 14:43
Medlem
enemyWithins avatar
Tjo!

Jag söker ett spel till PS1(?)

Man kunde åka skateboard, cykel, longboard, inlines tror jag. Sen skulle man genom hinder och grejer ta sig igenom gröna/gula(?) ringar för att få mer tid!

Någon som vet?
Citera
2010-06-13, 22:13
Medlem
Enads avatar
Jag söker ett spel som fanns med på någon av "101 spel" eller "103 spel" skivorna som jag tror man fick med i någon datorrelaterad tidning, t.ex pc för alla.

Detta spel var ganska likt spelet risk; turbaserat och man skulle ta över hela spelplanen. Spelplanen var uppbyggd av hexagoner vill jag minnas och då man tog över mer mark fick man fetare trupper. Man började med några spjutmän och fick senare några sorts riddare. Man kunde även bygga torn.

Jag tror att namnet på spelet var ganska simpelt och enbart bestod av ett ord. Snälla hjälp mig
Citera
2010-06-13, 22:39
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enad
Jag söker ett spel som fanns med på någon av "101 spel" eller "103 spel" skivorna som jag tror man fick med i någon datorrelaterad tidning, t.ex pc för alla.

Detta spel var ganska likt spelet risk; turbaserat och man skulle ta över hela spelplanen. Spelplanen var uppbyggd av hexagoner vill jag minnas och då man tog över mer mark fick man fetare trupper. Man började med några spjutmän och fick senare några sorts riddare. Man kunde även bygga torn.

Jag tror att namnet på spelet var ganska simpelt och enbart bestod av ett ord. Snälla hjälp mig

Jag tror att skivan du söker heter 117 av världens bästa spel och spelet är kanske Medieval War v1.4.

http://img821.imageshack.us/img821/931/medi.png
Senast redigerad av Exabyte 2010-06-13 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in