2009-10-22, 14:52
  #9673
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag ska ta reda på lite mer info om just säkerhetskälen. Men tänker man lite längre framåt så är det ju faktiskt större chans att locka till sig barnfamiljer 12.30 en söndag än att gå dit 19.30, eller vad tror du?

Jo jag satt precis i samma tankar, tidig match lockar dels fler barnfamiljer men även fler "turister" som kanske bara ser 1-2 matcher per år, dessa köper ju oftare långsida medans en sen match främst lockar ståplats.

jag ogillar iofs helgmatcher oavsett när dom går, måndagar är en perfekt fotbollsdag.
Citera
2009-10-22, 15:01
  #9674
Medlem
Är detta ett nytt fenomen? Kan inte minnas att det varit dessa bisarra tider förut.

Tv4 har ju köpt C+, så dom är garanterat boven i dramat.
Citera
2009-10-22, 15:02
  #9675
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Är detta ett nytt fenomen? Kan inte minnas att det varit dessa bisarra tider förut.

Tv4 har ju köpt C+, så dom är garanterat boven i dramat.

För de flesta som gått på fotboll denna säsong så är inte detta ett nytt fenomen.
Citera
2009-10-22, 15:19
  #9676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Outgrundliga anledningar torde vara att kostnaderna för säkerheten ökar markant. Behöver knappast vara Einstein för att räkna ut det.
Jo så är de nog
Citera
2009-10-22, 15:31
  #9677
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, helt åt helvete att en match i ett annat land skall påverka en Allsvensk match. Jag har egentligen inga problem med matchtiden i sig, men principen att tv-bolag skall kunna leka med matcherna såhär är ett stort problem. Vad händer den dagen då publiken har tröttnat på detta och inte går och ser matcherna? Då drar tv-bolagen och man står kvar där med femtusen i snitt på matcherna.

Om matchen så tror jag att det blir en tuff, "vanlig" derbymatch. Men AIK bör kunna ta längsta strået även denna gång. Vilket derby år vi har haft för övrigt.
Det har jag absolut. Uppladdningen för spelarna kommer ju att börja vid 8 på morgonen istället för vid lunch ungefär. Det är knappast optimalt. Varken för den psykiska eller fysiska uppladdningen.
Citera
2009-10-22, 15:34
  #9678
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det har jag absolut. Uppladdningen för spelarna kommer ju att börja vid 8 på morgonen istället för vid lunch ungefär. Det är knappast optimalt. Varken för den psykiska eller fysiska uppladdningen.

Men det där är ju likadant för båda lagen så jag tror inte det är något som ligger som en vågskål för just den matchen. Ska man dessutom ta det ett steg längre så torde det vara jobbigare för bortalaget (bajen) då dom faktiskt måste resa till arenan också.
Näe, det där anser jag vara en skitsak för en elitidrottare.
Citera
2009-10-22, 15:35
  #9679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det har jag absolut. Uppladdningen för spelarna kommer ju att börja vid 8 på morgonen istället för vid lunch ungefär. Det är knappast optimalt. Varken för den psykiska eller fysiska uppladdningen.
Fast, är de inte ännu jobbigare för spelarna att ha bott på hotell och ha rest till säg Malmö?

Tror inte de spelar särskilts stor roll, även om de inte är optimalt
Citera
2009-10-22, 15:43
  #9680
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm


Men det där är ju likadant för båda lagen så jag tror inte det är något som ligger som en vågskål för just den matchen. Ska man dessutom ta det ett steg längre så torde det vara jobbigare för bortalaget (bajen) då dom faktiskt måste resa till arenan också.
Näe, det där anser jag vara en skitsak för en elitidrottare.
Självklart är det samma sak för båda lagen. Precis som att det är samma plan man spelar på, med samma bollar och mot samma (nåja) mål osv. Men att lägga en match på en sådan tid är gör knappast möjligheterna för spelarna att få ut sitt absoluta max optimalt. Och det vill man väl ändå öven från förbundets sida?
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Fast, är de inte ännu jobbigare för spelarna att ha bott på hotell och ha rest till säg Malmö?

Tror inte de spelar särskilts stor roll, även om de inte är optimalt
Det är det säkert. Men nu är det ju två lag som är hemmahörande i samma stad som ska spela. Och varför inte då försöka optimera förutsättningarna som sagt?
Citera
2009-10-22, 16:07
  #9681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
För de flesta som gått på fotboll denna säsong så är inte detta ett nytt fenomen.

Menar förra säsongen och bakåt. Innan TV4s köp av C+.
Citera
2009-10-22, 16:33
  #9682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Med tanke på vad som hänt tidigare derbyn i Stockholm/Solna så är det väl en bra sak. Men det kanske du inte förstår. Mindre kostnader för samhället helt enkelt.

Men sen är det ju i och för sig sant att AIK behöver alla pengar de kan få, inte alls bra att låna till driften.

Mindre inkomster också, jävla idiot.
Citera
2009-10-22, 16:36
  #9683
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Men att lägga en match på en sådan tid är gör knappast möjligheterna för spelarna att få ut sitt absoluta max optimalt. Och det vill man väl ändå öven från förbundets sida?

Spelarna är proffs på heltid. En sådan liten sak som att en match är flyttad är något som händer och är en del av deras vardag.
Hade spelarna fått reda på detta dagen innan drabbning kan jag hålla med om att det skulle satt käppar i hjulet för laddningen inför match, men nu är inte läget så.
Är man van att spela match varannan, var tredje dag med träningar därimellan så ska man fan klara av att ladda upp inför nästa match på 3 dagar, och det har dom ju?
Citera
2009-10-22, 16:55
  #9684
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Spelarna är proffs på heltid. En sådan liten sak som att en match är flyttad är något som händer och är en del av deras vardag.
Hade spelarna fått reda på detta dagen innan drabbning kan jag hålla med om att det skulle satt käppar i hjulet för laddningen inför match, men nu är inte läget så.
Är man van att spela match varannan, var tredje dag med träningar därimellan så ska man fan klara av att ladda upp inför nästa match på 3 dagar, och det har dom ju?
Jo nu har det ju varit bestämt ett tag att matchen ska börja så tidigt. Mend et jag opponerar mig emot är att spelarna måste gå direkt ur sängen in på arenan (du förstår säkert vad jag menar).

Det är dessutom långt ifrån alla som är särskilt mogonpigga. Och nej, jag syftar inte till Dulee. Varken hjärnan eller kropp är ju inte direkt på topp så tidigt på dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in