2009-05-24, 14:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Förstår inte riktigt vad du är ute efter.

Det är uppenbarligen inte mycket du förstår, jag lämnar ämnet med det.

Konstgräs är ett jävla otyg men när inte ens förbundet kan tillhandahålla en spelbar plan till första omgången så får man ta vad som funkar.
Citera
2009-05-24, 14:57
Medlem
Strinders avatar
Men grejen är att hur svårt kan de vara egentligen, måste vara BP och Gnaget som är värdelösa, för mattan på söderstadion och stockholms är ändå bra.
Citera
2009-05-24, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=298639

Skön skildring av Bajen-HBK

Helt lysande! Perfekt skildring av den äkta Bajen-supportern. Extra kul att han hade WT-namnet Benny.
Citera
2009-05-24, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Men grejen är att hur svårt kan de vara egentligen, måste vara BP och Gnaget som är värdelösa, för mattan på söderstadion och stockholms är ändå bra.

Är det spiddvajjarenan Stadion du menar? I så fall vill jag ha en källa på ditt påstående. För vi som varit dit och sett eländet till lag spela där, har sett att planen har varit minst lika dålig. För några år sedan var det ju remsor på planen som det inte ens växte gräs på dessutom. Stadions matta är gropig och väldigt mycket sand under gräset. Inte Råsundas matta är heller speciellt bra, även om den såg bättre ut mot Elfsborg än vad den gjort tidigare.
Citera
2009-05-24, 17:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Svara på min fråga istället för att slingra dig
Visst svarade jag men inte så tydligt, såklart att man som lag har fördel av ett underlag som alltid levererar i form av plant underlag, slitage tåligt osv.
Och ett lag som IFE som helt klart vill spela boll i form av kortpassningsspel är detta givetvis en fördel att inte bli störd av massa gropar i planen.

Kommer dock fortsätta att påstå att hemmaplan i sig är en bättre fördel än konstgräs.
Citera
2009-05-24, 18:23
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Visst svarade jag men inte så tydligt, såklart att man som lag har fördel av ett underlag som alltid levererar i form av plant underlag, slitage tåligt osv.
Och ett lag som IFE som helt klart vill spela boll i form av kortpassningsspel är detta givetvis en fördel att inte bli störd av massa gropar i planen.

Kommer dock fortsätta att påstå att hemmaplan i sig är en bättre fördel än konstgräs.
Malmö förlorade på ifes plana plan, vann på aiks och bkhs gropiga plan samt har ännu inte förlorat på sin egen perfekta gräsmatta. Så från mitt håll går ditt resonemang om att de har fördelar endast för de har en matta utan gropar, inte ihop.
Citera
2009-05-24, 18:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Malmö förlorade på ifes plana plan, vann på aiks och bkhs gropiga plan samt har ännu inte förlorat på sin egen perfekta gräsmatta. Så från mitt håll går ditt resonemang om att de har fördelar endast för de har en matta utan gropar, inte ihop.
Haha, bara för en plan är gropig så kan man inte vinna, det vart humor på hög nivå.

Men för diskussionens skull tror du inte att en bra pålitlig plan gynnar ett lag som gillar att spela boll efter marken?
Citera
2009-05-24, 18:56
Bannlyst
GAIS - Kalmar FF
Detta är ju bara humor på hög nivå. GAIS jävla otur är bland det värsta jag någonsin skådat. Finns inte ord för det.
Citera
2009-05-24, 19:02
Medlem
Lät som en skitmatch för Kalmars del.........MENDES!!!!!
Citera
2009-05-24, 19:03
Medlem
lukaszs avatar
Snöpligt GAIS.
Wandersons 2-0 så jävla snyggt, kan vi byta Wilton rakt av?
Citera
2009-05-24, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sackapotato
Lät som en skitmatch för Kalmars del.........MENDES!!!!!

Kalmar var inte med på noterna alls. GAIS bytte ut en av våra bästa spelare, Ekunde, till förmån för en av våra sämsta, Tobiasson. Ja vad händer? Vid 1-0 hoppar sistnämnde rätt in i Dime. Vid mål nummer två markerar han helt enkelt inte. Fy fan. Överväger att ge upp detta. Sådan här maximal otur kan ingen ha.
Citera
2009-05-24, 19:22
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Haha, bara för en plan är gropig så kan man inte vinna, det vart humor på hög nivå.

Men för diskussionens skull tror du inte att en bra pålitlig plan gynnar ett lag som gillar att spela boll efter marken?
Att du tror att jag var seriös är humor på hög nivå, jag försökte bevisa för dig hur jäkla dumma dina påståenden är. Ett lag som gillar spela boll efter marken kan klara det även om det är gropigt vilket Malmö bevisligen har gjort flera gånger. Jag har sett mycket större skillnader från Malmös hemmaspel i matchen mot ife borta gentemot matcherna mot aik och bkh. Att du tror att det är mindre skillnad på ife/malmös planer än t.ex. aiks/malmös planer är riktigt roligt och bevisar att du med stor sannolikhet hejar på ett lag med plastmatta alternativt inte har något lag du följer.

Lova att aldrig komma på tanken att jämföra en plastmatta med en gräsmatta.
Senast redigerad av Casaba 2009-05-24 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in