2009-10-08, 19:11
  #9073
Medlem
feldgraus avatar
Herregud vilka jävla offer ni är, bajare. 80 000 för 2 x inkastade föremål och 2 x pyroteknik är inte orimligt högt (Djurgården fick 45 000 för samma sak i Malmömatchen utöver de 25 000 man fick för publik på plan), även om SvFF är usla som inte har någon straffskala man kan förstå sig på. Och att tro att SvFF motarbetar Bajen bara för att man friar i Wanderson-affären är ju bara så jävla konspirationsforumet att det inte är sant? Går ni med foliehattar på huvudet också?



/feldgrau
Citera
2009-10-08, 19:21
  #9074
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Vilken match syftar du på nu? Den där det redan var klart att så fort om-ansökan vart inskickad så var han spelklar eller de matcher som blivit preskriberade.
SvFF vägde nämligen sitt beslut på MVs rapport vilket du verkar ha svårt att acceptera.

dom 3 matcher efter att han insåg att han inte hade tillstånd tills dess att han retroaktivt fick sitt tillstånd. Tillståndet var inte klart såfort ansökan var inskickad som du försöker påstå, tillståndet blev i efterhand klart för dom matcher han spelat vilket ingen ifrågasätter.

Vad folk ifrågasätter är ju hurvida Wanderson är kvalificerad medans han väntar på ett svar men den frågan verkar ju DN helt undvika

Är vi klara nu?
Citera
2009-10-08, 19:26
  #9075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
dom 3 matcher efter att han insåg att han inte hade tillstånd tills dess att han retroaktivt fick sitt tillstånd. Tillståndet var inte klart såfort ansökan var inskickad som du försöker påstå, tillståndet blev i efterhand klart för dom matcher han spelat vilket ingen ifrågasätter.

Vad folk ifrågasätter är ju hurvida Wanderson är kvalificerad medans han väntar på ett svar men den frågan verkar ju DN helt undvika

Är vi klara nu?


Ja dom driver ju egen verksamhet utan att ta hänsyn till sina egna regler.. trött man blir på det här..

--------
bajenforum.se
Citera
2009-10-08, 19:52
  #9076
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
dom 3 matcher efter att han insåg att han inte hade tillstånd tills dess att han retroaktivt fick sitt tillstånd. Tillståndet var inte klart såfort ansökan var inskickad som du försöker påstå, tillståndet blev i efterhand klart för dom matcher han spelat vilket ingen ifrågasätter.

Vad folk ifrågasätter är ju hurvida Wanderson är kvalificerad medans han väntar på ett svar men den frågan verkar ju DN helt undvika

Är vi klara nu?

Till saken hör att Wanderson har speltillstånd från SvFF för hela sin kontraktstid, det vill säga i mer än ett år till. Det var hans arbets- och uppehållstillstånd som skulle förnyas, vilket man missade. Dock kan sådana utfärdas av migrationsverket retroaktivt, vilket också skedde. Alltså, enligt SvFF:s regler och Migrationsverkets så var han kvalificerad.

Visst var det klantigt som fan, men att straffa det med poängavdrag hade varit att skjuta mygg med elefantbössa. "Särskilda skäl" förelåg alltså, och uppsåt saknade. Dessutom, om det är några som skall lipa så är det ÖSK:are. Bajens anmälan var inte giltig då den inkommit efter förbundets egna preskriptionstider.
Citera
2009-10-08, 20:28
  #9077
Medlem
Nåja en sak kan vi iaf komma överens om.

Att nu behöver inte klubbar längre vänta på att deras spelare ska få tillstånd att spela. Eftersom man inte får straff för det.

Det är ju bra att det är officiellt nu så vi slipper tjafs sen.
Citera
2009-10-08, 20:29
  #9078
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Till saken hör att Wanderson har speltillstånd från SvFF för hela sin kontraktstid, det vill säga i mer än ett år till. Det var hans arbets- och uppehållstillstånd som skulle förnyas, vilket man missade. Dock kan sådana utfärdas av migrationsverket retroaktivt, vilket också skedde. Alltså, enligt SvFF:s regler och Migrationsverkets så var han kvalificerad.

Visst var det klantigt som fan, men att straffa det med poängavdrag hade varit att skjuta mygg med elefantbössa. "Särskilda skäl" förelåg alltså, och uppsåt saknade. Dessutom, om det är några som skall lipa så är det ÖSK:are. Bajens anmälan var inte giltig då den inkommit efter förbundets egna preskriptionstider.
Plus att de inte betalat de 500:- det kostar att inleda en granskning. Humor.
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Nåja en sak kan vi iaf komma överens om.

Att nu behöver inte klubbar längre vänta på att deras spelare ska få tillstånd att spela. Eftersom man inte får straff för det.

Det är ju bra att det är officiellt nu så vi slipper tjafs sen.
Japp. Maila genast din klubb detta besked och se hur det går om de efterlever din logik.
__________________
Senast redigerad av Bornet 2009-10-08 kl. 20:31.
Citera
2009-10-08, 21:42
  #9079
Medlem
Kuggarns avatar
Ja, ja. Jag har varit splittrad ang. Wandersonanmälan som ÖSKare. Visst så kan anmälan uppfattas som småaktig, det tycker faktiskt nästan alla ÖSKare oavsett vad GAISare verkar tro. Dock kvarstår faktum att de lät honom spela trots vetskapen om att inte alla papper var clearade. Det är en medveten regelöverträdelse hur man än ser på det. Andra klubbar har tagit dessa regler jävligt seriöst men nu verkar vi ju fått ett prejudicerande fall så nu kan man ju göra lite som man vill så länge man inte petar in en efterlyst taliban i truppen...

Men vad fan ska man bli överraskad för? Som närking är man ju väl medveten om hur disciplinnämndskuk smakar...
Citera
2009-10-08, 23:14
  #9080
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Grejen med Wanderson-affären är ju att dom inte kunde döma på något annat sätt oavsett hur fel det känns.. Lite samma sak som med Christensen och stolparna. Det finns helt enkelt inget som man kan bestraffa. Reglerna som någon citerade innan sa ju klart och tydligt att så länge någon har rätt att vistas i landet så är han godkänd som spelare, det är inte arbetstillståndet som måste finnas. Och han hade rätt att vistas här eftersom migrationsverket fixat det retroaktivt... Och som sagt för dom tidigare matcherna så hade tiden gått ut.

Så oavsett hur fel det känns alltihop så följdes reglerna, alltså kunde dom inte döma något straff. Däremot så kanske dom borde fixa till reglerna så att man måste ha arbetstillstånd och inte bara uppehållstillstånd..
Citera
2009-10-08, 23:17
  #9081
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Till saken hör att Wanderson har speltillstånd från SvFF för hela sin kontraktstid, det vill säga i mer än ett år till. Det var hans arbets- och uppehållstillstånd som skulle förnyas, vilket man missade. Dock kan sådana utfärdas av migrationsverket retroaktivt, vilket också skedde. Alltså, enligt SvFF:s regler och Migrationsverkets så var han kvalificerad.

Visst var det klantigt som fan, men att straffa det med poängavdrag hade varit att skjuta mygg med elefantbössa. "Särskilda skäl" förelåg alltså, och uppsåt saknade. Dessutom, om det är några som skall lipa så är det ÖSK:are. Bajens anmälan var inte giltig då den inkommit efter förbundets egna preskriptionstider.

Dock så tycker man ju att ansvarige i Gais (Arby?) borde få sparken?
Dels för att missa något sådant som uppehållstillståndet men inte minst för att ändå låta han spela trots att man inte fått det klart.
Citera
2009-10-08, 23:35
  #9082
Medlem
Meanmachines avatar
Hur går det med polisanmälan då? Wanderson borde spärras in.
Citera
2009-10-09, 00:04
  #9083
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Hur går det med polisanmälan då? Wanderson borde spärras in.

Varför? När vi nu har ett praktexemplar av lyckad arbetsinvandring så ska han sättas i finkan pga ett missöde i dokumentation? Lägg ner...

Sen kan jag tycka att det är konstigt att klubben blev helt friad, känns ju skumt att han kan spela utan att förnya sitt speltillstånd, men men. Antar att dom som har tillgång till regelverket dömer bättre än mig.
Citera
2009-10-09, 09:56
  #9084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Varför? När vi nu har ett praktexemplar av lyckad arbetsinvandring så ska han sättas i finkan pga ett missöde i dokumentation? Lägg ner...

Sen kan jag tycka att det är konstigt att klubben blev helt friad, känns ju skumt att han kan spela utan att förnya sitt speltillstånd, men men. Antar att dom som har tillgång till regelverket dömer bättre än mig.


Att en skyttekung som Wanderson hamnar i GAIS ser jag inte som lyckad arbetsinvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in