2009-10-22, 09:55
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Såg precis att Bajen-AIK är flyttad till 12:30 pga Canal + Inte vill sända samtidigt som premier league. Usch!

Ja, helt åt helvete att en match i ett annat land skall påverka en Allsvensk match. Jag har egentligen inga problem med matchtiden i sig, men principen att tv-bolag skall kunna leka med matcherna såhär är ett stort problem. Vad händer den dagen då publiken har tröttnat på detta och inte går och ser matcherna? Då drar tv-bolagen och man står kvar där med femtusen i snitt på matcherna.

Om matchen så tror jag att det blir en tuff, "vanlig" derbymatch. Men AIK bör kunna ta längsta strået även denna gång. Vilket derby år vi har haft för övrigt.
Citera
2009-10-22, 10:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, helt åt helvete att en match i ett annat land skall påverka en Allsvensk match. Jag har egentligen inga problem med matchtiden i sig, men principen att tv-bolag skall kunna leka med matcherna såhär är ett stort problem. Vad händer den dagen då publiken har tröttnat på detta och inte går och ser matcherna? Då drar tv-bolagen och man står kvar där med femtusen i snitt på matcherna.

Som du påpekar är det här ett allmänt problem och det förstör så jävla mycket. Tycker det händer mest hela tiden denna säsong.

Å andra sidan behöver kanske inte jag bry mig så mycket, nästa år kan jag se på fotboll på tv4+.
Citera
2009-10-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Om matchen så tror jag att det blir en tuff, "vanlig" derbymatch. Men AIK bör kunna ta längsta strået även denna gång. Vilket derby år vi har haft för övrigt.

Ja och så förstår inte Svff varför publiksiffrorna sjunker i Allsvenskan. Ja men jävligt märkligt när man aldrig kan vara säker på att man kan gå. Jag har inga problem att se varje match om jag kan planera det i förväg, men det går ju inte nu. Jag köpte tex en resa till Malmö för ett par månader sedan, en lång helg med min flickvän, bodde hos kompisar, en helhelg som skulle avslutas med match mott MFF och kvällståget hem på söndag. Synd bara att matchen flyttades till måndagen.
Citera
2009-10-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Borde väl bara vara bra, inte lika många som hunnit fyllna till? Samt kan nog bli bra för HIF, man slipper kanske Dulee

Hur kan du tycka att det är bra att man inte hinner bli full?

SvFF är pajaser som flyttar matcher pga ett ANNAT LANDS matcher. Helt obegripligt.
Citera
2009-10-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Hur kan du tycka att det är bra att man inte hinner bli full?

SvFF är pajaser som flyttar matcher pga ett ANNAT LANDS matcher. Helt obegripligt.

Med tanke på vad som hänt tidigare derbyn i Stockholm/Solna så är det väl en bra sak. Men det kanske du inte förstår. Mindre kostnader för samhället helt enkelt.

Men sen är det ju i och för sig sant att AIK behöver alla pengar de kan få, inte alls bra att låna till driften.
Citera
2009-10-22, 12:47
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Med tanke på vad som hänt tidigare derbyn i Stockholm/Solna så är det väl en bra sak. Men det kanske du inte förstår. Mindre kostnader för samhället helt enkelt.

Men sen är det ju i och för sig sant att AIK behöver alla pengar de kan få, inte alls bra att låna till driften.

Och krögarna i solna som inte säljer nån öl då? Svff är pajasar.
Citera
2009-10-22, 12:51
Medlem
Cesar0043s avatar
Allsvenskan är alldeles för lång. Ska man ha den från mars till november så skulle dom ha fler omgångar. Man hinner tappa suget innan säsongne är färdig.
Skillnad på Europeisk fotboll som är mycket intressantare och även om det inte är jättemånga matcher (jämfört med hockey 55) så är det i alla fall klass.
Citera
2009-10-22, 13:03
Medlem
P3RK3L3s avatar
Pajen-AIK

19.30 föreslogs men klubbarna tackade nej till det av outgrundliga anledningar.
Citera
2009-10-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
19.30 föreslogs men klubbarna tackade nej till det av outgrundliga anledningar.
Har du källa på de. För om de stämmer är de ju sjukt att de inte tackar ja
Citera
2009-10-22, 14:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Har du källa på de. För om de stämmer är de ju sjukt att de inte tackar ja

Outgrundliga anledningar torde vara att kostnaderna för säkerheten ökar markant. Behöver knappast vara Einstein för att räkna ut det.
Citera
2009-10-22, 14:43
Moderator
easy_dans avatar
Man gavs alternativet att spela 19.30 på söndag ja, vilket kan ses som lite udda då folk fortfarande inbillar sig att matcherna placeras där dom gör av säkerhetsskäl

Båda tiderna är genomusla för ett derby, men självklart anser svff att publiken får anpassa sig så canalplus kan visa west ham - arsenal. Det tråkiga är att sålänge skitklubbarna gynnas av nuvarande avtal kommer inget att hända.
Citera
2009-10-22, 14:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Man gavs alternativet att spela 19.30 på söndag ja, vilket kan ses som lite udda då folk fortfarande inbillar sig att matcherna placeras där dom gör av säkerhetsskäl

Båda tiderna är genomusla för ett derby, men självklart anser svff att publiken får anpassa sig så canalplus kan visa west ham - arsenal. Det tråkiga är att sålänge skitklubbarna gynnas av nuvarande avtal kommer inget att hända.

Jag ska ta reda på lite mer info om just säkerhetskälen. Men tänker man lite längre framåt så är det ju faktiskt större chans att locka till sig barnfamiljer 12.30 en söndag än att gå dit 19.30, eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in