2009-10-01, 22:31
  #8473
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
P3RK3L3 du är patetisk så hälften vore nog

Själv tycker jag att han fiskar arga sillstrypare på ett alldeles lysande sätt.

+1
Citera
2009-10-01, 22:37
  #8474
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Därför undrar jag, om det nu visar sig att flane-ängeln var den som babblat, vad fanns det för allmänintresse? Tror du Migrationsverket anser att en uppkommande fotbollsmatch är anledning nog?

Alldeles oavsett vad man tycker om att en tjänsteman på Migrationsverket läcker uppgifter, som för övrigt inte är sekretessbelagda och därför knappast "känsliga" i ordets rätta bemärkelse, kan man ju inte komma i från att frågan om Wandersons eventuella avsaknad av arbetstillstånd har ett klart allmänintresse. Det är ju en av allsvenskans hetaste spelare, för det första. För det andra så kunde det ju ha varit så att Wandersons avsaknad av arbetstillstånd kunde ha medfört att Gais förlorar flera poäng vilket får till följd att den allsvenska tabellen kastas om rejält; det får man väl ändå kalla för ett allmänintresse?

Förresten måste alla teorier om att det var just styrelsemedlemmen i Änglarna som läckte uppgifterna betraktas som spekulationer innan man har något mer handfast att gå på.
Citera
2009-10-01, 22:39
  #8475
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
På vilket sätt griper jag efter halmstrån? Att GAIS ledning i mångt och mycket är inkompetent har jag vetat i snart 14 år, det du inte riktigt fattat är att inkompetens tyvärr inte är olagligt. Det är nog inte heller olagligt att som betrodd tjänsteman inom våra sociala och juridiska myndigheter prata med media så länge det är inom allmänintresse. Därför undrar jag, om det nu visar sig att flane-ängeln var den som babblat, vad fanns det för allmänintresse? Tror du Migrationsverket anser att en uppkommande fotbollsmatch är anledning nog?
F.ö. undrar jag vilken fokus det är som helt lyfts bort från GAIS inkompetenta ledning? Finns inte en enda artikel på nätet som jag kan hitta som ens berör ämnet 'vem va're som skvallra'...
Eller tyckte du bara det var jobbigt när det för oss andra här blev rätt uppenbart att det finns fog för misstankar om en viss anställd på MV? Att du inte får clowna dig som vanligt?

Pajas.

En fotbollsmatch kan nog vara allmänintresse nog ska du se, dock är det helt jävla irrelevant då jag högaktningsfullt skiter i repressalierna skvallertanten på Migrationsverket kan bli tilldelad. Och fokusen jag pratade om var diskussionerna i så gott som alla forum där saken diskuteras, vart någonstans nämnde jag några artiklar? Men frukta inte, jag blir inte direkt förvånad om mediadrevet redan är igång om MV-spåret när mamma väcker dig imorgon, du förstår, Gais är helt enkelt för ointressanta för att hålla liv i en sån här grej, media behöver lag som Blåvitt som berör

Vem av oss som är en pajas trodde jag redan var utagerat
Citera
2009-10-01, 22:53
  #8476
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Alldeles oavsett vad man tycker om att en tjänsteman på Migrationsverket läcker uppgifter, som för övrigt inte är sekretessbelagda och därför knappast "känsliga" i ordets rätta bemärkelse, kan man ju inte komma i från att frågan om Wandersons eventuella avsaknad av arbetstillstånd har ett klart allmänintresse. Det är ju en av allsvenskans hetaste spelare, för det första. För det andra så kunde det ju ha varit så att Wandersons avsaknad av arbetstillstånd kunde ha medfört att Gais förlorar flera poäng vilket får till följd att den allsvenska tabellen kastas om rejält; det får man väl ändå kalla för ett allmänintresse?
Fast då är ju just endast de matcher som spelats innan ansökan kommit in, d.v.s. de innan 17 sep. intressanta och dom är ju redan preskriberade, nu visste kanske inte 'informatören' detta iof. Men om det nu visar sig vara blåvitaren köper jag aldrig att det var av någon form av allmännytta som var anledningen. Inte för att denna diskussionen kommer någon vart, vem det var kommer aldrig komma fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Förresten måste alla teorier om att det var just styrelsemedlemmen i Änglarna som läckte uppgifterna betraktas som spekulationer innan man har något mer handfast att gå på.
De är rena spekulationer och inget annat. Som jag skrev i början av denna debatten, jag blir bara mer och mer nöjd över hur denna soppa utvecklas. Jag kan komma att bli av med en grovt inkompetent sportchef till det lag jag stöttar. Som jag längtat.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
En fotbollsmatch kan nog vara allmänintresse nog ska du se, dock är det helt jävla irrelevant då jag högaktningsfullt skiter i repressalierna skvallertanten på Migrationsverket kan bli tilldelad. Och fokusen jag pratade om var diskussionerna i så gott som alla forum där saken diskuteras, vart någonstans nämnde jag några artiklar? Men frukta inte, jag blir inte direkt förvånad om mediadrevet redan är igång om MV-spåret när mamma väcker dig imorgon, du förstår, Gais är helt enkelt för ointressanta för att hålla liv i en sån här grej, media behöver lag som Blåvitt som berör
Bwahahaa... Så det är det det handla om? Du saknar blåvita rubriker i gepe? Jaja, du ska nog få dom snart lilla putte-nutte. Fortsätt du att hänga på forum och bli irriterad på att folk inte tror och tycker som du. Kan du bli mer patetisk? Sov sött och akta dig för mardrömmar om bortspelat guld på måndag.

Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Vem av oss som är en pajas trodde jag redan var utagerat
Jolly good played sir.

Pajas.
__________________
Senast redigerad av Bornet 2009-10-01 kl. 23:01.
Citera
2009-10-01, 23:25
  #8477
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Ett bra fotbollslag vinner oavsett plan eller arena. Laget som har hemmaderby får fler platser. Men det här med platser tänker jag inte diskutera med en IFK skatte & stolpfuskare. Syftar på IFKs katastrofala sätt att sköta sista matchen.

Jag minns när dif var som störst och bäst. Helvete vad dom spöa oss! Och då var det ingen som klagade på att vi spelade på Råsunda. Tvärtom! Majoriteten var glada eftersom då kunde difs alla medgångssupportrar och fjortisbrudar få plats också. Dessutom genererade det satans mycket mer pengar!

Sen är det inte AIKs fel att söderstadion och stockholmsstadion inte tar in fler åskådare. Vi får höra mycket skit från andra lag att vi är ute i förortern och att vi är tattare, men egentligen mina damer och herrar så har vi gjort ett jävla klipp . Så kalla oss Solnatattare!

Sen att dif spelade på kristinebergs ip i många herrans år i början av sekelskiftet är det inte många som vet! Då var kungsholmen inte mycket till innestad precis. Åkrar, tvätteri samt St: görans sjukhus. Bönder? Kungsholmstattare? Säljer sig? ooh!. Det är så förbannat gott att vara AIKare idag. Men det kommer vi få äta upp, antingen nu när vi blir av med guldet vi nästan kan röra eller om 10 år. Vem vet. Men man måste njuta lite i av fotbollen ibland. Hata Göteborg

Det bör tilläggas att även IFK Göteborg, Örgryte och Gais spelar alla sina bortaderbyn på sin hemmaarena
Citera
2009-10-01, 23:35
  #8478
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Snubben är IFK through and through och jobbar på Migrationsverket. Klart som fan han ligger bakom det hela. IFK Göteborg alltså. Maken till osportsliga jävlar får man fan leta efter... Sannerligen osvenskt beteende. Fusk och fult spel. De där 18 titlarna börjar kännas smått tveksamma nu.

IFK - Sveriges Juventus.

Jag spyr.

Detta har ingenting med föreningen att göra din mupp! Om du spyr över detta så kan du ju spy när ajk-supportrar bränner ner församlingsgårdar och dödar människor! Precis - dödar människor! DET har lika mycket med AIK att göra som detta har med IFK Göteborg. Du kan börja med att spy på det om du ska spy över supportrars auktioner, så kan vi ta allt annat sedan!
Citera
2009-10-01, 23:46
  #8479
Medlem
reitschules avatar
Självklart fattar jag också att de antagligen inte kommer ta till något poängavdrag, men drömma får man väl? Lite tur ska väl även vi ha i år..

Bara jag som tycker att det är konstigt att "klubben kan komma att klara sig utan poängavdrag, eftersom ingen protesterade innan ett nytt tillstånd söktes"?
(citat från fk.)

Hur bra koll har de allsvenska lagen på de andra lagens utländska spelares uppehållstillstånd..? Hur ska man kunna protestera om någonting som man inte har en chans att veta? Då blir ju sensmoralen: "Om du gör fel, gör det jävligt tyst, annars kan du bli straffad."

Om straffet nu blir böter missgynnar ju det bara den som gjort fel, de lagen som tidigare mött Gais med Wanderson (som ju faktiskt gör en hel del för lagets spel) har då alltså utsatts för en orättvis konkurrenssituation, men kommer inte alls att få någon som helst ersättning för det? Då är det helt enkelt bara att bygga upp en ordentlig sparkista för kommande böter för att därefter slänga in vem som helst, när som helst, oavsett speltillstånd eller uppehållstillstånd..
Citera
2009-10-01, 23:54
  #8480
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Bwahahaa... Så det är det det handla om? Du saknar blåvita rubriker i gepe? Jaja, du ska nog få dom snart lilla putte-nutte. Fortsätt du att hänga på forum och bli irriterad på att folk inte tror och tycker som du. Kan du bli mer patetisk? Sov sött och akta dig för mardrömmar om bortspelat guld på måndag.

Nej, vad detta handlade om var att jag tyckte fokus bland annat härinne hade lyfts från Wandersson och istället hamnat på IFK, vilket vem som helst förutom du förstår är helt befängt. Sen började du skriva om artiklar, vilken var irrelevant som vanligt när du har fingrat på tangenterna
Citera
2009-10-01, 23:58
  #8481
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Snubben är IFK through and through och jobbar på Migrationsverket. Klart som fan han ligger bakom det hela. IFK Göteborg alltså. Maken till osportsliga jävlar får man fan leta efter... Sannerligen osvenskt beteende. Fusk och fult spel. De där 18 titlarna börjar kännas smått tveksamma nu.

IFK - Sveriges Juventus.

Jag spyr.

Precis så är det. Vill man vinna titlar håller det inte att vara Mr Nice Guy.

Och i likhet med Juve kommer Blåvitt snart att ha två stjärnor ovanför klubbmärket.

Håkan Mild - Sveriges Moggi.
Citera
2009-10-02, 00:22
  #8482
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Nej, vad detta handlade om var att jag tyckte fokus bland annat härinne hade lyfts från Wandersson och istället hamnat på IFK, vilket vem som helst förutom du förstår är helt befängt. Sen började du skriva om artiklar, vilken var irrelevant som vanligt när du har fingrat på tangenterna
Så kort och gott tyckte du det var jobbigt att anonyma användare på ett öppet nätforum diskuterade mer utav det faktum att en av deras anställda var blåvitare istället för att diskutera det som redan fastslagits i reguljär media, nämligen att Wandersson saknade arbetstillstånd? Och att detta var för dig helt "befängt"? Att folk diskuterade det dom själva tyckte var mer intressant?
Heeeeeeerre gud...




I övrigt brukar jag utgå från medialt perspektiv när någon pratar om 'fokus' på aktuella händelser, vet du varför? Därför att folk som dig och deras fokus inte direkt känns sådär upphetsande. Faktum är att jag knappast kunde bry mig mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Håkan Mild - Sveriges Moggi.
Förutom att Moggi inte ligger med Thailändska servitriser... Vad vi vet
Citera
2009-10-02, 00:26
  #8483
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Suck. Ja, jag är cp-skadad.

Skönt att du har lite självinsikt trots allt

Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Därför fattar jag inte att Bajset IF är förföljda utav SvFF utan tror istället att de helt enkelt förtjänar att ligga på den tabellplats de gör.

Dom förtjänar faktist att ligga på kvalplatsen bara de att dom ska ha ett antal poäng till som dom blivit berövade på av främst domare strömbergsson
Citera
2009-10-02, 00:30
  #8484
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Skönt att du har lite självinsikt trots allt



Dom förtjänar faktist att ligga på kvalplatsen bara de att dom ska ha ett antal poäng till som dom blivit berövade på av främst domare strömbergsson
...och AIK ska egentligen ha guldet från 06 och IFK ska kanske lirat Chamions League 08...


Det va ett jävla gnäll på dig. Är varenda jävla totte från söder ett curlingbarn i dessa dagar eller vad fan é detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in