2009-10-22, 17:03
  #9685
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jo nu har det ju varit bestämt ett tag att matchen ska börja så tidigt. Mend et jag opponerar mig emot är att spelarna måste gå direkt ur sängen in på arenan (du förstår säkert vad jag menar).

Det är dessutom långt ifrån alla som är särskilt mogonpigga. Och nej, jag syftar inte till Dulee. Varken hjärnan eller kropp är ju inte direkt på topp så tidigt på dagen.

Jag förstår precis vad du menar. Men 12.30 är knappast morgon för en normal person och inte heller för en elitidrottare.

Jag skulle gissa på att aik brukar ha samling runt 9 på karlberg för att i lugn och ro gemensamt äta frukost och gå igenom matchen. Därefter ta det lugnt och snacka ihop sig om vad som komma skall. Vid 10.30-11 går bussen till råsunda för ombyte och uppvärmning.

Träffas man inte på karlberg så träffas man direkt på Råsunda för gemensam frukost osv.

Tror tillomed det kan vara ett plus för spelarna att få spela mitt på dagen då det är ljust istället för på kvällen då det är mörkt. Men vafan, det är rena spekulationer från bådas våra håll och egentligen så hoppas jag att ni kör en kryssmatch.
Varför jag skriver så jävla mkt är för att jag har podcast utbildningar här och dom är så förbannat tråkiga så jag står fan knappt ut.
Citera
2009-10-22, 17:38
  #9686
Medlem
Rubarth23s avatar
12.30 är en jävla pisstid. Men samtidigt, 19.30 på en Söndag är inte bättre.
Derbyn ska spelas 20.00 på måndagar, inget snack.
Citera
2009-10-22, 18:30
  #9687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
12.30 är en jävla pisstid. Men samtidigt, 19.30 på en Söndag är inte bättre.
Derbyn ska spelas 20.00 på måndagar, inget snack.

Måndag av alla dagar? Varför. Tråkigt nog kommer vi aldrig komma tillbaka till den tid när alla omgångar spelades samma dag och tid.
Citera
2009-10-22, 19:02
  #9688
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Måndag av alla dagar? Varför. Tråkigt nog kommer vi aldrig komma tillbaka till den tid när alla omgångar spelades samma dag och tid.

Så man bara kan se en match? Man sliter sitt hår varje gång det är champions league av just den anledningen.
Citera
2009-10-22, 19:05
  #9689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Menar förra säsongen och bakåt. Innan TV4s köp av C+.
Tror de hände innan också, men jag är inte säker
Citera
2009-10-22, 19:06
  #9690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
12.30 är en jävla pisstid. Men samtidigt, 19.30 på en Söndag är inte bättre.
Derbyn ska spelas 20.00 på måndagar, inget snack.

Inget slår en lördag klockan 16.00. Så sämst så att det fan inte finns.

Tätt, tätt bakom det kommer klockan 12.30 oavsett dag. Öl-haken har ju knappt öppnat då.
Citera
2009-10-23, 02:37
  #9691
Medlem
Bornets avatar
MFF kl 19.00 på en fredag i höstrusket. Självklart ska det troligtvis regna.

Säg vad man vill om vissa ansvariga på Gaisgården, inkompetensen flödar likt ett Niagarafall, men att ge gratis inträde till matchen var nog en klok idé. Arenan är fullbokad och man går redigt med plus i kontoboken via spons, underbart.
Så varfö kan man inte somna?
Jag repeterar; MFF kl 19.00 på en fredag i höstrusket. Självklart ska det troligtvis regna.
Just det faktum att arenan är 'uppbokad' är ju ett sånt jävla tydligt signalement på att en tredjedel inte kommer att dyka upp. Folk har plockat hejdlöst för många biljetter 'eftersom det var gratis'. De som väl kommer att dyka upp är de samma trötta jävla derby-typer som tycker att allt utom 'Heja GAIS' borde vara förbjudet att skrika på arenan och sjunger man okvädinsord om motståndarna blir det ett jävla liv om 'sportmanship'.
Allt kommer gå åt helvete och kvällen kommer sluta med en dyngfylla och brustet hjärta. Varför ska det va på detta sättet?
Citera
2009-10-23, 02:43
  #9692
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
MFF kl 19.00 på en fredag i höstrusket. Självklart ska det troligtvis regna.

Säg vad man vill om vissa ansvariga på Gaisgården, inkompetensen flödar likt ett Niagarafall, men att ge gratis inträde till matchen var nog en klok idé. Arenan är fullbokad och man går redigt med plus i kontoboken via spons, underbart.
Så varfö kan man inte somna?
Jag repeterar; MFF kl 19.00 på en fredag i höstrusket. Självklart ska det troligtvis regna.
Just det faktum att arenan är 'uppbokad' är ju ett sånt jävla tydligt signalement på att en tredjedel inte kommer att dyka upp. Folk har plockat hejdlöst för många biljetter 'eftersom det var gratis'. De som väl kommer att dyka upp är de samma trötta jävla derby-typer som tycker att allt utom 'Heja GAIS' borde vara förbjudet att skrika på arenan och sjunger man okvädinsord om motståndarna blir det ett jävla liv om 'sportmanship'.
Allt kommer gå åt helvete och kvällen kommer sluta med en dyngfylla och brustet hjärta. Varför ska det va på detta sättet?

Spelar det verkligen någon större roll om det kommer 13 000 eller 18000? Ni får väl in lika mycket pengar genom sponsordealen? Ingen kommer ta publiksiffran på "allvar" ändå, så officiellt så spelar det väl inte så stor roll om det inte blir fullsatt?

Regnig fredagskväll kan kanske spenderas på annat roligare sätt som du säger, som på sportbar med go mat och riktig öl framför en guldmatch t.ex.

Sov gott, nu blir det sängen för mig iaf! Se till att stoppa gröthalsarnas framfart i maratontabellen.
Citera
2009-10-23, 03:56
  #9693
Medlem
LikeAGloves avatar
Då så kamrater, ikväll kan det bli ett avgörande
Citera
2009-10-23, 11:31
  #9694
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Då så kamrater, ikväll kan det bli ett avgörande
Va fint då att ni inte ens kan få ihop en enda buss till BP.... På en fredag. I en glödhet guldstrid.
Citera
2009-10-23, 11:38
  #9695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Va fint då att ni inte ens kan få ihop en enda buss till BP.... På en fredag. I en glödhet guldstrid.

Ja du, när man måste skänka bort biljetterna för att få mer än 5000 pers till arenan ska man väl bara hålla käften va?
Citera
2009-10-23, 13:29
  #9696
Medlem
unclefloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ja du, när man måste skänka bort biljetterna för att få mer än 5000 pers till arenan ska man väl bara hålla käften va?

Visst har årets publiksiffror var dåliga, men vem fan bryr sig om kvantiteten.. Vi rullade bussar till Kaamaa i en hyfsat betydelselös match ena veckan, blåvitt rullar inte en (1!) enda buss till en match som kan vara jävligt vital i guldstriden veckan efter. Det är ruggigt mer pinsamt än vårt snitt, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in