Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Som sagt, IFK Göteborg var ju med trots de betydligt allvarligare skadorna än AIK åkte på. Hysén+Wanderson gjorde lika många mål som hela AIK
Hysén hade stor del av framgångarna, men du kan väl hålla med om att ett lag som snittar 1.2 gjorda per match inte brukar sluta i toppen. Man släppte in 4 mål färre än IFK Göteborg, ingen stor skillnad. Frammåt skiljer 17 mål

Ja alltså, jag är inte 100 på vad du vill ha sagt. Vi har ju redan konstaterat att IFK hade det värre med skadorna. Att AIK hade problem med målskyttet visste vi också, det var därför Flavio kom till laget, och man gjorde fler mål efter det.
IFK är ett riktigt duktigt lag, men personligen tror jag att även om man hade haft samma lag som i början av säsongen hela året, fast utan Hysen, så hade det gått sämre än det gjort.
Med det sagt hoppas jag att vi gör lite fler mål nästa säsong, visst kan jag uppskatta taktik, men målkalas är minst lika roliga att titta på