2009-11-03, 15:28
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Att han var tvungen att gå var de flesta överens om.

Selektivt minne? Hur var det nu...? "Vi vill ha Norling kvar!"

Citat:
Samtliga klubbens organiserade supportergrupperingar har tidigare mycket tydligt ställt sig bakom Rikard Norling i tränarfrågan. Detta gäller fortfarande till 100 %.
....
Vi uppmanar därför alla engagerade supportrar att ta sig till Råsunda imorgon för att dels visa vårt stöd till Rikard Norling och AIK:s framtid men samtidigt också deklarera vår ståndpunkt gällande sportchefen Ola Andersson och VD Charlie Granfelt och därmed se till så att inte morgondagens match blir det sista vi ser av Rikard i AIK.

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=262948
Senast redigerad av padron 2009-11-03 kl. 16:00.
Citera
2009-11-03, 15:54
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Att han var tvungen att gå var de flesta överens om.

Du skämta oss aprilo?
Citera
2009-11-03, 16:20
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Att Hysen tackade klacken var stort under dom förutsättningarna.
Att lågpannade idioter hånade honom i stället visar vad AIK är.

Lustigt att ingen ropar på Norling nu? Han var ju så satans rätt
för AIK.

Jävlars vad tuff du var nu. Lika tuff som Jennekvist.

Jag är djupt imponerad.

Tack tack, sällan har väl en stad förnedrats på så många sätt som i söndags?

Ang. Norling så förstår jag inte hur du menar? Rikard är en legend inom klubben och alla, inte minst Micke Stahre, poängterar gång på gång hans betydelse för att AIK idag står som seriesegrare i.o.m. hans arbete med klubben, samt givetvis också genom allt han har lärt ut till Stahre som hans överordnade.

I läget Rikard avsattes trodde vi på honom och det är inte en åsikt någon tar tillbaka idag. Det är ju svårt att sia om framtiden, kanske hade vi vunnit serien ännu mer överlägset med Rikard den här säsongen, vem fan vet? Men nu tog istället Micke Stahre över och vann serien åt oss och därför hyllar vi Micke Stahre idag. Han har från dag 1 haft förtroendet från oss supportrar och har förvaltat det på bäst tänkbara sätt.
Citera
2009-11-03, 16:55
Medlem
Viking-s avatar
Norling var en fantastisk tränare som 90% av alla AIK:are håller väldigt högt, han byggde grunden för vad vi har idag, han var delaktig i det scoutingarbete som idag har gett oss bla Obolo & Ortiz. För mig var han som tränare vad Krister Nordin var som spelare, och endå var jag för ett tränarbyte, och det var många andra AIK:are också. Han hade många bra ideer, men det var något som fattades, AIK kändes lite för mycket som ett wild card, det var för lite disciplin i truppen och spelarna visste inte riktigt vilken roll de hade i klubben. Det var en ganska komplicerad situation, ingen ville att han på något sätt skulle få sparken eller så, men hur ska man annars byta ut en tränare? Det bästa hade nog varit att ha kvar Norling i organisationen på en annan post, men det blev som det blev, hanterades ganska osnyggt och ledde snabbt till en intern kris, men Stahre är en annan AIK-doldis som vi visste att vi kunde lita på, dock var det inte många som trodde att han skulle ha sådana resultat direkt, klart positiv överraskning.
Kan man vara både glad och ledsen över ett beslut? I så fall är det så jag känner ang Norling-affären.
Citera
2009-11-03, 17:14
Medlem
Rubarth23s avatar
Riktigt härligt guldfirande igår!
Artisterna förstörde det hela enligt mig, speciellt Dogge som sjöng om att han var en "bad-boy från botkyrka?"
När Åh Vi e AIK spelades upp första gången trodde alla att spelarna skulle komma in, och massor av bengaler brändes av, istället kom artister och Charlee Mian

Stort av Bojan att hylla Tjerna, annars var det feststämning vid Åh vi e AIK, sm-guld sm-guld, sm-guld, sm-guld och Tjerna till landslaget!

Haha kul att se att folk hade med sig champagne och glas med sig in på läktaren

Fan vad folk det var i shopen innan och efter! Guldtröjan kommer vara ett minne för livet

Tråkigt att höra från folk att det var många AIKare som fick smaka på astfalt efter att ha blivit attackerade på stan när de inte gjort någonting. Och ja det rörde sig om helt vanliga Gnagare.

Tro det kommer bli mycket stökigt vid cupfinalen!
Drygt 13 000 biljetter sålda är riktigt dåligt.
Citera
2009-11-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Riktigt härligt guldfirande igår!
Artisterna förstörde det hela enligt mig, speciellt Dogge som sjöng om att han var en "bad-boy från botkyrka?"
När Åh Vi e AIK spelades upp första gången trodde alla att spelarna skulle komma in, och massor av bengaler brändes av, istället kom artister och Charlee Mian

Stort av Bojan att hylla Tjerna, annars var det feststämning vid Åh vi e AIK, sm-guld sm-guld, sm-guld, sm-guld och Tjerna till landslaget!

Haha kul att se att folk hade med sig champagne och glas med sig in på läktaren

Fan vad folk det var i shopen innan och efter! Guldtröjan kommer vara ett minne för livet

Tråkigt att höra från folk att det var många AIKare som fick smaka på astfalt efter att ha blivit attackerade på stan när de inte gjort någonting. Och ja det rörde sig om helt vanliga Gnagare.

Tro det kommer bli mycket stökigt vid cupfinalen!
Drygt 13 000 biljetter sålda är riktigt dåligt.
Har ni inte sålt mer än 13 000? Trodde det skulle komma fler nu när ni vunnti guld.

Och det är nog mist lika stor risk för bråk under cupfinalen som det var under finalen.

Och ni får vara glada för att dogge inte försökte få er att köpa cyklar
Citera
2009-11-03, 17:30
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Har ni inte sålt mer än 13 000? Trodde det skulle komma fler nu när ni vunnti guld.

Och det är nog mist lika stor risk för bråk under cupfinalen som det var under finalen.

Man räknar med ca 23000 biljetter sålda till cupfinalen, känns inte orealistiskt.
Citera
2009-11-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap

Hur många har ni sålt/köpt till cupfinalen?
Citera
2009-11-03, 17:41
Medlem
Vuxenkos avatar
Angående Norling kommer han alltid vara en legend i mina ögon. Och jag hoppas att han en dag ska få höja Lennart Johanssons pokal mot Norra Stå!

Ang. cupfinalen så tror jag inte på lika mycket stök som i göteborg i söndags, då det helt enkelt är en "mindre" match. Jag tycker dock cupen är viktigt då det är en andra chans ut i europa (vilket vi redan är i).

Hoppas nu att Burgic får hoppa in i finalen och hänga en kasse, Burgic är en spelare jag alltid har gillat i AIK.
Citera
2009-11-03, 17:42
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Man räknar med ca 23000 biljetter sålda till cupfinalen, känns inte orealistiskt.
Tror faktiskt tyvärr på max 20 k
Citera
2009-11-03, 17:58
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Tack tack, sällan har väl en stad förnedrats på så många sätt som i söndags?

Genom att kasta flaskor på tjejer menar du?

Citat:
Ang. Norling så förstår jag inte hur du menar? Rikard är en legend inom klubben och alla, inte minst Micke Stahre, poängterar gång på gång hans betydelse för att AIK idag står som seriesegrare i.o.m. hans arbete med klubben, samt givetvis också genom allt han har lärt ut till Stahre som hans överordnade.

Norling är en loser helt enkelt, överglänst av en ungdomstränare från Hammarby och Väsby. Stahre vann guld, Norling vann nada.

Eller förlåt, han vann väl superettan?

Citat:
I läget Rikard avsattes trodde vi på honom och det är inte en åsikt någon tar tillbaka idag. Det är ju svårt att sia om framtiden, kanske hade vi vunnit serien ännu mer överlägset med Rikard den här säsongen, vem fan vet? Men nu tog istället Micke Stahre över och vann serien åt oss och därför hyllar vi Micke Stahre idag. Han har från dag 1 haft förtroendet från oss supportrar och har förvaltat det på bäst tänkbara sätt.

Ännu mer överlägset? Hur tänkte du nu? Är det överlägset att vinna
med 4 poäng?
Citera
2009-11-03, 18:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Oj vad fel du hade på alla punkter. Knullade innan, under och efter match. På plan och utanför.

Vi blev knappast knullade på någon punkt.

AIK myglade till sig guldet. Offsidesituation vid AIK:s första mål, skandal att målet inte döms bort.

AIK:s spelare var riktigt duktiga på att slänga sig i tid och otid.

AIK:s byten var under alla kritik, varje spelare tog en kvart på sig att lämna plan. Snacka om att sabotera spelet.

Jag såg ingen av våra supporters bete sig illa innan matchen, däremot så var jag själv nära att få både stenar och brinnande facklor på mig, och nej jag gick inte jämnsides med AIK-tåget, jag stod på andra sidan ån och köa vid insläppet. Har bilder som jag tog med min kamera på detta svineri. Det Glenn Hysén med dotter blev utsatt för är helt oförlåtligt, ge oss namnen på svinen som kastade glasflaskor och öl mot honom och dottern, riktigt vidrigt gjort.

Mutumba borde satsa på en karriär som stuntman, passar nog honom bättre.
Det enda som jag reagera över var smällaren som kastades in mot er målis, dåligt av den som gjorde detta, men överlag så skötte vi oss exemplariskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in