2009-09-23, 18:09
Medlem
Mr. Majestyks avatar
I natt drömde jag att GAIS vann med 2-0 borta mot Bajen. I vaket tillstånd är jag mer orolig. Känns som att det kan bli torsk ikväll. En poäng skulle vara oändligt mycket värt för att hålla avståndet.
Citera
2009-09-23, 18:11
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
I natt drömde jag att GAIS vann med 2-0 borta mot Bajen. I vaket tillstånd är jag mer orolig. Känns som att det kan bli torsk ikväll. En poäng skulle vara oändligt mycket värt för att hålla avståndet.

Ni lär inte behöva vara oroliga över att släppa in några mål mot ett Bajen som är helt impotent framåt, dessutom utan Dahl. Ni får med andra ord minst oavgjort.

/feldgrau
Citera
2009-09-23, 18:14
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Stabil ekonomi: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article5844903.ab

AIK tar ett kortfristigt lån på 8 miljoner för att stärka likviditeten.

/feldgrau

Sorgligt men sant... År av ekonomisk misskötsel har lett AIK till det här läget. Kassaflödet är negativt p.g.a. av en alldeles förs stor organisation och med för små intäkter. Om vi ägde våra egna arrangemang hade läget varit ett annat. Sen har vi ju ett damlag som kostar onödiga pengar och eventuellt lite för många anställda såväl på plan som utanför.

Kanske kan Europaspel nästa säsong snygga till det hela lite men antagligen bara tillfälligt. Så här illa ser det ut.
Citera
2009-09-23, 18:41
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Gav bort säsongskortet, orkar inte se bajen något mer iår..siktar in mig på superettan istället. Så här slutar kvällens matcher:

Bajen-Gais 1-2 (bajen gör äntligen mål)
Häcken-KFF 2-1 (Tack för iår Kalmar)
ÖSK-Gbg 2-1 (ÖSK grymt svårslagna)
Citera
2009-09-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Gav bort säsongskortet, orkar inte se bajen något mer iår..siktar in mig på superettan istället. Så här slutar kvällens matcher:

Bajen-Gais 1-2 (bajen gör äntligen mål)
Häcken-KFF 2-1 (Tack för iår Kalmar)
ÖSK-Gbg 2-1 (ÖSK grymt svårslagna)

Jag tror däremot att Bajen får samma utlösning som djurgården.
3-0 till bajen.

Sen kommer Örebro tillbaka till verkligheten genom en 0-2 torsk mot götet

Häcken - KFF slutar oavgjort.
Citera
2009-09-23, 18:58
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Stabil ekonomi: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article5844903.ab

/feldgrau
Som gaisare är de väl lite som att skjuta sig i foten med tanke på vår egna klubbs driftverksamhet, men vad pysslar dem med uppe i Stockholm? Känns som att alla tre klubbar har det rätt kärvt just nu och lägg därtill på att man antagligen går miste om ett par derbyn som genererade en hel del intäkter för resp. klubb är det nog verkligen dags att se över finanserna.

GAIS drift är vad jag förstått det även den rätt hårt ansträngd just nu - som tur är har jag iaf fått det försäkrat för mig att det finns pengar hos utomstående som direkt kan komma att användas om det skulle bli akut. Tillräkligt mycket för att jag iaf kan sova gott om nätterna även i dessa dagar.
Citera
2009-09-23, 19:13
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jag tror däremot att Bajen får samma utlösning som djurgården.
3-0 till bajen.

Sen kommer Örebro tillbaka till verkligheten genom en 0-2 torsk mot götet

Häcken - KFF slutar oavgjort.

Vad är detta? En gnagare som är pessimist? Bajen möter ett Gais som är i form (4-0 senast) och sen MFF borta (5-0 senast)..så dåliga som bajen är blir det 0 poäng i dessa matcher mot formstarka lag. Det ser mörkt ut

Sen är ÖSK väldigt svårslagna som sagt..speciellt borta
Citera
2009-09-23, 19:34
Medlem
Ekkys avatar
Citat:

Jävligt mysko får man nog säga. Att lånet dessutom är på sex månader får en att reagera ännu mer. Hur ska man ha råd att betala tillbaka 8 miljoner innan april nästa år? Efter den period på året när man har som allra lägst intäkter?

Lär ju bli en tvångsförsäljning av Obolo eller ett par andra spelare för att kunna täcka det hålet.

/feldgrau

Obolo som är en sån storstjärna är ju jättekonstigt att dem inte lyckades sälja. Borde ju gå som smör i solsken.....
Citera
2009-09-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekky
Obolo som är en sån storstjärna är ju jättekonstigt att dem inte lyckades sälja. Borde ju gå som smör i solsken.....
Någon som vet vad AIK ville ha för honom?
Citera
2009-09-23, 19:49
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekky

Han är en stjärna i AIK i Allsvenskan. That's it. Tror ingen utländsk klubb ser en framtid i honom med tanke på att han inte är värsta målsprutan och för att han är snart 30 samt redan varit proffs i Italien med kasst resultat. Inte för att han inte skulle göra bra ifrån sig i en mycket bättre liga men framtidsutsikterna är väl inte så jävla heta, tråkigt men sant. Hoppas han kan slå sig till ro i Stockholm och vara nöjd med att spela för AIK i Champions League...
Citera
2009-09-23, 19:56
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Han är en stjärna i AIK i Allsvenskan. That's it. Tror ingen utländsk klubb ser en framtid i honom med tanke på att han inte är värsta målsprutan och för att han är snart 30 samt redan varit proffs i Italien med kasst resultat. Inte för att han inte skulle göra bra ifrån sig i en mycket bättre liga men framtidsutsikterna är väl inte så jävla heta, tråkigt men sant. Hoppas han kan slå sig till ro i Stockholm och vara nöjd med att spela för AIK i Champions League...
Va fan perkele, jag satte ölen i näsan....
Citera
2009-09-23, 20:00
Medlem
Ekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3

Jag syftade mest mitt inlägg till herren jag hade en diskussion med för nån vecka sen som hävdade att Obolo var en "världsspelare".

Jag håller helt med dig. Han kommer inte klara sig bättre nån annanstans. Och han gör bäst i att försöka komma till ro i Stockholm och ro hem ett för allsvenskan sett toppkontrakt om möjligt. (Jag vet inget om hans nuvarande kontrakt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in