2009-04-05, 19:26
Medlem
Kalle7s avatar
Malmö blir farliga i år.
Ny stadion där stämningen kommer vara topp i Sverige + ett par nyförvärv som har spissat ti truppen.

Akta dig för Malmö.
Citera
2009-04-05, 19:27
Medlem
semuors avatar
Helsingborgs IF - IFK Göteborg imorgon - hur tror ni att det kommer gå?
Citera
2009-04-05, 19:32
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Helsingborgs IF - IFK Göteborg imorgon - hur tror ni att det kommer gå?

Jag är försiktigt optimistisk för första gången på riktigt länge inför en allsvensk premiär, så 2-1 till Blåvitt.

/feldgrau
Citera
2009-04-05, 20:17
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Även jag känner mig smått optimistisk inför morgondagen och tippar blåvit seger med 1-0, målar gör Wernbloom på hörna sent i första halvlek.
Citera
2009-04-05, 20:34
Medlem
Casabas avatar
http://www.youtube.com/watch?v=dWkV3U_plFA

Haha, verkar vara en dröm för en intervjuare, "women and children first"
Citera
2009-04-05, 21:13
Medlem
Vårat försvar var i allmänhet inte speciellt bra, men om man som Stenman hade ambitionen att konkurrera om målvaktsplatsen kan man inte få vara så förbannat dålig. Han är på dom fyra första målen och i alla fall tre av dom SKA han rädda även om det är dåligt att släppa till lägena.
Citera
2009-04-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Ska bli en intressant förstamatch på säsongen. Vinner Halmstad med 0-3 så blir de SM-guld, blir de oavgjort, hamnar de på en 5-7:eplats ;P

Och när de förlorar?
Citera
2009-04-05, 22:09
Medlem
Shuyins avatar
Åh vad kul det är med Allsvenskan. Jag fick inte den känslan förrän fem minuter före match, packat med folk och så ingångsmarchen. Superbra!

Kort om matchen är att AIK för den över nittio minuter. HBK var verkligen bleka och spelade en dålig variant av 4-2-3-1, bytte till 4-4-2 i andra halvlek, men inte blev det så mycket bättre för det.

AIK däremot hade mycket fart, främst genom Martin Mutumba som jag berömde förra veckan när jag såg AIK-GIF Sundsvall. En riktig lirare helt enkelt! Och på andra sidan fanns Gabriel Özkan som också är riktigt vass.

Största skillnaden mot 2008s spel var forcheckingen i hela laget, en enorm press mot motståndaren hela tiden, till och med mittbackarna. Det bådar gott inför framtiden, men kanske får man problem att pressa mot bollskickligare lag. Det är också kul att se Jorge Ortíz 'take it to the next level', dominant i spelet på mitten utan att egentligen ha jättemycket boll.
Citera
2009-04-05, 23:08
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Största skillnaden mot 2008s spel var forcheckingen i hela laget, en enorm press mot motståndaren hela tiden, till och med mittbackarna. Det bådar gott inför framtiden.
Exakt den forecheckingen hade ni i början av förra säsongen oxå då ni spelade riktigt bra trots uteblivna vinster.....men som senare mattades av ju mer självförtroendet sjönk.
Citera
2009-04-05, 23:12
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Usch gnaget känns väldigt starka, eller är HBK svaga? Hur var denne Raskaj eller vad han heter i Halmstad? Alltså han som jämförts med Zidane..
Citera
2009-04-05, 23:16
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Usch gnaget känns väldigt starka, eller är HBK svaga? Hur var denne Raskaj eller vad han heter i Halmstad? Alltså han som jämförts med Zidane..

HBK är vad dom alltid är, ett mittenlag. Förstår inte riktigt hypen kring dom...
Citera
2009-04-05, 23:24
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Exakt den forecheckingen hade ni i början av förra säsongen oxå då ni spelade riktigt bra trots uteblivna vinster.....men som senare mattades av ju mer självförtroendet sjönk.

Det håller jag inte riktigt med om, visst hade vi en hyfsad press då med. Men det här var något annorlunda, dock är jag ganska säker på att det kommer se annorlunda ut i efterföljande matcher, särskilt på bortaplan.

Jag tror dock att HBK har en bra säsong framöver, de har ett bra lag, men blev nog lite 'rädda' på Råsunda i dag skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in