2009-09-14, 23:25
  #6697
Medlem
Kloptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Känns lite väl att jämföra Adebayor & Kruys agerande.

Tycker absolut inte det är en snygg gest av Kruys men så jävlaaa farligt var det inte, tycker man ser det ganska ofta faktiskt.
Vid målfirande brukar det väl hända titt som tätt att motståndare springer mot bortasupportrarna med ett hyschande finger.

Adebayors uppträdande är ju duktigt mycket värre.

Hur ser ni Difare på Taures uppträdande, är ni en av dom från publiken som stod och hyllade honom när han går och klappar sig för hjärtat när han precis förstört för DIF i en sån pressad situation?


Ur en annan vriden synvinkel på den hela så kanske Tauer "tackar" snubben som kastade in flaskan. För en björntjänst typ, kanske att detta aldrig hade hänt om dom inte kastat in flaskan. Fast var det verkligen så hemskt det Tauer gjorde för belönas med ett rött kort? Han måste ha sagt något väldigt opassande också? eller?

Dock behöver man inte överreagera sådär över huvud taget som han gjorde.

Skulle gärna vilja se något klipp när han hyschar publiken och gör ajjabajja samt ger publiken fingret.
__________________
Senast redigerad av Klopton 2009-09-14 kl. 23:28.
Citera
2009-09-14, 23:25
  #6698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Känns lite väl att jämföra Adebayor & Kruys agerande.

Tycker absolut inte det är en snygg gest av Kruys men så jävlaaa farligt var det inte, tycker man ser det ganska ofta faktiskt.
Vid målfirande brukar det väl hända titt som tätt att motståndare springer mot bortasupportrarna med ett hyschande finger.

Adebayors uppträdande är ju duktigt mycket värre.

Hur ser ni Difare på Taures uppträdande, är ni en av dom från publiken som stod och hyllade honom när han går och klappar sig för hjärtat när han precis förstört för DIF i en sån pressad situation?

Kanske var lite överdrivet, ja, men ändå. I det skedet av matchen och i det läget dif befinner sig i. Dessutom om han nu har gett fingret så får han fan skylla sig själv.

Adebayor har väl i alla fall lite fog för sitt uppträdande.

Undrar också hur fan folk kunde hylla tauer som någon martyr? Han är en usel fotbollsspelare dessutom.
Citera
2009-09-14, 23:28
  #6699
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopton
Fast var det verkligen så hemskt det Tauer gjorde för belönadas med ett rött kort? Han måste ha sagt något väldigt opassande också? eller?
Han "skallade" Kruys en halvmeter från domaren, det var nog det tillsammans med att han sprang fram till Kruys när han inte vill slå hörna pga kastade flaskor och snack med domaren.

Här är det som sågs på tv:
http://tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.1204816&renderingdepartm ent=2.39140

dock ingen repris på vad Kruys gör
__________________
Senast redigerad av Casaba 2009-09-14 kl. 23:35.
Citera
2009-09-14, 23:29
  #6700
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopton
Ur en annan vriden synvinkel på den hela så kanske Tauer "tackar" snubben som kastade in flaskan. För en björntjänst typ, kanske att detta aldrig hade hänt om dom inte kastat in flaskan. Fast var det verkligen så hemskt det Tauer gjorde för belönadas med ett rött kort? Han måste ha sagt något väldigt opassande också? eller?

Tauer gick du dock ut på andra sidan planen.

Rött kort? Nja, tycker egentligen inte det ser så jävla farligt ut, men reglerna säger väl annat. Skönt att Kruys står upp åtminstone, som Casaba påpekade.
Citera
2009-09-14, 23:29
  #6701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Först ett hyschande, sen vickar han på fingret för att avsluta med att dela ut ett långfinger till sektion F/G.
Har du någon länk där man kan se det?
Tyckte mest det såg ut som ett hyschande mot aporna på läktaren.

Otroligt skönt att Malmö lyckades vinna för en gångs skull, ännu skönare att sparka DIF ett steg närmre superettan.

Kruys bör vara given i det centrala mittfältet framöver, grymt passningssäker och bättre blick för spelet än både RÅP & Danne.

Härligt att det lossnade för Ofere till slut, han får gärna trycka dit ett par till nu sista matcherna.

Trist med felaktig offside avblåsning på Agons mål, men vad i helvete sysslar Djurgårdens målvakt med när han knuffar till Agon på det sättet när Agon skjutit trots avblåsningen...

Fint med 3 poäng iallafall, hoppas på en liten spurt likt slutet av säsongen förra året uppåt i tabellen.
Citera
2009-09-14, 23:30
  #6702
Medlem
Kloptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Han "skallade" Kruys en halvmeter från domaren, det var nog det tillsammans med att han sprang fram till Kruys när han inte vill slå hörna pga kastade flaskor och snack med domaren.

Ja det såg jag men kruys huvud rördes ju knappt.. verkade mer vara en väldigt närgången diskussion. Mesig skallning isåfall, ingen zidane precis.

Kan inte ha varit därför han åkte ut väl? Kortet kom ju flera minuter efteråt? Fast domaren hade ju fullt upp att bära flaskan.. Förstår inte varför malmö spelarna höll för munnen för kruys? Det måste ha varit någon dispyt dom emellan.. Kruys fick han gult kort för att ha provocerat publiken? Plockat upp flaskan? Snackat?
__________________
Senast redigerad av Klopton 2009-09-14 kl. 23:42.
Citera
2009-09-14, 23:32
  #6703
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Jag var inte där, jag såg det på repris efter repris på tv, var du i sektionen han hyschade, eller såg du det på långt håll, eller hörde det från polare? Det som visades på tv hur som helst var ett hyscande/ajabaja finger som på gick i högst 2 sek, han tog knappast märkvärdigt lång tid på sig att förbereda sig för hörnan heller om det nu var det. Se repriserna du också och berätta gärna vad det är man inte ser.

Jag är dock stolt över att Kruys står upp och inte skämmer ut sig som varenda jäkel i fotbollsvärlden efter att Tauer går in och bumpar huvud med honom.

edit: såg nu ditt inlägg och om han räcker finger är det självklart att gå för långt men ändå så är det inget som inte hänt tidigare, inte värt rött kort, etc. Har varit med om många gånger då målvakter står och skrattar åt en, gör gester etc., det är inget ovanligt och hade knappast kommenterats speciellt om inte dif supportrarna hade kunnat hålla sig till läktaren.
jag stod i sektionen kunde dock inte se tydligt om han räckte fingret eller gjorde nått "förvridet" ajjabajja-tecken. Men jag tog det dock som ett långfinger. Dock tror jag inte DIF hade kunnat hämta upp sig till ett kryss då spelet i andra var väldigt tamt.
Fan va trist det känns, jag vill inte sätta mig på planet ner till skåne igen!!!!!
Citera
2009-09-14, 23:35
  #6704
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba

Jag var inte där, jag såg det på repris efter repris på tv, var du i sektionen han hyschade, eller såg du det på långt håll, eller hörde det från polare? Det som visades på tv hur som helst var ett hyscande/ajabaja finger som på gick i högst 2 sek, han tog knappast märkvärdigt lång tid på sig att förbereda sig för hörnan heller om det nu var det. Se repriserna du också och berätta gärna vad det är man inte ser.

Jag är dock stolt över att Kruys står upp och inte skämmer ut sig som varenda jäkel i fotbollsvärlden efter att Tauer går in och bumpar huvud med honom.

edit: såg nu ditt inlägg och om han räcker finger är det självklart att gå för långt men ändå så är det inget som inte hänt tidigare, inte värt rött kort, etc. Har varit med om många gånger då målvakter står och skrattar åt en, gör gester etc., det är inget ovanligt och hade knappast kommenterats speciellt om inte dif supportrarna hade kunnat hålla sig till läktaren.
Jag sitter på Sektion F, dvs mitt framför honom när han kommer gående ut för att slå hörnan. Var både nykter och tillräckligt vaken för att kunna se vad som hände.
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan


Har han gjort det så lär det med all säkerhet komma fram, och då ska även jag säga att det var idiotiskt och grymt provocerande. Tills dess kan vi dock avfärda dig som en oxtokig gårdare som nyss fått smisk, och därför måste göra det ena märkliga uttalandet efter det andra på ett forum.
Hur ska det komma fram? Det fanns inga kameror i närheten. Det skulle vara om någon på läktarn plåtat eller filmet. Den fega fittan lär ju knappast erkänna det själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Har du någon länk där man kan se det?
Tyckte mest det såg ut som ett hyschande mot aporna på läktaren.

Otroligt skönt att Malmö lyckades vinna för en gångs skull, ännu skönare att sparka DIF ett steg närmre superettan.
Nej, vad skulle det vara för länk? Du får helt enkelt lita på mig.
Citera
2009-09-14, 23:37
  #6705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Kanske var lite överdrivet, ja, men ändå. I det skedet av matchen och i det läget dif befinner sig i. Dessutom om han nu har gett fingret så får han fan skylla sig själv.

Adebayor har väl i alla fall lite fog för sitt uppträdande.

Undrar också hur fan folk kunde hylla tauer som någon martyr? Han är en usel fotbollsspelare dessutom.
Jo, det är helt klart provocerande av honom, försöker dock hitta videoklipp där man kan se ordentligt vad han gör.
Reagerade överhuvudtaget inte på att han hyschat mot dom förrän Fjällström visade det.

Hur fan fungerar DIF's säkerhet egentligen, är det OK att dom två tomtarna får vandra in från publiken i promenadtempo in på halva planen innan någon överhuvudtaget börjar agera?

Punga upp böter & ner i superettan med aporna.

Det hör egentligen inte hit men Adebayor hade inte anledning att bete sig som han gjorde, det är han som är fittan från första början.
Citera
2009-09-14, 23:41
  #6706
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hur ska det komma fram? Det fanns inga kameror i närheten. Det skulle vara om någon på läktarn plåtat eller filmet. Den fega fittan lär ju knappast erkänna det själv..

Brukar det inte sitta en rad med pressfotografer vid långsidan och kortsidan som kan tänkas ha fångat ögonblicket? Tycker mig se dessa väldigt ofta på Stadion iaf.
Citera
2009-09-14, 23:46
  #6707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Nej, vad skulle det vara för länk? Du får helt enkelt lita på mig.
Länk med klipp på situationen, kanske?

Känns svårt att lita på en DIFare i detta läget just nu när dom är halvvägs nere i superettan och antagligen jävligt bittra.
Citera
2009-09-15, 00:08
  #6708
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Länk med klipp på situationen, kanske?

Känns svårt att lita på en DIFare i detta läget just nu när dom är halvvägs nere i superettan och antagligen jävligt bittra.
Tror du inte att någon skulle länka om det fanns?! Jag stod själv på andra sidan, men de jag har talat med som stod/satt på E/F/G som uppmärksammade situationen säger att han pekade finger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in