2009-09-14, 23:02
  #6685
Medlem
Fiskmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ja det skulle jag ju vilja se Klenis,
du kommer gå upp på pojkrummet hemma hos morsan och farsan och slå på din bästa porrfilm sedan somna till ljudet av Flap-flap-flap.

De kommer jag med och porrfilmen kommer vara Djurgårdens svenskafans forum

OnT:
Kan verkligen inte klaga på detta spelschema. Många har sagt att vi har ett svårt spelschema på hösten men 5 av 8 matcher i borgen kan inte vara negativt.

AIK-Örgryte IS (Råsunda)
Helsingborgs IF-AIK
AIK-Djurgårdens IF(Råsunda)
IF Elfsborg-AIK
AIK-Gefle IF (Råsunda)
Hammarby IF-AIK (Råsunda)
AIK-Örebro SK (Råsunda)
IFK Göteborg-AIK

Mot guld och gröna skogar!
__________________
Senast redigerad av Fiskmas 2009-09-14 kl. 23:06.
Citera
2009-09-14, 23:03
  #6686
Medlem
maxioffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag är alldeles för lack och laddad för att skriva något vettigt nu, det känns bara tomt. Malmös jävla fittholländare hade gott och väl kunnat få sig en käftsmäll eller två, vad fan hade han väntat sig?

Vi spelade iaf bra första 25...

Samma här.. Fyfan
Citera
2009-09-14, 23:06
  #6687
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Du hade alltså inte blivit förvånad om Arsenals fans hade sprungit in på planen när dom mötte City och Adebayor hånade dom? Intressant.

Var har jag skrivit att jag inte blev förvånad över djurgårdarnas agerande? Jag skrev att jag var ambivalent i frågan, och att jag tycker att det ibland kan vara ganska charmigt att spelarna ger tillbaka på publiken som stått och hånat dom i en hel match. Nog hade även du myst lite om valfri AIK-spelare hyschat mot djurgårdsklacken efter t.ex. ett mål.

Edit: Jo förresten, jag hade nog ändå blivit lite förvånad om ett gäng supportrar sprang in på plan efter en liten hyschning. Knappast så att inte detta förekommer under en hel del matcher, utan att det regnar in flaskor eller att någon rusar in.
__________________
Senast redigerad av Cruachan 2009-09-14 kl. 23:09.
Citera
2009-09-14, 23:07
  #6688
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Du hade alltså inte blivit förvånad om Arsenals fans hade sprungit in på planen när dom mötte City och Adebayor hånade dom? Intressant.
Du jämför alltså att springa över hela planen för att göra målgest mot motståndarlagets klack, vars klubb man precis lämnat, med att ge ett litet hyschande finger till de närmaste motståndssupportrarna vid en hörna? Intressant.

Förövrigt så hade jag inte satt emot om Touray hade fått rött då han sätter två helt raka armar rakt i ryggen på Agon för att han skjuter bollen efter signal, vad fan har Touray med det att göra? Man kan väl inte gå runt och hålla på så på en fotbollsplan för att man blir irriterad på motståndarna, en utespelare hade definitivt fått rött.
Citera
2009-09-14, 23:11
  #6689
Medlem
Gabrieluss avatar
Någon som vet vem den där lille tjocke pojken med den galna blicken var? Han såg ut att ha något slags släktskap med den inte riktigt lika tjocka pojken som stormade parken för ett par år sedan...

Jag lider med Djurgården så AIKare jag nu är. Med sådana vänner behöver man inga fiender.
Citera
2009-09-14, 23:12
  #6690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Du jämför alltså att springa över hela planen för att göra målgest mot motståndarlagets klack, vars klubb man precis lämnat, med att ge ett litet hyschande finger till de närmaste motståndssupportrarna vid en hörna? Intressant.

Ja, med tanke på det läget matchen var i och med tanke på djurgårdens situation.

Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Var har jag skrivit att jag inte blev förvånad över djurgårdarnas agerande? Jag skrev att jag var ambivalent i frågan, och att jag tycker att det ibland kan vara ganska charmigt att spelarna ger tillbaka på publiken som stått och hånat dom i en hel match. Nog hade även du myst lite om valfri AIK-spelare hyschat mot djurgårdsklacken efter t.ex. ett mål.

Edit: Jo förresten, jag hade nog ändå blivit lite förvånad om ett gäng supportrar sprang in på plan efter en liten hyschning. Knappast så att inte detta förekommer under en hel del matcher, utan att det regnar in flaskor eller att någon rusar in.

Mitt fel, det lät bara som att du tyckte det hör till. Självklart myste jag MYCKET när Kristian Haynes hånade difklacken efter sitt 3-1 mål för några år sedan, men det är knappast samma sak.
Citera
2009-09-14, 23:12
  #6691
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Du jämför alltså att springa över hela planen för att göra målgest mot motståndarlagets klack, vars klubb man precis lämnat, med att ge ett litet hyschande finger till de närmaste motståndssupportrarna vid en hörna? Intressant.
Var du där? Tidningarnas hyschande finger var betydligt värre än vad det låter. Han förtjänar varenda jävla inkastat föremål för sin dumhet.

Med det inte sagt att jag tycker att saker ska slängas in.
Citera
2009-09-14, 23:13
  #6692
Medlem
50-öring.s avatar
Skön vinst. Extra härligt att Eddiebayor fick göra två mål. Kanske kan det ge honom det där lilla extra självförtroendet. Man kan ju hoppas i alla fall. Ricky gör stor skillnad när han kommer in. Mycket stabilare och lugnare mittfältsspel med honom på plan. Ricardinho vill jag se på vänsterbacken igen, hans snabba o farliga löpningar funkar inte lika bra när han måste starta mitt på plan.

Förresten, hyschar Ricky verkligen djurgårdsklacken? Tycker mer det ser ut som ett "ajabaja" tecken. Men måste nog se en repris på det.

Skön vinst som sagt, men dyrköpt då vi fick en massa spelare avstängda. Roligt att Pontan fick göra debut
Citera
2009-09-14, 23:14
  #6693
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
Skön vinst. Extra härligt att Eddiebayor fick göra två mål. Kanske kan det ge honom det där lilla extra självförtroendet. Man kan ju hoppas i alla fall. Ricky gör stor skillnad när han kommer in. Mycket stabilare och lugnare mittfältsspel med honom på plan. Ricardinho vill jag se på vänsterbacken igen, hans snabba o farliga löpningar funkar inte lika bra när han måste starta mitt på plan.

Förresten, hyschar Ricky verkligen djurgårdsklacken? Tycker mer det ser ut som ett "ajabaja" tecken. Men måste nog se en repris på det.

Skön vinst som sagt, men dyrköpt då vi fick en massa spelare avstängda. Roligt att Pontan fick göra debut
Först ett hyschande, sen vickar han på fingret för att avsluta med att dela ut ett långfinger till sektion F/G.
Citera
2009-09-14, 23:18
  #6694
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Var du där? Tidningarnas hyschande finger var betydligt värre än vad det låter. Han förtjänar varenda jävla inkastat föremål för sin dumhet.

Med det inte sagt att jag tycker att saker ska slängas in.
Jag var inte där, jag såg det på repris efter repris på tv, var du i sektionen han hyschade, eller såg du det på långt håll, eller hörde det från polare? Det som visades på tv hur som helst var ett hyscande/ajabaja finger som på gick i högst 2 sek, han tog knappast märkvärdigt lång tid på sig att förbereda sig för hörnan heller om det nu var det. Se repriserna du också och berätta gärna vad det är man inte ser.

Jag är dock stolt över att Kruys står upp och inte skämmer ut sig som varenda jäkel i fotbollsvärlden efter att Tauer går in och bumpar huvud med honom.

edit: såg nu ditt inlägg och om han räcker finger är det självklart att gå för långt men ändå så är det inget som inte hänt tidigare, inte värt rött kort, etc. Har varit med om många gånger då målvakter står och skrattar åt en, gör gester etc., det är inget ovanligt och hade knappast kommenterats speciellt om inte dif supportrarna hade kunnat hålla sig till läktaren.
__________________
Senast redigerad av Casaba 2009-09-14 kl. 23:21.
Citera
2009-09-14, 23:18
  #6695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Du hade alltså inte blivit förvånad om Arsenals fans hade sprungit in på planen när dom mötte City och Adebayor hånade dom? Intressant.
Känns lite väl att jämföra Adebayor & Kruys agerande.

Tycker absolut inte det är en snygg gest av Kruys men så jävlaaa farligt var det inte, tycker man ser det ganska ofta faktiskt.
Vid målfirande brukar det väl hända titt som tätt att motståndare springer mot bortasupportrarna med ett hyschande finger.

Adebayors uppträdande är ju duktigt mycket värre.

Hur ser ni Difare på Taures uppträdande, är ni en av dom från publiken som stod och hyllade honom när han går och klappar sig för hjärtat när han precis förstört för DIF i en sån pressad situation?
Citera
2009-09-14, 23:25
  #6696
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Först ett hyschande, sen vickar han på fingret för att avsluta med att dela ut ett långfinger till sektion F/G.

Har han gjort det så lär det med all säkerhet komma fram, och då ska även jag säga att det var idiotiskt och grymt provocerande. Tills dess kan vi dock avfärda dig som en oxtokig gårdare som nyss fått smisk, och därför måste göra det ena märkliga uttalandet efter det andra på ett forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in