2009-09-14, 22:51
  #6673
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rude
Man kan ju naturligtvis ha åsikter om hur underhållande fotbollen som spelas är (personligen anser jag att underhållande fotboll är när AIK vinner). Jag passar istället på att berömma en utomordentlig defensiv insats.

Visst är det så.

Citat:
Ursprungligen postat av rude
Sedan har jag svårt att förstå varför så många göteborgare diskuterar AIK:s matcher. Det är väl inte någon som tror att ifk kommer slåss om guldet hela vägen in? Eller? Personligen ser jag inte dem som ett hot.

Många göteborgare? Just nu är det väl bara jag och det beror enkom på att jag faktiskt såg matchen live.

Slåss om guldet, jo, det kommer vi nog göra. Dock bara bra om andra inte ser oss som ett hot.

/feldgrau
Citera
2009-09-14, 22:51
  #6674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Känns ju lite petigt med domaren har stöd för det i regelboken i och med att "olämpligt uppträdande" är en av sju förseelser som ger varning.

/feldgrau

Jag förstår varför han får varningen, speciellt med tanke på att efterföljande scener knappast hade ägt rum om han inte hade provocerat publiken.

Är det för mycket att önska att ÖIS vinner imorgon så att dif ligger toksist?
Citera
2009-09-14, 22:52
  #6675
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Poängavdrag kommer det inte vara tal om. Den regeln är borta.

Angående andra målet så är faktiskt Touray i princip chanslös. Oferebayor klipper för kung och fosterland till direkt och för ovanlighetens skull hamnade bollen i mål denna gång.
Okej det känns ju skönt.
Jag kollade på reprisen av andra nu, var lite konstig vinkel, men det kanske var så att han var chanslös. Dock tycker jag Touray har gjort farligt många tavlor denna säsong, fast spelar resten av laget dåligt spelar ju även målvakten dåligt.
Citera
2009-09-14, 22:53
  #6676
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Känns ju lite petigt med domaren har stöd för det i regelboken i och med att "olämpligt uppträdande" är en av sju förseelser som ger varning.

/feldgrau

Okej, då var det väl därför. Jag la dock först märke till hyschandet då Fjällström uppmärksammade det. Sen får man väl lugnt påstå att det är väldigt sällan som man ser kort utdelas för sådana små gester.
Citera
2009-09-14, 22:54
  #6677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Nej, det var nära att det blev mål men det var knappast en farlig målchans. Isåfall är det ju en farlig målchans så fort någon får bollen utanför straffområdet.

Farlig målchans = en chans där det borde/måste vara mål.

Är du på riktigt? Du menar alltså på fullaste allvar att du behöver få förklarat för dig vad en målchans är?
Citera
2009-09-14, 22:55
  #6678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfyran
Är du på riktigt? Du menar alltså på fullaste allvar att du behöver få förklarat för dig vad en målchans är?

Nej, jag förklarade min definition. Tack ändå.
Citera
2009-09-14, 22:58
  #6679
Medlem
rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Visst är det så.



Många göteborgare? Just nu är det väl bara jag och det beror enkom på att jag faktiskt såg matchen live.

/feldgrau

Läste i matchpratstråden samtidigt, där var det gäng göteborgare som också satt och klagade på AIK:s "tråkiga fotboll". Och det är förstås egentligen inga problem. Själv är jag ganska nöjd med att vi spelar "tråkig fotboll", det verkar som att AIK alltid är som bäst när vi spelar så.
Citera
2009-09-14, 22:59
  #6680
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Det kruys gör är inte snyggt någonstans, speciellt inte med tanke på att han vet var djurgården ligger i tabellen och går igenom just. Jag kan förstå att publiken reagerar, men jag tycker fortfarande att det är lika komiskt

Jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt allvarligt, snarare något som hör till fotbollen. Eller åtminstone gör det hela lite charmigt. Lite hyss är i min regelbok ok. Jag är alltså lite ambivalent i frågan, vill egentligen inte försvara det, men ej heller helt förkasta hans beteende.
Citera
2009-09-14, 23:00
  #6681
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rude
Läste i matchpratstråden samtidigt, där var det gäng göteborgare som också satt och klagade på AIK:s "tråkiga fotboll". Och det är förstås egentligen inga problem. Själv är jag ganska nöjd med att vi spelar "tråkig fotboll", det verkar som att AIK alltid är som bäst när vi spelar så.

Är det något lag som vann SM-guld med tråkig fotboll så var det ju Kalmar *gääääsp*
Citera
2009-09-14, 23:01
  #6682
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Elfsborg får pisk eller kryssar mot ett Malmö som hittat formen efter DIF.
Jag hade gärna varit lika säker men med Agon, Wilton, Kruys och ev. Aubynn och D Andersson borta så känns det inte som att vi har så mycket att sätta emot.
Citera
2009-09-14, 23:02
  #6683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt allvarligt, snarare något som hör till fotbollen. Eller åtminstone gör det hela lite charmigt. Lite hyss är i min regelbok ok. Jag är alltså lite ambivalent i frågan, vill egentligen inte försvara det, men ej heller helt förkasta hans beteende.

Du hade alltså inte blivit förvånad om Arsenals fans hade sprungit in på planen när dom mötte City och Adebayor hånade dom? Intressant.
Citera
2009-09-14, 23:02
  #6684
Medlem
csts avatar
Jag är alldeles för lack och laddad för att skriva något vettigt nu, det känns bara tomt. Malmös jävla fittholländare hade gott och väl kunnat få sig en käftsmäll eller två, vad fan hade han väntat sig?

Vi spelade iaf bra första 25...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in