Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Förstår inte riktigt dina val av meriter, t.ex. ett bragdguld måste väl ändå räknas in? Dessutom, som du ser, så har mff fler seriesegrar då det var slutspel i slutet av säsongen och varför räknar du inte in cupguld som malmö har 9 fler, dessutom dubblar? Sen borde väl flest vunna matcher räknas in i vilket lag som är bäst också? :/ Sen som sagt räknar jag inte upp massa nonsens utan jag räknar upp de de mff har rekord i, om ifk hade spelat flest säsonger i AS hade den varit på deras sida. Fortfarande så kan du inte jämföra uefacupen och CL, många CL lag hade vunnit uefa cupen, Zenit Saint Petersburg vann t.ex. uefa cupen 2008, räknas det som en bättre merit än Chelsea som förlorade CL finalen?
Cupvinnarcupen var inte dåtidens CL utan Europacupen var dåtidens CL så jag vet inte riktigt vilken cup du menar där. Och igen, förstår inte hur ni kan se en uefa-cup vinst som en större merit än en final i CL.
edit: sorry feldgrau, höll på och skriva mitt inlägg innan du postat ditt så lägger ner det här nu.
Vunna Matcher: IFK- 850 st. MFF - 830 St
Säsonger i allsvenskan: IFK - 76. MFF -73 (AIK:80)
IFK har för övrigt 18 SM-guld, inte 17. De gick till Semi i europacupen, inte cupvinnarcupen.
Det är roligt att du i vissa fall räknar antal vinster som störst, i andra fall är en 2:a plats större än två vinster.
Jag kommer inte kommentera detta mer sen men 2 Uefa-cup vinster + 1 3e plats i EC under 5 års tid, det är för mig lika stort som en 2a plats i EC.
Att sen jämföra dagens Uefa-cup med hur den såg ut 82/87 tyder på en fantastisk historiebrist.
Annars då, hur känner ni efter de första träningsmatcherna? I IFK har Bärkroth imponerat.