2009-08-10, 19:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Det jag vänder mig emot är det enormt uttjatade "när Elfsborg vinner hemma är det pga konstgräsfusk, när Blåvitt vinner hemma beror det på att dom är så jävla bra". Hela tiden impliceras det från motståndarhåll att IFE:s hemmasegrar inte är något värda, men om man tex kan slå Braga på bortaplan så går det uppenbarligen att spela på riktigt gräs också. Det är mycket grejer runt omkring som gör det mycket lättare att spela hemma än borta, underlaget är bara en av komponenterna. Planens mått, rutiner före och efter, publikstöd, avståndsbedömningar, osv.

För övrigt har konstgräset i Gävle inga större likheter i egenskaper med det i Borås så någon specialträning har de ju inte fått. Snarare är det så att deras spelstil passar Elfsborg ytterst illa. En extremt låg backlinje med två fyrtorn i mitten som nickar bort alla inlägg från ytterbackar och Bajrami/Ishi brukar vara den bästa medicinen mot att åka på kompanistryk på Borås Arena.

Det är väl snarare som så att alla (nästan) Elfsborgare framhåller att
konstgräs minsann är det bästa och att vanligt gräs borde förbjudas.

Innan arenan i Borås byggdes talades det knappast på det viset.
Att snacka om sportslighet gällande konstgräset är bara löjligt då
orsaken till att det blev konstgräs var ekonomisk och inget annat.

Men visst, IFE är på intet sätt dåligt för det. Att slå ut Braga var
riktigt bra gjort.
Citera
2009-08-10, 19:26
Medlem
PNISÄNs avatar
AIK-träning i dag?

Allo

Finns det någon chans att AIK tränar i kväll eller i morgon förmiddag? Hade tänkt kolla läget nu när jag ändå är uppe i Stockholm.

Tacksamt
P
Citera
2009-08-10, 19:28
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Copyrats? Frågan är om ni har någonting som ni kan kalla ert eget?

Haha ska ju komma från en djurgårdare! Nog för att vi snodde Ugglaramsan från bajen, men sen gör ni samma sak! Samt snor en ramsa från mff och DFG snor "det e vi som e hammarby" o gör det till "det e vi som e DFG"... och nu har djurgården börjat med spelarbuss mottagning också?! Men värst av allt så spelar ni fortfarande på Stadion som var AIKs hemmaborg innan Råsunda. Vad har ni inte snott? Vad har ni som ni kan kalla ert eget?

Djurgården åker ur i år...
Citera
2009-08-10, 20:25
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Haha ska ju komma från en djurgårdare! Nog för att vi snodde Ugglaramsan från bajen, men sen gör ni samma sak! Samt snor en ramsa från mff och DFG snor "det e vi som e hammarby" o gör det till "det e vi som e DFG"... och nu har djurgården börjat med spelarbuss mottagning också?! Men värst av allt så spelar ni fortfarande på Stadion som var AIKs hemmaborg innan Råsunda. Vad har ni inte snott? Vad har ni som ni kan kalla ert eget?

Jo men visst sjunger hela södra "Det e vi som är DFG".. Och aik har ju såklart patent på spelarbussmottagning, ni är fan som bajen..

Arenan kommer ,var bara lugnt lilla vän
Citera
2009-08-10, 22:09
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:

Trodde AIK var det enda laget som pysslat med att knycka ramsor från sina rivaler under de senaste 10 åren, dock gör ni "Överallt" och "Åh vi är Gnaget" bättre än Bajen och Blåvitt om jag får säga mitt, men ändock...

Edit: Fel tråd också tydligen
Citera
2009-08-11, 03:43
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Trodde AIK var det enda laget som pysslat med att knycka ramsor från sina rivaler under de senaste 10 åren, dock gör ni "Överallt" och "Åh vi är Gnaget" bättre än Bajen och Blåvitt om jag får säga mitt, men ändock...

Edit: Fel tråd också tydligen

Blåvitt som är svenskamästare på att sno ramsor har ju snott halva sitt ramsarkiv från bajen.
Djurgården är snart där också ska ni se.. "Idrottsklubben horungar" "Det e vi som e DFG" "Alberget 4a"..

AIK.. "Vi e överallt"

Men det här får vi diskutera i supportertråden tycker jag.

Jag tror inte att djurgården kommer att klara sig ifatt hammarby så man får inrikta sig på att kvala.. Nu förstår ni hur illa vi mådde 2004 va?
Citera
2009-08-11, 08:28
Moderator
easy_dans avatar
Det dröjde inte många dagar innan det stormade runt Drulle igen
Citera
2009-08-11, 09:05
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det dröjde inte många dagar innan det stormade runt Drulle igen

Haha, nej men det var ju bara väntat. BaraBen hade en bra artikel om honom för ett tag sedan men jag hittar inte den. Här är en annan som är rätt träffande dock:
http://ifkgoteborg.blogspot.com/2008/02/hej-tomtegubbar-sl-i-glasen-nu-r-dulee.html

Citat:
Ursprungligen postat av Dummerjönsen
Anyone who thinks I'm finished should expect the better side of Dulee this season
Citera
2009-08-11, 12:50
Medlem
Paperkorgs avatar
Jupp, http://fotboll.expressen.se/Allsvenskan/1.1667565/stjarnan-greps-pa-innekrog

Haha, "Aik stilen-Attityd, ansvar och respekt
Citera
2009-08-11, 13:02
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Blåvitt som är svenskamästare på att sno ramsor
Om det nu är så många kan du väl ge några exempel.
Citera
2009-08-11, 13:11
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Om det nu är så många kan du väl ge några exempel.

Kan ge två ganska sköna exempel. "Här är hammarbys a-lag", som ni snott rakt av, och "Hata djurgårdens if" som ni snott rakt av från oss. Vet att det finns fler.
Citera
2009-08-11, 13:22
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Kan ge två ganska sköna exempel. "Här är hammarbys a-lag", som ni snott rakt av, och "Hata djurgårdens if" som ni snott rakt av från oss. Vet att det finns fler.
Jag hoppas du vet vad det är för låt och således förstår att Hammarby/AIK knappast var först med den?
För övrigt framförs "Hata Djurgårdens IF" väldigt sällan av blåvitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in