2009-08-10, 02:23
  #5473
Medlem
Gefle är så jävla underskattade och vart det i 4(!) års tid nu. Motståndarna och Media lär sig aldrig. Åhhh jävla fy fan vilken lätt match tänker dom, och så åker dom på däng.
Citera
2009-08-10, 03:30
  #5474
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Gefle är så jävla underskattade och vart det i 4(!) års tid nu. Motståndarna och Media lär sig aldrig. Åhhh jävla fy fan vilken lätt match tänker dom, och så åker dom på däng.
De har kommit mellan plats 9 och 13 sen de gick upp i Allsvenskan vilket inte är allt för imponerande.
Citera
2009-08-10, 08:47
  #5475
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
dif - snart på en grusplan nära dig?

Copyrats? Frågan är om ni har någonting som ni kan kalla ert eget?
Citera
2009-08-10, 09:10
  #5476
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Hmm, var det inte mot halmstad som Elm spelade volleyboll senast?

Han spelar volleyboll mot så många lag att det inte är lätt att hålla reda på, längre.
Citera
2009-08-10, 09:28
  #5477
Medlem
Bajen upp djurgårn ner sen så syns vi aldrig mer

Vilket jävla ångestderby och inget kan väl vara skönare än att vinna på ett självmål, fakking lovely! Forza Bajen siempre.
Citera
2009-08-10, 10:35
  #5478
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Det jag vänder mig emot är det enormt uttjatade "när Elfsborg vinner hemma är det pga konstgräsfusk, när Blåvitt vinner hemma beror det på att dom är så jävla bra". Hela tiden impliceras det från motståndarhåll att IFE:s hemmasegrar inte är något värda, men om man tex kan slå Braga på bortaplan så går det uppenbarligen att spela på riktigt gräs också. Det är mycket grejer runt omkring som gör det mycket lättare att spela hemma än borta, underlaget är bara en av komponenterna. Planens mått, rutiner före och efter, publikstöd, avståndsbedömningar, osv.

För övrigt har konstgräset i Gävle inga större likheter i egenskaper med det i Borås så någon specialträning har de ju inte fått. Snarare är det så att deras spelstil passar Elfsborg ytterst illa. En extremt låg backlinje med två fyrtorn i mitten som nickar bort alla inlägg från ytterbackar och Bajrami/Ishi brukar vara den bästa medicinen mot att åka på kompanistryk på Borås Arena.
Detta "tjatande" om erat konstgräs beror ju givetvis på att ni boråsare inte tycker att ni har den allra minsta fördel av det. Dock säger ju statistiken nåt helt annat, men det är väl en slump. Och varför låter ni bara Braga och Lazio träna en gång på arenan?
Citera
2009-08-10, 12:29
  #5479
Medlem
ReloadMasters avatar
Djurgården det sämsta sen Halmia, sällan har jag njutit så av en måndag.
Citera
2009-08-10, 12:34
  #5480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
De har kommit mellan plats 9 och 13 sen de gick upp i Allsvenskan vilket inte är allt för imponerande.

men dom har tippats åka ur varje säsong, vilket dom inte gjort.
Citera
2009-08-10, 14:26
  #5481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Copyrats? Frågan är om ni har någonting som ni kan kalla ert eget?

Du förstod inte alls vad jag menade?
Aja, du verkar ju (no offence) inte vara den skarpaste kniven i lådan..
Citera
2009-08-10, 14:54
  #5482
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Du förstod inte alls vad jag menade?
Aja, du verkar ju (no offence) inte vara den skarpaste kniven i lådan..

Jag är, med all rätt idag, jävligt bitter och inte alls på humör för något som kan liknas vid ironi.

Ska faktiskt hålla mig borta från den här tråden någon dag eller 2 tills den värsta ångesten lagt sig. Men men, man får inte vara för pessimistisk! 36 poäng kvar att spela om, europa here we come !!!
Citera
2009-08-10, 15:33
  #5483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag är, med all rätt idag, jävligt bitter och inte alls på humör för något som kan liknas vid ironi.

Ska faktiskt hålla mig borta från den här tråden någon dag eller 2 tills den värsta ångesten lagt sig. Men men, man får inte vara för pessimistisk! 36 poäng kvar att spela om, europa here we come !!!

Ni ska vara glada om ni tar en tiondel av dom.
Citera
2009-08-10, 18:51
  #5484
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReloadMaster
Djurgården det sämsta sen Halmia, sällan har jag njutit så av en måndag.

Nja..men väl sämsta sen Brage 1993, dom åkte ju också på såna där rejäla smällar som dif. Vem minns inte 0-7 mot MFF eller 1-8 mot Peking, 3-9 mot aik Får nästan dif med 0-6 och 1-6 att framstå som skapliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in