2009-07-23, 19:17
  #4885
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Ne han är uppenbarligen ännu sämre, man undrar ju lite va målet med tacklingen var, för han är ju inte direkt i samma världsdel som bollen.
För att killen som får tacklingen har noll i bollkontroll och sparkar bort bolljäveln ja.

1+1 Match är definitivt ett bra beslut. Detta var även vad Odelius fick för en liknande situation tidigare i våras och då hade denna spelare fortfarande bollen kvar vid fötterna.
Citera
2009-07-23, 19:40
  #4886
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tycker du det är för lindrigt med två matchers avstängning på en tackling som borde renderat i gult kort?
Haha....hade du fått bestämma så skulle nog alla lag avsluta serien med cirka 2 man kvar i truppen
Citera
2009-07-23, 20:57
  #4887
Medlem
Strinders avatar
http://www.youtube.com/watch?v=kH5rEyrtTLQ&feature=related

Men! Från den vinkeln ser det ut som om han touchar bollen, och nästan som att bollen ändrar bana av nicken.. fast jag vet inte riktigt.

Jag tycker helt klart att Kennys tackling ser mycket värre ut en vad den egentligen är .

Disciplinnämnden, nämnden utan disciplin!
Citera
2009-07-23, 23:44
  #4888
Medlem
Razzs avatar
Vette fan om jag tycker Paveys tackling är värd ytterligare avstängning. Ja, jämfört med vad andra liknande tacklingar fått så är det inget snack men det är sällan pajasnämnden lägger ribban på rätt nivå. Att det är rött kort kan väl däremot bara de mest enögda gnagarna säga emot? Han kommer riktigt fel på det...
Citera
2009-07-24, 00:02
  #4889
Medlem
RuterKungs avatar
Tycker 1+1 är ganska vettigt, inte för att tacklingen i sig va jätte ful (det är ju ärligt talat mer höft mot lår än något annat) utan snarare för att det är ganska uppenbart att han bara siktar på spelaren. MEN, jag tycker också då att Odelius tackling borde gett mer. För den är fan fulare på alla sätt och vis.
Citera
2009-07-24, 00:49
  #4890
Medlem
Razzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Tycker 1+1 är ganska vettigt, inte för att tacklingen i sig va jätte ful (det är ju ärligt talat mer höft mot lår än något annat) utan snarare för att det är ganska uppenbart att han bara siktar på spelaren. MEN, jag tycker också då att Odelius tackling borde gett mer. För den är fan fulare på alla sätt och vis.

Men är det inte straff nog att bli utvisad och avstängd en match egentligen? Att bli avstängd två matcher för en sån grej gör att andra förseelser måste bedömas ännu hårdare och ge orimligt långa avstängningar..
Citera
2009-07-24, 00:54
  #4891
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz
Men är det inte straff nog att bli utvisad och avstängd en match egentligen? Att bli avstängd två matcher för en sån grej gör att andra förseelser måste bedömas ännu hårdare och ge orimligt långa avstängningar..

Egentligen blir han ju bara avstängd en match extra. Den ena är ju obligatorisk när man får ett rött, därav 1+1. Så ja, en match kan väll vara helt ok.
Citera
2009-07-24, 01:48
  #4892
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Är det någon som har förslag på årets mest underskattade spelare i allsvenskan? Då menar jag framförallt genom massmedias stockholmsfokuserade perspektiv. Har sett flera visa framfötter i lag som hamnat utanför radarn, ex i lag som ÖSK, Häcken, Gefle osv.

Porokara, Almebäck, A Jawo, Dominic Chatto, Janne Saarinen, Tim Sparv, Tobias Eriksson, Pär Ericsson och Johan Mårtensson är några jag tänker på. Vissa av dessa har jag goda framtidsförhoppningar om.
Citera
2009-07-24, 03:39
  #4893
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Är det någon som har förslag på årets mest underskattade spelare i allsvenskan? Då menar jag framförallt genom massmedias stockholmsfokuserade perspektiv. Har sett flera visa framfötter i lag som hamnat utanför radarn, ex i lag som ÖSK, Häcken, Gefle osv.

Porokara, Almebäck, A Jawo, Dominic Chatto, Janne Saarinen, Tim Sparv, Tobias Eriksson, Pär Ericsson och Johan Mårtensson är några jag tänker på. Vissa av dessa har jag goda framtidsförhoppningar om.
Gör ont att säga det, men jag är förvånad över att Bärkroth inte hypas mer. Spelar i blåvitt, är förbannat ung och har så sjukt mycket talang att det gör ont att se - varför aftonhoran, CP, fotbollsanalen och sexpressen inte redan böjt sig 360 i sitt försök att skriva den mest brunluktande smörja som printats på papper om detta faktiska löfte är för mig en gåta. Antar att de fortfarande försöker få ut så mycket som möjligt utav den där rökta ålen i Malmö när inte Rajalakso var så kul längre. "Genombrottet" kommer la´ nästa år då...
Citera
2009-07-24, 06:35
  #4894
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Är det någon som har förslag på årets mest underskattade spelare i allsvenskan? Då menar jag framförallt genom massmedias stockholmsfokuserade perspektiv. Har sett flera visa framfötter i lag som hamnat utanför radarn, ex i lag som ÖSK, Häcken, Gefle osv.

Porokara
, Almebäck, A Jawo, Dominic Chatto, Janne Saarinen, Tim Sparv, Tobias Eriksson, Pär Ericsson och Johan Mårtensson är några jag tänker på. Vissa av dessa har jag goda framtidsförhoppningar om.

Håller med utan dom två, tycker det har skrivits en del om dom. Sen Almebäck vågar dom kanske inte skriva om då han när som helst får problem med luftvägarna igen och slutar eller nått

Men sen har det ju med att göra med hur många fans laget har. DIF/HIF mår ju spela skit men genererar fortfarande mer intresse än topp lag som KFF ocg Ellos tillsammans gör. Sorgligt men sant.
Citera
2009-07-24, 09:35
  #4895
Medlem
erikbes avatar
Jag är rädd att Bärkroth bara är en bra kontringsspelare. Han är så jäkla kort i rocken också, om än stark i kroppen

Paveys tackling är horribel, men sen börjar ju Sebastian Eriksson att sprattla som en fisk på land. Han fick nog inte riktigt så ont
Citera
2009-07-24, 09:55
  #4896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag är rädd att Bärkroth bara är en bra kontringsspelare. Han är så jäkla kort i rocken också, om än stark i kroppen

Det skulle förvåna mig mycket om det visade sig att så var fallet. Jag satt och huttrade på ett köldslaget Vallhalla på försäsongen och såg Bärkroth göra den ena försvararen efter den andra i en från början samlad backlinje. Vi får ge honom lite tid att utvecklas i lugn och ro, tycker personligen att Söder kanske gick lite väl fort fram så här med facit på hand.

Nej, Bärkroth skall skynda långsamt och låta det ta lite tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in